تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816891380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش چشمگير زمان صدور سند مالكيت


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: كاهش چشمگير زمان صدور سند مالكيت
حسينعلي اميري معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، در مراسم افتتاح پروژه يكپارچه ثبت ملك (ميثم) عنوان كرد: امروز با راه اندازي اين پروژه شاهد كاهش چشمگير زمان انجام و ارائه خدماتي ثبتي املاك تا صدور سند مالكيت خواهيم بود.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت، در اين مراسم كه با حضور جمعي از مسئولين كشوري برگزار شد، حسينعلي اميري، معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به نوسازي سازمان ثبت و ايجاد ثبتي نوين در كشورگفت: پروژه مكانيزه مديريت يكپارچه ثبت ملك ( ميثم ) يكي از بزرگترين پروژه هاي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور است كه امروز با بهره برداري از اين سيستم از هرگونه سوء استفاده از سند مالكيت جلوگيري مي شود.

وي با اشاره به سودمند بودن تسهيل در نقل و انتقال ملك و ايجاد فرصت سرمايه گذاري براي كسب و كار افزود: با اين طرح ملي فرآيند تقاضاي سند مالكيت بسيار سريع تر از گذشته انجام مي شود.

معاون قوه قضائيه تصريح كرد: سازمان ثبت به عنوان متولي صيانت از حقوق مشروع و قانوني شهروندان در حوزه مالكيت است و با توجه به اقدامات اين سازمان در توسعه سيستم هاي زيربنايي و استفاده از فناوري هاي روز اولين گام مهم و اساسي مكانيزه شدن نظام ثبت ملك به عنوان يكي از فرآيندهاي پايه اي در سازمان ثبت بود.

وي با تاكيد به اينكه اجراي اين طرح شهروندان را در انجام خدمات منتفع خواهد كرد گفت: امروز اين طرح ملي با دو هدف سرعت و دقت در معاملات به بهره برداري رسيده است و نه تنها نگارش اسناد به صورت دستي انجام نمي شود بلكه احتمال خطا و اشتباه نيز از بين مي رود.

حسينعلي اميري با اشاره به اينكه يكي ديگر از ذينفعان اين طرح ملي، دادگاه ها و دفاتر اسناد رسمي مي باشند ادامه داد: تبادل الكترونيكي و بر خط استعلامات و پاسخ آن ها بين دادگاه ها و دفاتر اسناد رسمي با ادارات ثبت اسناد و املاك سراسر كشور اولين و مهم ترين دستاورد اين پروژه مكانيزه است و اصلاح همين چرخه باعث سرعت در اخذ استعلامات و همچنين كاهش سفرهاي غير ضروري در شهرها و به تبع آن جلوگيري از اتلاف وقت شهروندان مي شود.

معاون قوه قضائيه استفاده از محيط و فناوري وب با ضريب امنيتي بالا، بروز شدن مستمر داده هاي مربوط به ملك، مكانيزه شدن فرآيندهاي مربوط به تفكيك، مكانيزه شدن فرآيندهاي مربوط به تغيير حدود و يا وضعيت ملك، مكانيزه شدن كامل انواع فرآيندهاي مربوط به صدور سند مالكيت را برخي از ويژگي هاي كاركرد اين طرح برشمرد.

رئيس سازمان ثبت با اشاره به اينكه پيش از اين استعلامات به دليل ناخوانا بودن و عدم درج اطلاعات كافي در آن موجب ايجاد برخي از مشكلات مي شد تصريح كرد: در اين سيستم اطلاعات بسيار صحيح و دقيق در اختيار مراجع قرار مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه در گذشته براي بازداشت ملك و يا كسب اطمينان از صحت اطلاعات خود در خصوص سوابق بازداشتي يك ملك توسط مراجع قضايي با نامه نگاري با ادارات ثبت زمان زيادي صرف مي شد افزود: پروژه ميثم با تسهيل و تسريع در اين امر در امر قضاوت نيز تسريع ايجاد كرده و گامي موثر در رفع مشكل اطاله دادرسي برداشته شده است.

معاون قوه قضائيه با اشاره به اجراي بهتر طرح تكريم ارباب رجوع و ايجاد بستري مناسب ميان دفاتر اسناد رسمي و ادارات ثبت گفت: در اين طرح ملي از هرگونه سوء استفاده احتمالي در خصوص مفقود شدن اوراق پرونده و يا جعل اسناد در مورد استعلام هاي دستي جلوگيري مي شود.

رئيس سازمان ثبت ادامه داد: با اجراي پروژه ميثم و كاهش جعل اسناد و تثبيت حقوق مالكيت شروع مردم، ضمن ايجاد امنيت اجتماعي در جامعه، موجب نهادينه شدن توسعه پايدار در كشور خواهد شد.

وي در پايان با اشاره به رايزني سازمان ثبت با كشورهاي ديگر براي اجراي نظام جامع املاك و كاداستر درخصوص مكانيزه كردن فرآيندهاي املاك و ارائه پايين ترين پيشنهاد قيمت به مبلغ 3 ميليارد و 500 ميليون دلار گفت: اين طرح مهم و اساسي در راستاي سياست هاي اصل 44 و خصوصي سازي پس از معاملات بسيار توسط كارشناسان سازمان ثبت با هزينه اي بسيار پايين ظرف مدت 3 سال به انجام رسيد.

در حال حاضر براي اجراي اين طرح به طور سراسري در هر استان يك واحد ثبتي كه اغلب مركز استان است در نظر گرفته شده كه به تدريج در تمام استان اجرايي خواهد شد.

تثبيت مالكيت اراضي و مستحدثات،ايجاد اعتماد در نقل و انتقالات مالك ،مديريت و استفاده بهينه از زمين ،كاهش مناقشات مربوط به زمين و بالطبع كاهش حجم دعاوي ملكي ، كوچك سازي بدنه دولتي ثبت پس از اجراي كاداستر و اجراي وظايف سازماني در قالب بخش خصوصي قانوني نظير دفاتر اسناد رسمي موجود،مديريت و نظارت بر بازار زمين و نقل و انتقالات، استفاده از مدارك و اطلاعات كاداستر در ارائه نقشه بزرگ مقياس و ساير اطلاعات مكاني در سند مالكيت،پاسخگويي الكترونيكي به مراجع قضائي و دادگاه ها،پاسخگويي الكترونيكي به دفاتر اسناد رسمي،ضبط و ثبت خلاصه معاملات به صورت الكترونيكي و تسريع در بروزرساني اطلاعات، بازداشت و رفع بازداشت املاك به صورت الكترونيكي،صدور كليه سند مالكيت ها اعم از ( دولتي – مفروزي – مشاعي – المثني – تجميعي – تفكيكي – اراضي و منابع ملي – روستايي – سهم الارث و .....)،تفكيك – افراز و تجميع به صورت الكترونيكي،ارتباط الكترونيكي با مراجعي مانند ثبت احوال،شهرداريها، بنياد مسكن و ......،صدور بخشنامه ها به صورت الكترونيكي،تهيه، صدور و چاپ آگهي هاي نوبتي، تحديدي، اختصاصي، المثني و .... به صورت الكترونيكي،ارزيابي املاك به صورت خودكار و مكانيزه ،جلوگيري از بروز اشتباهات موثر و غير موثر و پيشگيري از ايجاد تعارضات ملكي،حفظ تاريخچه اطلاعات مربوط به دفاتر و مستندات ثبتي ،مديريت و كنترل فرآيندهاي ثبتي، ايجاد تسهيلات در دستيابي سريع به اطلاعات املاك، تسريع در ثبت عمليات ثبتي و نقل و انتقالات بعدي،كنترل زمان بندي انجام عمليات جاري ثبتي، جلوگيري از اعمال سليقه در انجام كار،استاندارد شدن اقلام اطلاعاتي، جلوگيري از جعل اسناد انتقال و اسناد مالكيت و افزايش اعتبار اسناد مالكيت و كاهش ريسك معاملات املاك، جلوگيري از دست كاري احتمالي در اوراق مضبوط در پرونده هاي ثبتي، تسريع در تهيه انواع گزارشات و صدور پاسخ به استعلامات، تسريع در انجام كار ارباب رجوع و كم كردن سفرهاي درون شهري و برون شهري مراجعين به ادارات ثبت و كاهش هزينه حمل و نقل، مصرف سوخت و انرژي در سطح كلان و نيز كاهش ترافيك ،صرفه جويي در بكار گيري نيروي انساني در حوزه هاي ثبتي بويژه در بخش خدمات ،كاهش هزينه ها مشتمل بر كاهش زمان انجام درخواست ارباب رجوع، كاهش هزينه بايگاني، بهبود روشهاي جاري با استفاده از فناوري نوين و در نتيجه صرفه جويي در هزينه ها.كاهش حجم پرونده هاي حقوقي مربوط به املاك در محاكم قضائي،تلاش در به حداقل رسانيدن رجوع به پرونده ها و مراجعه ارباب رجوع به بايگاني به منظور كاهش آمار پرونده هاي مفقودي در حوزه هاي ثبتي و جلوگيري از مفاسد احتمالي آن با اين توضيح كه در حال حاضر در اكثر حوزه هاي ثبتي بعلت كمبود نيروهاي انساني مشهود مي باشد، از اهداف اين پروژه ملي است.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن