تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لزوم اصلاح تعرفه هاي ويزيت پزشكان مشكلات درماني مردم و پزشكان ناشي از دوگانگي مرجع تعيين تعرفه هاست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: لزوم اصلاح تعرفه هاي ويزيت پزشكان مشكلات درماني مردم و پزشكان ناشي از دوگانگي مرجع تعيين تعرفه هاست
معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي ابراز اميدواري كرد كه با اصلاح اختيارات سازمان نظام پزشكي، تعرفه ويزيت ها نيز به گونه اي تصويب شود كه هم منافع صنف پزشكي و هم منافع مردم رعايت شود.
به گزارش شبكه خبر؛ دكترعبدالرحيم بنكدار ، معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني اين شبكه گفت : از سال 83 با تصويب قانون سازمان نظام پزشكي به عنوان يك قانون استثنايي در دنيا كه اختيار يك امر حاكميتي را كه تصويب تعرفه هاي تشخيصي و درماني بود در بخش غيردولتي به اين سازمان سپرده شد .

بنكدار با ابراز تاسف گفت: در اين قانون به عنوان قانون استثنايي در دنيا، سازمان نظام پزشكي در قبال اختياراتش در مقابل هيچ مقامي پاسخگو نيست و افزايش تعرفه ها در بخش غيردولتي يا خصوصي توسط سازمان نظام پزشكي ابلاغ مي شود .

وي افزود: تعرفه هاي دولتي نيز در شوراي عالي بيمه كه (داراي حق رأي ) شامل 10 عضو 4 وزير، يك معاون رئيس جمهور، مدير عامل سازمانهاي بيمه اي (تأمين اجتماعي ، خدمات درماني - نيروهاي مسلح )، سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) و رئيس سازمان نظام پزشكي است و از جمع اين ده نفره تنها سه رأي (وزير رفاه - مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي و مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني ) وابسته به وزارت رفاه است، تصويب و جهت تصميم نهايي به هيات وزيران فرستاده مي شود .

معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي با بيان اينكه مشكلات عمده درماني مردم در دوگانگي مرجع تصميم گيري در رابطه با تعيين تعرفه هاي خصوصي توسط سازمان نظام پزشكي و دولتي توسط شوراي عالي بيمه و هيات وزيران است، گفت : در سال قبل بعد از تعيين تعرفه هاي غيردولتي در سازمان نظام پزشكي، هيات دولت نيز بر مبناي دفاع از حقوق مردم و بيمه شدگان تعرفه ها را اصلاح و براي اجرا اعلام كرد.

بنكدار با ابراز تاسف از اينكه سازمان هاي بيمه اي و وزارت رفاه در جهت اجراي تعرفه هاي اعلام شده توسط صنف مربوطه هيچ مسووليتي ندارند گفت : نظارت اين امر با سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت و درمان است.

وي همچنين ادامه داد : با بررسي هاي انجام شده در استان تهران ، مشخص شد كه 85 درصد تعرفه هاي مصوب دولت نيز رعايت نمي شود .
معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي ابراز اميدواري كرد كه با اصلاح اختيارات ، تعرفه ها نيز به گونه اي تصويب شود كه هم منافع صنف پزشكي و هم منافع مردم و بيمه شدگان در امر درمانشان رعايت شود.

بنكدار با تاكيد بر اينكه وزارت رفاه و تامين اجتماعي در صورت پرداخت منابع لازم توسط دولت با افزايش سرانه به هر ميزان موافق است و از آن نيز استقبال خواهد كرد، گفت: از آنجا كه سهم مردم از هزينه هاي درمان به جهت افزايش بسيار شديد تعرفه هاي بخش خصوصي توسط سازمان نظام پزشكي بسيار بالاست و از طرفي افزايش درآمد جامعه پزشكي (به استثناي جامعه پزشكان عمومي كه بايد اصلاح شود) نسبت به افزايش درآمد مردم و خصوصاً قشر حقوق بگير بسيار بيشتر است،وزارت رفاه اعتقاد دارد و مصمم است كه هرگونه افزايش سرانه بايد در جهت كاهش سهم مردم از هزينه هاي درمان باشد.

وي در خصوص نقش وزارت رفاه در تصويب تعرفه ها گفت : در حال حاضر تعرفه هاي غيردولتي و غيرخصوصي كه در بيمارستان و درمانگاه هاي دولتي است به تصويب وزارت رفاه و معاونت راهبردي به شوراي عالي بيمه كه شامل 10 عضو 4 وزير، يك معاون رئيس جمهور، مديرعامل سازمانهاي بيمه اي (تأمين اجتماعي ، خدمات درماني - نيروهاي مسلح )، سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) و رئيس سازمان نظام پزشكي است مي رسد كه از جمع اين ده نفر تنها سه رأي (وزير رفاه - مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي و مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني ) وابسته به وزارت رفاه است، فرستاده مي شود و در نهايت نيز به تصويب هيات دولت مي رسد.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن