تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816600183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از بلاتكليفي برخي مديران بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از بلاتكليفي برخي مديران بانكي
خبرگزاري فارس: گذشت زمان و طولاني شدن عدم انتخاب مديران عامل برخي از بانك‌ها به خصوص بانك سامان اين احتمال وجود دارد كه بعد از بسته شدن پرونده فساد بانكي اخير، اين مديران انتخاب شوند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» اواسط مرداد ماه با رسانه‌اي شدن پرونده فساد بانكي به تدريج سونامي بركناري و استعفاي مديران بانكي نيز آغاز شد.

در آن مقطع بركناري همزمان تعدادي از مديران عامل درگير در پرونده موجب خرسندي مردم و مشتريان نظام بانكي شد اما انتخاب و معرفي افراد جايگزين براي اين مديران سبب سپري شدن زمان زيادي شده است.

وزارت اقتصاد و بانك مركزي البته در يك اقدام ضربتي مديران عامل بانك‌هاي ملي و صادرات را آنهم به خاطر دولتي و تا حدودي نيمه دولتي بودن اين بانك‌ها انتخاب و معرفي كردند ولي معرفي و به عبارتي تأييد صلاحيت مدير عامل يك بانك خصوصي درگير در پرونده اختلاس از آن زمان تا كنون زمان برده و هنوز هم محقق نشده است.

* اسماً بركنار، رسماً برقرار

مدير عامل بانك سامان بعد از پرونده فساد بانكي به دستور بانك مركزي اسماً از كار بركنار شد اما به دليل عدم معرفي مدير عامل جديد براي اين بانك ولي ضرابيه رسماً به كار خود ادامه مي‌دهد البته با عنوان سرپرست بانك سامان.

بانك مركزي همان ابتدا تغييرات مديريتي بانك‌هاي درگير در پرونده را از ليست مديران داراي صلاحيت از اين بانك حذف كرد و نفرات جايگزين را اضافه كرد.

ولي ضرابيه مديرعامل سابق بانك سامان نيز در زمره مديراني بود كه بانك مركزي نام وي را از ليست مديران داراي صلاحيت حذف كرد و تا كنون البته جايگزيني براي وي ثبت نكرده است.

اما برخلاف بانك مركزي سايت رسمي بانك سامان همچنان و البته با گذشت بيش از 5 ماه از بركناري رسمي ولي ضرابيه از سمت مديريت عاملي اين بانك همچنان وي را صاحب امتياز مدير عاملي بانك سامان مي‌داند.

پيش‌تر يكي از اعضاء هيات مديره بانك سامان به خبرنگار فارس گفته بود كه هيات مديره عضو پيشنهادي خود را براي مديريت بانك سامان به بانك مركزي معرفي كرده اما هنوز بانك مركزي موافقت خود را براي تأييد صلاحيت وي اعلام نكرده است.

بنابراين پايدار بودن نام ضرابيه در بانك سامان با عنوان مدير عامل اين بانك و البته ادامه فعاليت وي در اين بانك با عنوان سرپرست بانك سامان ولي با حفظ سمت از ديد بانك ساماني‌ها توجيه دارد.

طولاني شدن انتخاب و معرفي مدير عامل جديد بانك سامان اين احتمال را پُر رنگ مي‌كند كه مدير جديد بانك ساماني‌ها بعد از تكميل پرونده فساد بانكي اخير از ديد بانك مركزي تأييد صلاحيت شود و كار خود را شروع كند.

* رسماً بركنار، اسماً برقرار

علاوه بر بركناري مدير عامل بانك سامان البته تغييرات ديگري نيز در اين بانك رخ داد آنهم به اين صورت كه به يك باره اعضاء هيات مديره بانك سامان تغيير كرد و افراد كاملاً‌ جديدي جايگزين قبلي‌ها شدند.

اين بار تغييرات از سوي بانك مركزي با بي توجهي مواجه شد؛ سايت بانك مركزي درحالي همچنان نا‌م‌ آقايان اله وردي رجايي سلماسي، ايرج نيك‌نژاد، محمد ضرابيه و رضا كريشچي خياباني را بعنوان اعضاء هيات مديره بانك سامان در فهرست مديران داراي صلاحيت از بانك مركزي محفوظ نگه داشته كه اين افراد مدت‌هاست اسماً‌ و رسماً سمتي در هيات مديره بانك سامان ندارند.

چراكه با برگزاري مجمع بانك سامان در ماه هاي گذشته اعضاء هيات مديره جديد انتخاب شدند كه بر همين اساس شركت بيمه سامان (سهامي عام )، صندوق حمايت و بازنشستگي فولاد، پمپ سازي ايران، شركت سرمايه گذاري سامان و صرافي سامان به عنوان اعضاي اصلي و شركت هاي كارگزاري سامان و ايران غرب به عنوان اعضاي علي البدل هيات مديره اين بانك انتخاب شدند.

با اين حساب همچنان بانك مركزي قصد ندارد در سايت رسمي خود لينك مديران داراي تأييد صلاحيت از بانك مركزي را به روز كند و ترجيح مي‌دهد كاري را كه زماني با جنجال و هياهو شروع كرد اينطور بي اهميت ادامه دهد.

* مديران عاملي كه چشمشان به بانك مركزي دوخته شده است

فهرست مديران تأييد صلاحت شده بانك مركزي اما داستاني است كه طي سال گذشته صداي بسياري از مديران بانكي را در آورده بود و در نهايت بعد از گذشت هفته ها و ماه ها بهمني رئيس كل بانك مركزي توانست رضايت مديران بانكي را جلب كند و البته مديران بانكي هم با شركت در برخي جلسات و تكميل فرُم‌هاي خاصي موفق شدند مهر تأييد صلاحيت را از بانك مركزي دريافت كنند.

در آن ابتدا كه لينك مديران داراي تاييديه صلاحيت از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در سايت رسمي اين بانك قرار گرفت كم و كاست‌هايي در اسامي موجود در اين فهرست بود كه با گذشت زمان البته اين موارد رفع شد به جز چند مورد كه بعد از آن ايام با تغيير پُست "مدير عامل بانك" شدند.

مدت‌هاست كه لينك مديران داراي صلاحيت بانك مركزي به روز نشده است و مؤيد آن عدم تغيير هيات مديره بركنار شده بانك سامان، عدم وجود نام برخي از مديراني كه توسط وزارت اقتصاد انتخاب شدند و برخي مديران بانك‌هاي خصوصي است.

هم اكنون با گذشت بيش از يك سال از فعاليت رسمي بهمن وكيلي مدير عامل جديد بانك توسعه صادرات هنوز نام وي در فهرست مديران داراي تأييد صلاحيت بانك مركزي مشاهده نمي‌شود.

شنيده هاي خبرنگار فارس حكايت از آن دارد كه وكيلي تمام فرُم ها و مدارك لازم را براي تأييد صلاحيت به بانك مركزي ارائه داده است ولي هنوز موفق نشده نام خود را در اين ليست جنجالي مشاهده كند.

علاوه بر مديرعامل بانك توسعه صادرات هم اكنون مديران عامل بانك‌هاي ايران زمين و سرمايه نيز جايي در فهرست مديران داراي تأييد صلاحيت از بانك مركزي ندارند و با اين حساب و با وجود گذشت ماه ها از آغاز فعاليت رسمي‌شان در اين بانك‌ها به نظر نمي‌رسد مسئولان مربوطه در بانك مركزي به اين زودي توجهي به اين بخش داشته باشند.

البته مدير عامل موسسه اعتباري توسعه كه پيشتر نام وي در اين فهرست بود به تازگي ديگر جايي در بين مديران داراي صلاحيت بانك مركزي ندارد و از اين موسسه تنها و تنها نام عباس مصلي نژاد بعنوان فرد داراي صلاحيت به چشم مي‌خورد.

با اين حساب بايد ديد چه زماني قرار است بانك مركزي سايت خود را به روز كند و تغييرات موجود را در فهرست مديران داراي صلاحيت بانك مركزي اعمال كند.

انتهاي پيام/ح

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن