تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816744240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابي رسانه هاي تركيه از سفر داوداوغلو به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ارزيابي رسانه هاي تركيه از سفر داوداوغلو به ايران
داود اوغلو در سفرش به ايران درباره تحولات منطقه با نگاه شيعه و سني اظهارات قابل تاملي به مقامات ايراني گفته است.

به گزارش فارس در تركيه، به دنبال سفر اخير آقاي احمد داوداوغلو وزير امور خارجه تركيه به ايران و تماس هاي وي با مقامات تهران، رسانه هاي تركيه اقدام به ارزيابي اين سفر و نتايج آن كردند.

در حالي كه طبق معمول انتظار مي رفت رسانه هاي غربگرا و ضد اسلامي تركيه اين سفر را با موضعي خصمانه و ضد ايراني و در راستاي جانبداري از سياست هاي آمريكا در قبال ايران ارزيابي كنند، موضع گيري برخي رسانه هاي به ظاهر اسلام گرا عليه ايران نيز از نظرها پنهان نماند.

تحليل رسانه هاي تركيه از سفر داوداوغلو نشان مي داد كه تلقين هاي آمريكا در زمينه وجود درگيري بين دو محور شيعه و سني در منطقه بر روي محافل رسانه اي تركيه اثر گذاشته و به همين دليل حتي برخي رسانه هاي مدعي اسلام گرايي نيز سفر داوداوغلو را حول همين محور ارزيابي كردند.

اين رسانه ها مدعي شدند كه داوداوغلو به مقامات ايراني گفته اگر معلوم شود كه در پس پرده درگيري هاي جاري در لبنان و سوريه ايران قرار دارد، در اين صورت سني ها نير در مقابل ايران جبهه گيري خواهند كرد. داود اوغلو در گفتگو با روزنامه يني شفق در ارزيابي سفرش به ايران اظهار داشت كه بيداري جهان عرب در منطقه را با مقامات تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته است. وي گفت كه اين روند يك جنبه مثبت و يك جنبه منفي دارد و جنبه مثبت آن اين است كه از مصر تا مراكش انتخابات برگزار مي شود و در اين انتخابات مسلمانان سني پيروز مي شوند و اما جنبه منفي اين روند، درگيري هاي جاري در سوريه و لبنان است و وي به مقامات ايراني گفته است كه اگر معلوم شود كه در پس پرده درگيري هاي جاري در لبنان و سوريه ايران قرار دارد، در اين صورت سني ها نير در مقابل ايران جبهه گيري خواهند كرد و آنها بايد حساب اينكار را نيز بكنند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد تحولات منطقه بهار عرب نيست، بلكه بيداري منطقه است و اين روند يا باعث توسعه و رونق كشورهاي منطقه و افزايش سطح رفاه اين جوامع مي شود، يا اينكه به همراه تحولات عراق و سوريه باعت بروز جنگ سرد و يا موردي نظير جنگ ايران و عراق مي شود و در اين صورت كشورهاي مسلمان منطقه به جان يكديگر مي افتند. وي تاكيد كرد كه تركيه مايل است مانع اين امر شود، اما يكي از كشورهايي كه مي تواند مانع اين روند شود ايران است و لذا هركس بايد بار ديگر حساب كار خود را بكند و بر اين اساس تصميم گيري نمايد.

وزير امور خارجه تركيه در مورد مسئله هسته اي ايران نيز يادآور شد كه آخرين دور مذاكرات هسته اي با ايران در ماه ژانويه سال گذشته به ميزباني تركيه برگزار شد و در حال حاضر نيز غرب و ايران آمادگي خود را براي از سرگيري مذاكرات اعلام كرده اند و تركيه نيز آماده هرگونه همكاري در اين زمينه و ميزباني مذاكرات هسته اي است.

به نوشته رسانه هاي تركيه داوداوغلو در زمينه برطرف شدن خطر درگيري شيعه و سني در منطقه خاورميانه نيز گفت كه اين تهديد در عين حال مي تواند تبديل به يك فرصت شود و ايران و تركيه دو كشوري هستند كه مي توانند اين كار را انجام دهند.

رسانه هاي تركيه همچنين ديدار داوداوغلو با مقتدا صدر رهبر حركت صدر در عراق در تهران را مهم ارزيابي كردند.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن