تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820347353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجوزآبگيري مراحل دوم و سوم سد گتوند عليا تا تراز190متر صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مجوزآبگيري مراحل دوم و سوم سد گتوند عليا تا تراز190متر صادر شد
اهواز- مدير مطالعات طرح سد و نيروگاه گتوند عليا از صدور مجوز آبگيري مراحل دوم و سوم اين طرح ملي تا تراز 190 متر از سوي پژوهشكده باستان شناسي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي خبر داد.


به گزارش دوشنبه ايرنا از روابط عمومي شركت توسعه آب و نيروي ايران، "داريوش محجوب" افزود: پژوهشكده مزبور با ارسال نامه اي صدور اين مجوز را به دليل اتمام قسمتي از كاوش گروه هاي باستان شناسي در محدوده اجراي طرح اعلام كرد.

وي با اشاره به آبگيري مرحله نخست سد گتوندعليا با حضور رييس جمهور در مردادماه امسال گفت: براي انجام مراحل دوم و سوم آبگيري كه تا تراز 190 متر پيش بيني شده، نياز به اخذ مجوز سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري وجود داشت كه اكنون تحقق يافت.

محجوب اظهار داشت: مرحله نخست آبگيري سد گتوندعليا تا تراز140 متر صورت گرفت و در آن مرحله نيز مجوز پژوهشكده باستان شناسي اخذ شد.

مدير مطالعات طرح سد و نيروگاه گتوند عليا خاطرنشان كرد: در اين مرحله بيش از350 ميليون متر مكعب آب ذخيره شد.

وي در ارتباط با زمان و چگونگي آبگيري مراحل دوم و سوم سد گتوند عليا و راه اندازي واحدهاي نيروگاهي آن نيز گفت: واحدهاي نيروگاهي از نيمه بهار سال آينده راه اندازي مي شود و با توجه به مناسب بودن فصل جاري براي عمليات كاوش، اميد است كه پژوهشكده باستان شناسي، عمليات نهايي كاوش خود را به طور كامل تا پايان امسال به اتمام برساند تا امكان آبگيري سد تا تراز طبيعي 234 متر فراهم گردد.

آبگيري سد گتوندعليا چهار مرحله را شامل مي شود و تلاش بر آن است كه با عملياتي شدن و انجام اين مراحل زمينه بهره مندي ملت ايران از خدمات و سودمندي سدگتوند عليا ايجاد شود.

از جمله اهداف اوليه طرح بزرگ گتوندعليا در شمال خوزستان ايجاد مخزني به حجم 5/4 ميليارد متر مكعب و افزايش ظرفيت برق كشور به ميزان ساليانه 4250 گيگاوات ساعت مي باشد.

7279/641/ 640

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30756333

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن