تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره عدالت و اميد، همسو با سالگرد انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره عدالت و اميد، همسو با سالگرد انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود
گروه هنر: جشنواره عدالت و اميد، متناسب با فضاي معاصر و سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، در نشستي كه صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، «محمدحسين ايماني» معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير جشنواره هنري عدالت و اميد و «اصغر اميرنيا» مدير عامل بنياد رودكي و دبير اجرايي جشنواره درباره روند برگزاري اين جشنواره و كم و كيف آن اطلاعاتي را ارائه كردند.

ايماني در ابتداي اين نشست گفت: نام جشنواره «اميد و عدالت» نشان از به تازگي و جديد بودن آن دارد. با توجه به حجم گسترده و وسيع جشنواره‌هاي مختلف، ايده برگزاري چنين جشنواره‌اي به دو سال قبل برمي‌گردد. با بررسي‌هايي كه در اين زمينه به عمل آمد، جمع كثيري از هنرمندان كشور تمايل و آمادگي خود را نسبت به خلق آثار هنري در راستاي موضوعات معنوي به صورت حرفه‌اي و تخصصي اعلام كردند.

وي در ادامه افزود: در راستاي برپايي نخستين جشنواره هنري عدالت و اميد، طيف وسيعي از هنرمندان در سراسر كشور كه اكثريت آنها را قشر جوان تشكيل مي‌داد توسط كميته‌اي شناسايي و انتخاب شد. يكي از فعاليت‌هاي مهم اين جشنواره برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي هنرمنداني بود كه قصد داشتند در اين جشنواره حضور داشته باشند.

وي اظهار كرد: جشنواره هنري عدالت و اميد در سه فاز عملياتي كار خود را انجام داده است. در مرحله اول ارتباط با مخاطبان در سراسر كشور و افرادي كه از استعدادهاي هنري برخوردارند از جمله فعاليت‌هايي بود كه انجام گرفت، در ادامه پس از شناسايي هنرمندان و بهره‌گيري از حضور هنرمندان حرفه‌اي و استفاده از استانداردهاي حرفه‌اي در كار، برگزاري دوره‌هاي آموزشي قطعي شد.

ايماني يادآور شد: دوره‌هاي آموزشي در تهران و شهرستان‌ها برگزار شد و اساتيد بسياري به شهرستان‌ها سفر كردند و پس از اتمام اين دوره با گزينش آثاري كه براي حضور در جشنواره در مرحله انتخاب بود، اين بخش نيز پايان يافت. در قسمت ديگري قرار است از بطن يك كار گروهي يك اثر هنري خلق شود.

وي تاكيد كرد: اين جشنواره از دو بخش رقابتي و غيررقابتي تشكيل شده است كه بخش رقابتي فاز اول و دوم را پشت سر گذاشته است. در بخش غيررقابتي برخي از هنرمندان پيشكسوت و باسابقه حضور خواهند داشت كه باعث غناي جشنواره خواهد بود. اين بخش‌ها در سه قسمت تجسمي، نمايش و سرود برگزار مي‌شود كه در بخش تجسمي كه شامل نقاشي، كاريكاتور، عكس و گرافيك است، رقابت نهايي بين دويست هنرمند از ميان بيست استان كشور انجام شد كه بيست استاد به عنوان مشاور كارهاي برگزيده را گزينش كردند.

ايماني در ادامه عنوان كرد: در قسمت نمايش گروه‌ها در دو بخش رقابتي و غير رقابتي شركت كرده‌اند كه مراحل تكميل كار توسط مشاوره تخصصي پانزده هنرمند گزينش مي‌شود. در بخش سرود نيز گروه‌هاي برتري كه در جشنواره‌هاي مختلف شناسايي شدند، حضور دارند و آثار برگزيده در اين بخش نيز 54 گروه شركت كردند كه در طي چهار روز از 12 تا 16 اسفندماه جاري در مجموعه سالن‌هاي تئاتر شهر، تالار وحدت، رودكي، سنگلج، آزادي و اداره تئاتر به نمايش درخواهد آمد و اجرا خواهد شد.

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: در بسياري از جشنواره‌ها هميشه بخشي به موضوعات معنوي اختصاص داده شده اما تا به حال جشنواره‌اي كه انحصارا به اين موضوع بپردازد برپا نشده است. برگزاري اين جشنواره قطعا فتح بابي خواهد بود تا هنرمندان بسياري در زمينه‌هاي مختلف هنري فرصتي براي ابراز پيدا كنند.

اميرنيا در بخش ديگري از اين نشست اظهار كرد: نخستين جشنواره سراسري عدالت و اميد با هدف شناسايي، آموزش و توليد آثار فاخر كار خود را آغاز كرد و عمليات اجرايي آن از ارديبهشت‌ماه جاري شروع شد و طي جلسه‌اي اهداف اين جشنواره با شكل‌گيري كميته‌اي تبيين شد. اين كميته اقدام به شناسايي هنرمندان در عرصه‌هاي مختلف كرد و يكي از اهداف خود را آموزش هنرمنداني در نظر گرفت كه حالت نيم حرفه‌اي دارند و براي آموزش آنها برنامه‌هاي مختلفي درنظر گرفته شد.

وي در ادامه افزود: در بخش هنرهاي تجسمي پانصد نفر معرفي و دويست نفر به دوره‌هاي آموزشي راه پيدا كردند. استاداني نيز به شهرهاي همدان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، تهران و اصفهان اعزام شدند كه دوره‌هاي مشاوره و آموزش را برگزار كنند. در هنرهاي نمايشي 13 استان شركت كردند كه 26 اثر از ميان آثار رسيده توسط هنرمندان نخبه و استادان انتخاب شد.

اميرنيا اظهار كرد: بخش سرود و نغمه‌ها بر اساس سي سالگي انقلاب در نظر گرفته شده كه هر گروه مي‌تواند سرودهاي خود را در دو قسمت ارزشي، اعتقادي و مذهبي و بخش ديگري را كه منحصرا درباره عدالت و اميد است انتخاب كنند.

وي در خاتمه يادآور شد: نكته مهم برگزاري چنين جشنواره‌اي تربيت نيروي انساني، استمرار اين حركت و شناسايي نيروهاي بالقوه است كه با توجه به وظيفه بنياد رودكي مديريت امور اجرايي بر عهده اين نهاد است.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن