تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815289517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام وزير اقتصاد صربستان در اتاق ايران: تاكيد ويژه ما بر گسترش روابط در بخش توليد و سرمايه‌گذاري مشترك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قائم مقام وزير اقتصاد صربستان در اتاق ايران: تاكيد ويژه ما بر گسترش روابط در بخش توليد و سرمايه‌گذاري مشترك است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

در حال حاضر بزرگترين‌ هيات تجاري بخش خصوصي صربستان در ايران به سر مي‌برد و قطعا بهترين فرصت‌ براي رشد همكاري‌هاي بخش خصوصي دو طرف فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا مكيچ ـ كاردار سفارت صربستان در ايران ـ در نشست مشترك بازرگانان و تجار ايران و صربستان با بيان اينكه روابط ايران و صربستان رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است، افزود: با وجود اينكه در ماه‌هاي اخير رشد خوبي را شاهد بوده‌ايم ارقام مبادله تجاري دو طرف چندان هم مطلوب نيست.

وي خواستار توسعه همكاري‌ها در بخش بازرگاني و تجاري شد و ميزان مبادله تجاري دو طرف در سال 2008 را 50 ميليون دلار برشمرد.

كاردار سفارت صربستان اظهار كرد: گسترش ارتباطات تجاري و اقتصادي دو طرف با زمينه‌هاي انرژي، نفت، گاز، پتروشيمي مرتبط است و بخش‌هاي خصوصي دو طرف نيز مي‌توانند همكاري‌هاي خود را در حوزه‌هاي صنعتي از جمله اتومبيل‌سازي، مواد غذايي، همكاري بانكي و بازرگاني نيز توسعه دهد.

در ادامه اين نشست آرميچ ـ قائم مقام وزارت اقتصاد و توسعه منطقه‌اي صربستان ـ نيز در سخناني عنوان كرد: ايران در ليست كشورهايي است كه اولويت روابط خارجي صربستان محسوب مي‌شوند.

وي نشست اخير را فرصتي براي توسعه روابط تجاري ايران و صربستان بر شمرد و بر لزوم شناسايي پتانسيل‌ها و زمينه‌هاي ارتقاي روابط تجاري در سطوح مختلف تاكيد كرد.

آرميچ همچنين با اشاره به ديدار خود با وزير بازرگاني كشورمان اظهار كرد: در ديدار با وزير بازرگاني پيشنهاداتي در زمينه افزايش تنوع كالايي در مبادلات فيمابين مطرح شد.

وي خاطرنشان كرد: براي توسعه همكاري‌هاي مشترك دو طرف امضاي موافقت‌نامه تجارت آزاد بين دولت دو طرف مورد توافق قرار گرفت و در كميسيون مشترك دو كشور در بلگراد بررسي مي‌شود.

قائم مقام وزارت اقتصاد و توسعه منطقه‌اي صربستان گفت: تاكيد ويژه صربستان خروج روابط از قالب سطح پايين تجاري به سمت توليد و سرمايه‌گذاري مشترك است.

وي با بيان اينكه جذب سرمايه‌هاي مستقيم در صربستان طي سال‌هاي اخير رشد قابل توجهي يافته است. عنوان كرد: وضعيت جذب سرمايه‌هاي خارجي در صربستان در منطقه اروپاي شرقي در شرايط خوبي قرار گرفته است به همين منظور نيز سرمايه‌گذاران ايراني با سرمايه گذار مي‌توانند علاوه بر دستيابي به بازار اروپا، بازار كشورهاي عضو را نيز به دست آورند.

قائم مقام وزارت اقتصاد صربستان بر لزوم گسترش مبادلات تجاري فيمابين نيز تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا پس از نشست رسمي بازرگانان و تعاملات ايران و صربستان تجار مذاكرات مستقيم خود را براي بررسي زمينه‌هاي همكاري آغاز كردند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن