تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806719615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقابله با اعتياد بايد با قوت انجام گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: مقابله با اعتياد بايد با قوت انجام گيرد
وزير رفاه:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:وزير رفاه و تامين اجتماعي با اذعان به اين كه برخي مي گويند، سن اعتياد مرتب در حال كاهش است، تاكيد كرد: مقابله با اعتياد بايد با قوت انجام گيرد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "عبدالرضا مصري" در مراسم راه‌اندازي اولين «خط ملي مشاوره اعتياد» كه با حضور رئيس سازمان بهزيستي و جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ساختمان شماره پنج وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بيان اين كه بحث مواد مخدر و اعتياد همواره در كشور ما وجود داشته است، افزود: اعتياد همان اعتياد است، البته با جنس، نوع و سن متفاوت، اما امروز آنچه كه تغيير كرده، نوع برداشت و تفكر ما نسبت به اين موضوع است.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به اين كه پيش از اين تنها راه مبارزه با اعتياد مقابله بود، گفت: اگر چه مقابله با اعتياد بايد هميشه وجود داشته باشد، اما اين راه تنها راه نيست.

وي افزود: يادم مي‌آيد يك زماني، يك ميني‌بوس در كل شهر حركت و افراد مشكوك و معتادان را جمع مي‌كرد تا آزمايش اعتياد بدهند. در دادسراها هم براي جلوگيري از اتلاف وقت، فرم‌هاي چاپي آماده بود كه فقط نام و مشخصات معتادان در آن‌ها قيد مي‌شد.

مصري تاكيد كرد: بر اين اساس اعتياد و مصرف مواد مخدر پيش از اين در كشور جرم و معتاد مجرم بود و اين حلقه بسته و سيكل هميشگي وجود داشت؛ به گونه‌اي كه آمار زندانيان ما در زمستان بالا مي‌رفت و در تابستان كم مي‌شد.

وي يادآور شد: اما امروز اگر چه معضل اعتياد همان معضل است، اما شناخت دست‌اندركاران مبارزه به مساله عميق شده و ما امروز مي‌خواهيم به كسي مشاوره بدهيم كه تا ديروز نمي‌خواستيم حتي يك كلمه از حرفش را بشنويم.

وزير رفاه و تامين اجتماعي، ايران را جزو پيشگامان مبارزه همه‌جانبه با اعتياد به ويژه كاهش آسيب معتادان در دنيا ذكر و اظهار كرد: تا 10 سال پيش، به تبع باورسازي‌هاي ذهني شبكه‌هاي گسترده قاچاقچيان، باوري در كشورمان وجود داشت كه ترك اعتياد معتاد فقط با مرگ است، اما امروز اين باور شكسته شده است.

وي با اشاره به شركتش در جلسات سازمان‌هاي مردم‌نهاد مختلف فعال در حوزه اعتياد چه در زمان نمايندگي مجلس و چه در زمان وزارتش، گفت: من امروز به افرادي كه بيشتر از 10 يا 15 سال معتاد بودند، اما امروز در اين سازمان‌ها پرچمدار سلامت معتادان هستند، تبريك مي‌گويم.

مصري در ادامه به فعاليت‌هاي نيروي انتظامي در مبارزه با مواد مخدر اشاره و بيان كرد: در هيچ كشوري به اندازه ايران، نيروي انتظامي در مسايل غيرمقابله‌اي با دستگاه‌هاي ديگر همراه نشده‌اند و اين در حاليست كه وظيفه اين نهاد بالقوه تنها مقابله است، لذا اگر نيروي انتظامي نبود، توفيقات امروزي ما در حوزه مبارزه با اعتياد حتي يك درصد هم حاصل نمي‌شد.

وي همچنين به راه‌هاي مختلف پيشگيري از اعتياد اشاره و تصريح كرد: پيشگيري از اعتياد از راه نصيحت و «باباجون اينجوره!» حاصل نمي‌شود، بلكه اين امر نياز به تحريك عقلي جامعه، افزايش آگاهي نسبت به مساله اعتياد، طرح شفاف مساله براي مردم و مشوق‌ها و ابزارهاي موثر دارد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با بيان اين كه تحقق پيشگيري از اعتياد در گرو اقدام به تناسب همان پيچيدگي مساله اعتياد است، ادامه داد: يكي از مهم‌ترين مسايل در حوزه پيشگيري از اعتياد كه بعضي‌ها كمتر به آن توجه كرده‌اند، ‌اين است كه يكي از بهترين راه‌هاي پيشگيري از اين معضل در كشور ما درمان است، زيرا اعتياد داراي تكثر خوشه‌اي است و زنده بودن آن در گرو تكثر است.

وي توضيح داد: هر معتادي در يك پروسه زماني كفگيرش به ته ديگ مي‌خورد، اين موقع است كه وي اقدام به تكثر و حداقل اقدام به معتاد كردن يك گروه 10 نفره مي‌كند، تا با اجبار آن‌ها،هزينه اعتيادش تامين شود.

مصري براي توضيح بيشتر تكثرگرايي اعتياد، به كاهش سن اعتياد اشاره و اظهار كرد: يك فرد 15 ساله معمولا نمي‌تواند يك فرد 30 ساله را معتاد كند، اما برعكس اين موضوع صادق است و تصور كنيد هر معتاد 10 نفر و آن 10 نفر، 10 نفر ديگر را نيز معتاد كنند، در اين شرايط است كه درمان اعتياد مي‌تواند، بهترين راه پيشگيري از اين معضل باشد.

وي افزود: اين در شرايطي است كه بعضي‌ها بدون شناخت مساله و بدون نگاه جامع، تنها بخشي فكر و دائما از موضوعات انتقاد مي‌كنند. آن گونه كه در يك گوشه رينگ نشسته‌اند و تصور مي‌كنند كه كل دنيا همين رينگ است.

وزير رفاه و تامين اجتماعي در ادامه به بعد قانوني مساله پيشگيري از اعتياد اشاره كرد و با بيان اين كه تدوين آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مي‌تواند در اين امر موثر باشد، تاكيد كرد: آموزش پيشگيري از اعتياد در مدارس بايد حتما صورت گيرد.

وي با اشاره به سخن امام خميني (ره) كه «نجات يك معتاد نجات يك جامعه است»، گفت: بعضي اوقات فكر مي‌كنم كه يك معتاد مي‌تواند يك جامعه را به آتش بكشد.

مصري خطاب به مسوولان دستگاه‌هاي مختلف تاكيد كرد: هر چه فاصله بين ما در حوزه مبارزه همه جانبه با اعتياد بيشتر شود، قطعا قاچاقچيان اين فاصله را پر مي‌كنند، لذا مثل قاچاقچي كه در هر جايي قادر به توزيع مواد مخدر است، ما نيز بايد در هر جايي بدون محدوديت امكان مداوا معتادان را ايجاد كنيم.

وي در ادامه اذعان كرد: بر اين اساس نبايد هزار ضابطه و محدوديت ايجاد كنيم ، براي اين كه براي مثال به جاي هروئين به معتاد متادون بدهيم، تا وي نيز با مشاهده اين محدوديت‌ها به همان هروئين پناه ببرد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با تاكيد بر اين كه سرعت درمان اعتياد بايد بيشتر از سرعت قاچاقچيان در توزيع مبارزه با مواد مخدر باشد، يادآور شد: امروز هنوز بعضي محدودنگري‌ها در برخي مراكز وجود دارد كه بايد آن‌ها را كاهش دهيم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در 10 سال گذشته كه كار از دست خارج شده و ايدز در بين معتادان تزريقي در حال گسترش بود، پذيرفتيم كه اقداماتي همچون راه‌اندازي كلينيك‌هاي مثلثي در زندان‌ها و توزيع سرنگ استريل براي كاهش آسيب را انجام دهيم، لذا امروز نيز بايد با ديد باز بسياري موارد مورد نياز ديگر را مدنظر قرار دهيم.

انتهاي پيام//

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن