تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان تاكسيراني: 2هزار نفر از رانندگان تاكسي در تهران، بيش از70 سال سن دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس سازمان تاكسيراني: 2هزار نفر از رانندگان تاكسي در تهران، بيش از70 سال سن دارند
متوسط سن رانندگان تاكسي در تهران 49 سال است و اين به معني اين است كه سلامتي اين افراد در وضعيت مطلوبي قرار ندارد.»


ايلنا: مدير عامل سازمان تاكسيراني تهران گفت: «متوسط سن رانندگان تاكسي در تهران 49 سال و به اين معني‌ست كه سلامتي اين افراد در وضعيت مطلوبي قرار ندارد.»

به گزارش خبرنگار ايلنا ، احمدي بافنده مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با بيان اينكه حدود 30 هزار نفر از افرادي كه به شغل رانندگي تاكسي در تهران مشغول هستند سني بالاي 50 سال و بالاتر دارند اظهار داشت: متاسفانه تامين اجتماعي براي اين افراد بيمه اي در نظر نمي گيرد و اين افراد عموما بيمه نيستند.
او ادامه داد: با جلساتي كه با سازمان ها و مسئولين مربوطه داشته ايم برنامه ريزي هاي ميان مدت و كوتاه مدتي را انجام داده ايم تا بدين وسيله بتوانيم براي بهبود وضعيت معيشتي رانندگان تاكسي اقدامات موثري انجام دهيم.
احمدي بافنده ، تصريح كرد: متاسفانه ديد شهروندان نسبت به تاكسي ديد غلطي است و همگان تاكسي را به عنوان يك وسيله نقليه عمومي مثل ميني بوس نگاه مي كنند .
او افزود: اين در حالي است كه تاكسي در اكثر كشورهاي دنيا به عنوان يك وسيله حمل و نقل خصوصي ديده مي شود.
او با بيان اينكه در حال انجام اقداماتي براي افزايش سرعت انتقال مسافرين در بخش حمل و نقل و تاكسي هستيم گفت: استفاده از خطوط پرسرعت hov و مي تواند در افزايش سرعت انتقال مسافرين و بهبود
بخشيدن سرويس دهي تاكسي در تهران كمك كند.
او در بحث تاكسي متر گفت: هيچ گاه استفاده از تاكسي متر مورد وثوق شهروندان و رانندگان تاكسي نبوده است و هيچ گاه ما نتوانستيم در زمينه استفاده از تاكسي متر آن طور كه بايد و شايد موثر اقدام كنيم و پس از مدتي بحث هاي مربوط به تاكسي متر به دست فراموشي سپرده شده است.
مدير عامل سازمان تاكسي راني با بيان اينكه با استفاده از سيستم كارت بليط مي توان بحث استفاده از تاكسي را نظام مند كرد گفت: استفاده از كارت بليط هم مي تواند نيازهاي شخصي راننده را برطرف كند و حقوق مسافرين ضايع نمي شود. چون سيستم آن بر مبناي سيستم gps و برحسب مسافتي است كه اين وسايل طي مي كنند.
بافنده با بيان اينكه بحث تاكسي هاي محله مي تواند بسيار مي تواند به بحث ساماندهي استفاده از تاكسي كمك كند اظهار داشت: بر طبق استانداردها بايستي هر فردي كه احتياج به تاكسي داشت بتواند با طي مسافتي كمتر از 300 متر به تاكسي دسترسي پيدا كند. كه اين در حال حاضر در شهر تهران با استانداردها فاصله زيادي دارد.
او اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال استقرار سيستمي هستيم كه به وسيله آن بتوانيم در ساعت غير پيك رانندگان تاكسي بتوانند از اماكني همچون فروشگاه هاي شهروند و ميادين ميوه و تره بار و حتي بيمارستان ها هم تا منزل شهروندان خدمت رساني كنند.
او در مورد امكانات پايانه هاي تاكسيراني نيز اظهار داشت: متاسفانه پايانه هاي تاكسي راني ما در وضعيت مطلوبي قرار ندارد و امكانات مناسبي را به رانندگان ارائه نمي دهد و در حال حاضر اولويت اول شهرداري تهران سامان بخشي اين پايانه هاست.
مدير عامل سازمان تاكسيراني در مورد معضل مسافربران شخصي نيز گفت: ما بايد كاري كنيم كه مردم خودشان تمايلي به استفاده از مسافربران شخصي نداشته باشند چون سيستم تاكسيراني ما مي تواند خدمات را به صورت مطلوب به شهروندان ارائه كند.
او با بيان اينكه در حال حاضر كيپ هاي گاز سوزي كه براي گاز سوز كردن تاكسيها به رانندگان تاكسي تحميل شد در حال حاضر بايستي تست شود اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر 50 هزار تاكسي گاز سوز داريم كه بايد تست كيپ انجام دهند و چون هزينه تست هر كيپ بدون تعويض آن 40 هزار تومان هزينه بر مي دارد دولت بايد در اين زمينه به رانندگان تاكسي كمك و مساعدت كنند.
او در مورد بحث معيشتي رانندگان تاكسي نيز گفت: درحال حاضر قيمت سوخت بسيار افزايش يافته و قيمت اتومبيل نيز به زماني به طور متوسط براي تاكسي 10 ميليون تومان بود اكنون به 14 ميليون تومان رسيده همچنين بهره بانكي نيز كه زماني در 7 درصد بود اكنون 14 درصد شده و ساير هزينه هاي معيشتي نيز همچون هزينه مسكن به طور سر سام آوري بالا رفته اما كرايه هاي تاكسي به اين نسبت تغيير نكرده و افزايش نداشته است و همين موجب ايجاد مشكلات معيشتي براي رانندگان تاكسي شده است.
به گفته وي، رانندگان تاكسي با وجود شغل طاقت فرسايشان عموما فاقد مسكن هستند و سازمان تاكسيراني تاكنون نتوانسته مشكل آنها را حل كند.
او با بيان اينكه براي حل مشكل مسكن رانندگان تاكسي شهرك پرند را درنظر گرفته ايم گفت: قرار است براي 15 هزار نفر از رانندگان در قالب يك تعاوني براي تامين مسكن اقدام كنيم اما متاسفانه برخي از رانندگان تاكسي حتي آن هزينه اندك پيش پرداخت را براي يك آپارتمان يك خوابه ندارد.
او با انتقاد از عدم تحت پوشش قرار دادن بيمه براي رانندگان تاكسي اظهار داشت: خيلي از رانندگان تاكسي بيمه ندارند و در تهران راننده اي داريم كه با 80 سال سن در حال كار است در حالي كه نه بيمه درماني دارد و نه بيمه بازنشستگي.
به گفته وي طبق آمار بين 8 تا 10 هزار نفر راننده بالاي 50 سال در سيستم تاكسيراني تهران وجود دارد كه تامين اجتماعي مسئوليت بيمه آنها را تقبل نمي كند.
او ادامه داد: با اين وجود شوراي شهر اعلام كرده است كه اگر تامين اجتماعي بپذيرد مابه التفاوت بيمه افراد بالاي 50 سال را از محل اعتبارات شهرداري پرداخت كند تا اين موضوع به شكل اساسي حل شود.
احمدي بافند به انتقاد از توليد خودروهاي غير استاندارد در كشور گفت: متاسفانه هيچ يك از خوردوهاي ساخت داخل استاندارد لازم را به عنوان تاكسي ندارند زيرا ماشيني كه بايد چندين هزار بار درش باز و بسته شود نمي تواند با ماشين يك خانواده شرايط يكساني داشته باشد.
به گفته وي برخي از خودروهايي كه در حال حاضر در سيستم ناوگان تاكسيراني به كار مشغولند حتي استانداردهاي يك خودروي معمولي را نيز ندارند.
او ادامه داد: متوسط سوخت تاكسي هاي ما در كشور دو برابر متوسط جهاني است و اين نشان دهنده اين است كه وزارت صنايع براي اين كار حتي سرمايه گذاري براي توليد خودرويي كه هم با شرايط اقليمي كشورمان سازگار باشد و هم مصرف سوخت مناسبي داشته باشد اقدام كند.
او همچنين از تلاش براي خريد يك بيمارستان ويژه براي رانندگان تاكسي خبر داد و بيان داشت: براي حفظ شان و منزلت تاكسي در صدد اين هستيم كه اينجا يك بيمارستان مستقل براي اين قشر زحمتكش خريداري كنيم و يا با ساير بيمارستان ها به صورت مشاركتي براي خدمت رساني به رانندگان تاكسي اقدام كنيم.
پايان پيام

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن