تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805579266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محدوديت‌هاي جديد استفاده از اينترنت در كافي‌نت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: محدوديت‌هاي جديد استفاده از اينترنت در كافي‌نت‌ها
ايتنا- پليس فتا براي بالا بردن امنيت در دفاتر خدمات اينترنت اطلاعيه داد.
پليس فتا با انتشار اطلاعيه‌اي ۲۰ بندي به منظور بالا بردن امنيت كاربران در استفاده از خدمات كافي‌نت‌ها، محدوديت‌هاي جديدي براي ارائه خدمات اينترنتي در كافي‌نت‌ها وضع كرد.

به گزارش ايتنا به نقل از هفته‌نامه عصر ارتباط،در اطلاعيه‌اي كه از سوي روابط‌ عمومي پليس فتا منتشر شده‌است هدف از ابلاغ اين اطلاعيه برطرف كردن نگراني‌هاي پيش‌آمده نزد شهروندان به دليل سرقت اطلاعات و حساب‌هاي شخصي آنان عنوان شده ‌است.

بر اساس اين اطلاعيه مديران دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت‌ها) موظفند حداكثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاريخ ابلاغ اين اطلاعيه نسبت به اجراي مفاد اعلام‌شده اقدام كنند. پس از طي اين مدت، كارشناسان پليس فتا نسبت به بازرسي تمامي دفاتر خدمات اينترنت در سرتاسر كشور اقدام كرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقدامات لازم انتظامي و معرفي متخلفان به مراجع قضايي صورت خواهد گرفت.

طبق اين اطلاعيه دفاتر خدمات اينترنت موظفند علاوه بر اطلاعات هويتي كاربران، ساير اطلاعات كاربري مثل روز و ساعت استفاده، IP اختصاص‌يافته و فايل لاگ وب‌سايت‌ها و صفحات رويت‌شده را ثبت و حداقل تا شش ماه نگهداري كنند.

البته پيش از تدوين اين اطلاعيه نيز در قانون جرائم رايانه‌اي به نگهداري اطلاعات استفاده‌كنندگان از اينترنت از طريق تمامي ارائه‌دهندگان اينترنت اشاره شده ‌بود.

همچنين كافي‌نت‌ها فقط بايد به كساني خدمات دهند كه كارت شناسايي همراه داشته باشند و اطلاعات هويتي آنان و كدپستي‌شان را ثبت كنند.

ترس از گسترش ويروس‌ها و بدافزارها موجب شده شرايط استفاده از اينترنت و تجهيزات سخت‌افزاري آن براي كاربران مشكل شود، طبق اين اطلاعيه صاحبان كافي‌نت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت بايد رايانه‌هاي استفاده‌شده در مراكز خدمات اينترنت (كافي‌نت) را در حالت كاربر محدود در اختيار كاربران قرار دهند و درگاه‌هاي ورودي سيستم رايانه‌اي شامل درگاه‌هاي USB، كارتخوان‌ها و ساير درگاه‌هايي كه امكان اتصال حافظه‌هاي جانبي به آنها وجود دارد، به صورت نرم‌افزاري مسدود شود.

در صورت نياز كاربر به استفاده يا ارسال فايل رايانه‌اي بايستي انتقال از طريق متصدي اجرايي دفتر خدمات اينترنت و از طريق شبكه داخلي دفتر روي سيستم رايانه‌اي كاربر و پس از اطمينان از سلامت و عدم آلودگي فايل رايانه‌اي به بدافزارها، تروژان‌ها و ويروس‌ها صورت بگيرد.

به همين منظور مديران دفاتر خدمات اينترنت موظفند از نرم‌افزارهاي امنيتي معتبر (آنتي‌ويروس‌ها، نرم‌افزارهاي امنيت اينترنت و ديواره‌هاي آتش) استفاده كرده و مرتباً نسبت به به‌روزرساني نرم‌افزار اقدام كنند.

همچنين مديران دفاتر خدمات دسترسي موظفند شرايطي را فراهم كنند كه اطلاعات كاربر قبلي (شامل سايت‌ها، صفحات ديده‌شده، فعاليت‌ها، IDها، آدرس‌هاي ايميل و...) به محض قطع استفاده كاربر، از بين رفته و براي كاربران بعدي كه از آن رايانه استفاده مي‌كنند قابل بازيابي نباشد.

استفاده و در اختيار گذاشتن هر گونه ابزار دسترسي به سايت‌هاي فيلترشده مثل انواع فيلتر‌شكن‌هاي قابل نصب روي رايانه‌ يا معرفي سايت‌هاي فيلترشكن و خدمات‌گيرندگان يا استفاده از هر گونه VPN نيز روي سيستم‌هاي رايانه‌اي دفاتر خدمات اينترنت ممنوع است.

دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت) موظفند پهناي باند مورد نياز خود را الزاماً از طريق شركت‌هاي داراي پروانه ارائه‌كنندگان خدمات اينترنتي (ISP) تامين كنند. لذا تامين پهناي باند از ارائه‌دهندگان غيرمجاز از طريق ماهواره مطابق قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره، ممنوع است.

مديران دفاتر خدمات اينترنت موظفند هر روز در پايان ساعت كاري كافي‌نت نسبت به وارسي سيستم‌هاي رايانه‌ها از جهت عدم نصب نرم‌افزارهاي KEY LOGGER، آلودگي به ويروس‌ها و بدافزارها و امحاء اطلاعات باقي‌مانده كاربران اقدام كنند.

همچنين دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت) موظفند مدرك مجوز خود را در محل مناسب و در معرض ديد مشتريان قرار دهند و همچنين محل اين دفاتر در معرض ديد و نظارت عمومي باشد و كليه ضوابط اماكن عمومي را رعايت كنند.

از سويي نيز مديران دفاتر خدمات اينترنت وظيفه دارند مدارك لازم در خصوص تامين پهناي باند و رعايت شرايط عمومي را بر حسب مورد در اختيار بازرسان پليس فتا قرار دهند. طبق اين اطلاعيه ارائه هر گونه خدمات غيرحضوري از طريق دفاتر خدمات اينترنت ممنوع شده ‌است و كاربران براي دريافت خدمات اينترنتي بايد حتما حضورا مراجعه كنند.

همچنين اين واحدهاي كسب فقط بايد خدمات اينترنتي ارائه دهند و ارائه هر گونه خدمات غير از ارائه خدمات اينترنت به صورت حضوري، (مثل فروش نرم‌افزار، ايپ و پرينت، راه‌اندازي سيستم‌هاي بازي رايانه‌اي و...) ممنوع است.

نصب دوربين‌ مداربسته داخلي با قابليت ضبط تمام‌وقت، نگهداري تصاوير و امكان بازبيني تا شش ماه يكي ديگر از اقداماتي است كه صاحبان كافي‌نت‌ها بايد در زيرمجموعه فعاليت خود ايجاد كنند.

مديران دفاتر خدمات اينترنت بايد نسبت به برقراري امكان فني ارسال پيام روي سيستم‌هاي رايانه‌اي دفتر در خصوص اعلام زمان استفاده و هشدارهاي كاربري اقدام كنند.

مديران دفاتر خدمات اينترنت موظفند به نحو مقتضي نسبت به نصب و نمايش مفاد قانون جرائم رايانه‌اي و فهرست مصاديق محتواي مجرمانه در ديد كاربران اقدام كنند.

مديران و متصديان اجرايي دفاتر موظفند از استفاده بيش از يك نفر از هر دستگاه رايانه‌اي متصل به اينترنت جز در مواردي كه كاربر ناآشنا قصد استفاده از خدمات عمومي را داشته باشد و از يكي از نزديكان و آشنايان خود براي كمك و تسهيل امور خود استفاده مي‌كند، جلوگيري كنند.

تنها دفاتري به عنوان دفاتر خدمات اينترنت شناخته مي‌شوند كه داراي مجوزهاي لازم و تاييديه‌هاي قانوني از اتحاديه فناوران رايانه باشند. بنابراين كليه مراكز و صنوفي كه مجوز ارائه خدمات دسترسي ندارند (مثل دفاتر فني، بازي‌سراها و...)، مجاز به ارائه خدمات اينترنت نيستند و در صورت مشاهده اين‌گونه از مراكز و اصناف كه به صورت غيرمجاز نسبت به ارائه خدمات دسترسي اقدام مي‌كنند، برخورد انتظامي و قضايي با آنان صورت خواهد گرفت.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن