تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816745288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه تلويزيون


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اخبار كوتاه تلويزيون
جام جم آنلاين: تهيه‌كننده سريال «دا» از آماده‌سازي و نگارش اوليه فيلمنامه آن خبر داد و گفت: همايون اسعديان همراه با تيمي متشكل از محققان و پژوهشگران در حال نگارش فيلمنامه سريال «دا» است.


منوچهر محمدي در گفت‌وگويي درباره انجام مراحل نگارش پروژه سريال 36 قسمتي «دا» گفت: طبيعتا در اين كار گام نخست پژوهش و تحقيق در زمينه ابعاد مختلف نگارش اين داستان انجام مي شود، چرا كه به لحاظ موضوع و قصه‌اي كه سريال «دا» در آن مي گذرد يعني قبل از شروع جنگ تا انتهاي مقاومت درمقابل ارتش عراق و سقوط بخش غربي خرمشهر را در برمي‌گيرد و به دليل اهميت و موقيعت سوق‌الجيشي خرمشهردر ايام جنگ تحميلي اتفاقات بسيار زيادي صورت گرفته كه طبيعتا اشراف بر حوادث و اتفاقات به شكل روز به روز و لحظه به لحظه اهميت حياتي و سرنوشت سازي درنگارش فيلمنامه دارد.

وي افزود: به طور طبيعي دراين موارد كارگردان بايد تسلط همه جانبه بر مجموعه اين رخدادها و حوادث داشته باشد تا هم در حين نگارش و هم در اجرا بتواند تمام زواياي پيدا و پنهان اين ايام را به خوبي به تصوير بكشد.

محمدي از نگارش فيلمنامه سريال «دا» توسط همايون اسعديان و گروه تحقيق و نگارش خبر داد و افزود: حدود دو ماه است كه آقاي اسعديان به همراه تيمي از دوستان محقق و پژوهشگر منابع و ماخذ لازم را گردآوري كرده و در حال مطالعه و بررسي آنها هستند. بديهي است پس از انجام اين مرحله و با توجه به اينكه مركزيت موضوع ما در اين فيلم كتاب «دا» است كار طراحي اوليه سريال انجام خواهد شد.

وي افزود: به موازات آن گروه تحقيق و پژوهش اسناد مكتوب و تصويري لازم جهت مراحل آتي توليد به خصوص در زمينه طراحي صحنه و لباس انجام خواهد داد.

منوچهر محمدي در پايان گفت: پس از گردآوري كامل اين منابع به كمك طراح صحنه آن، بخشي از پروژه كه شامل ساخت و سازهاي لازم خواهد بود در گام نخست طراحي و در گام بعدي وارد پروژه عملياتي ساخت و ساز خواهد شد.

مجموعه «دا» را سازمان توسعه سينمايي حوزه هنري به تهيه كنندگي منوچهر محمدي و كارگرداني همايون اسعديان توليد مي‌كند.

همايون اسعديان فيلم هاي سينمايي «طلا ومس»، «شوخي»، «مرد آفتابي» و مجموعه هاي «بچه هاي خيابان»، «راه بي پايان» و «چراغ جادو» را در كارنامه دارد. اين نويسنده و كارگردان با فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» در سي امين جشنواره فيلم فجر حضور دارد.

سيما فيلم سريال‌ سازي را از سر مي‌گيرد

كار تحقيق و جمع آوري اطلاعات سريال «خواجه نصيرالدين طوسي» كه قرار است به كارگرداني محمد حسين لطيفي ساخته شود، توسط حامد عنقا شروع شده و پس از پايان، نگارش فيلمنامه آن آغاز مي شود.

حامد عنقا، نويسنده سريال «خواجه نصيرالدين طوسي» با بيان اينكه فعلا چند وقتي است با مراجعه به متون معتبر و استفاده ازنظرات دكتر ولايتي كار تحقيق و پژوهش درباره‌ زندگي اين دانشمند را شروع كرده، درباره مراحل تحقيق و نگارش توضيح داد: «فكر مي‏كنم حدود يكي دو ماه براي جمع آوري اطلاعات زمان نياز داشته باشيم و بعد از آن دوره اي شش تا هفت ماهه را براي نگارش در نظر مي‏گيريم.»

عنقا درباره اينكه اين سريال چه بخش هايي از زندگي اين فيلسوف را دربرمي‏گيرد، گفت: «سعي داريم از ابتدا تا انتهاي حيات خواجه نصيرالدين را در اين سريال 40 قسمتي به تصوير بكشيم.»

اين نويسنده كه پيش از اين، تجربه نگارش متن سريال «نردبام آسمان» را هم بر مبناي زندگي غياث‌الدين جمشيد كاشاني، رياضي‏دان و اخترشناس ايراني را داشته، درباره شباهت متن اين دو سريال توضيح داد: «در اينجا هم مثل زندگي غياث الدين سعي دارم به كل ماجراي زندگي اين فيلسوف بپردازم. در مورد انتخاب زبان گفتار هم مثل «نردبام آسمان» سعي مي كنم با انتخاب واژگان و زبان مردم در آن دوران، بهترين و نزديك ترين زبان به دوران آن دانشمند را انتخاب كنم.»

عنقا درباره ساخت دكور سريال هم گفت: «تا زماني كه فيلمنامه منسجمي در دست نداشته باشيم نمي‏توانيم درباره دكور نظر بدهيم اما قطعا به خاطر اتفاقهاي بسيار زياد زندگي اين فيلسوف، كار سنگيني در انتظارمان خواهد بود.»

او با بيان اينكه قرار است تجربه خوب همكاري با محمد حسين لطيفي را بعد از «نردبام آسمان» و «قلب يخي» در اين سريال هم تكرار كند،عنوان كرد: «فعلا حضور لطيفي قطعي شده است اما هنوز تهيه كننده مشخص نيست.»

سيمافيلم پس از سه سال دوري از سريال سازي، حالا با چند سريال الف ويژه دوباره فعاليتش را در اين عرصه شروع كرده و «خواجه نصيرالدين طوسي» هم يكي از اولين كارهاي اين مركز در دور تازه سريال سازي است.

پخش مستند «كمي آن سوتر از غبار»

مستند "كمي آن سوتر از غبار" كاري از گروه فرهنگ وهنر شبكه يك سيما روي آنتن شبكه يك سيما مي رود.

محمد ميرسلطاني ، تهيه كننده و كارگردان اين مجموعه گفت: اين مستند به معرفي مفاخر علمي و فرهنگي وهنري كه به دلايلي تاكنون گمنام و ناشناخته مانده اند مي پردازد. دوربين اين مستند به سراغ افراد موفق كه در شهرستان هاي دور افتاده زندگي مي كنند و نامي از آنها برده نشده مي رود وزندگي آنها را به تصوير مي كشاند.

وي يادآوري كرد: اين پروژه به آنهايي كه در قيد حيات نيستند و هنوز نام آنها زنده است، مي پردازد.

"كمي آن سوتر از غبار" در 13 قسمت 30 دقيقه اي در شبكه يك پخش مي شود.

فريبا نادري «كتاب دا» را روايت مي‌كند

چهل و هفتمين قسمت از مجموعه «كتاب دا» توليد گروه حماسه و دفاع شبكه يك سيما، با تركيبي از تصاوير پويانمايي و كتابخواني فريبا نادري، بازيگر سينما و تلويزيون پخش مي شود.

ساعت 17:45 يكشنبه 18 دي 1390، در چهل و هفتمين قسمت مجموعه كتاب دا مي بينيم كه خانواده يك شهيد براي دريافت پيكر شهيدشان به بيمارستان مي روند و به آنها مي گويند جنازه را به همان كسي مي دهند كه آنرا تحويل داده است. بنابراين به جنت آمده و از زهرا طلب همكاري دارند.

مجموعه كتاب دا به تهيه كنندگي علي تقي پور و كارگرداني سينا عطائيان، با استفاده از تركيب پويانمايي تصاوير ثابت و كتابخواني 55 زن هنرمند كشورمان در 120 قسمت 15 دقيقه اي، در حال توليد و پخش است.

تعدادي از بانوان هنرمند از جمله پريوش نظريه، شيرين بينا، افسانه بايگان، شقايق فراهاني، نيوشا ضيعمي، شبنم قلي خاني، فريبا كامران، افسانه چهره آزاد، لعيا زنگنه، ژاله صادقيان، ليلا زارع و... روايت داستان اين مجموعه را به عهده دارند.

تصويربرداري «خشت بهشت» به نيمه رسيد

تصويربرداري مجموعه «خشت بهشت» بزرگ‌ترين پروژه مستند تلويزيون به تهيه‌كنندگي رامين حيدري فاروقي در پاريس، فرانسه، هلند، اتريش، ايتاليا و چند كشور ديگر به نيمه رسيد.

رامين حيدري فاروقي گفت: اين مجموعه با موضوع متقابل انسان، خانه و شهر با رويكرد اهميت تنوع زيست فرهنگي و نقش حفظ ارزش‌هاي معنوي و فرهنگي در امر توسع و مديريت شهري طراحي شده است.

وي افزود: «خشت بهشت» در 26 قسمت 40 دقيقه‌اي در ايران و 10 كشور ديگر به‌عنوان بزرگ‌ترين پروژه مستند تاريخ تلويزيون در دست تهيه و توليد است.

در اين مجموعه به پژوهش درباره ساختار شهر آرماني در تمدن اسلامي پرداخته خواهد شد.(ايسنا - مهر)

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن