تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819497981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضا درستكار: جشنواره فيلم فجر مهمترين رويداد فرهنگي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: رضا درستكار: جشنواره فيلم فجر مهمترين رويداد فرهنگي كشور است


خبرگزاري آريا- يك منتقد سينما در باره برگزاري جشنواره فيلم فجر گفت: جشنواره فيلم فجر مهمترين رويداد فرهنگي كشور ماست و بايد بزرگترين و مهمترين جشن بزرگ كشور را هر چه با شكوه‌تر برگزار كنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، رضا درستكار در خصوص اضافه شدن بخش مستندهاي بلند به سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر توضيح داد: اضافه شدن بخش مستند تصميم درستي است كه برگزار كنندگان جشنواره گرفتند. اين مساله امكاني فراهم مي‌كند تا آثار مستند نيز ديده شوند.
درستكار همچنين در خصوص حضور جوانان فيلمساز در جشنواره فجرگفت: فيلمسازان صاحب نام نيز روزي جوان بودند و بايد اين فرصت براي نسل جديد هم فراهم شود تا آنها نيز بتوانند آثار خود را در جشنواره در معرض نمايش عموم و ومنتقدان قرار دهند اما نبايد فراموش كرد كه حضور فيلمسازان شاخص نقطه قوت جشنواره‌هاست و ارزش هاي هنري و فني جشنواره را ارتقاء مي‌دهند.
وي در مورد داوري و قضاوت فيلم‌هاي بخش مسابقه عنوان كرد: هنرمندان با تجربه و معتبر بايد در بخش انتخاب و داوري حضور داشته باشند تا بتوانند قضاوت سالمي در مورد فيلم‌هاي به نمايش انجام دهند.
درستكار در ادامه گفت: بايد جشنواره از دو منظر نگاه كرد، يكي بحث برگزاري جشنواره كه بسيار حائز اهميت است و با حضور عوامل جديد كه باني اين جشنواره هستند بايد منتظر بمانيم كه در پايان چه دستاوردي داشته‌اند. موضوع ديگر بحث محتوايي آثار جشنواره است كه انتخاب و داوري اين بخش هم بايد برعهده هنرمندان با تجربه و معتبر گذاشته شود.
اين منتقد سينما جشنواره فيلم فجر را مهمترين رويداد فرهنگي كشور ناميد و افزود: اين جشنواره بايد به بهترين نحو ممكن برگزار شود. مثلا مهمترين رويداد فرهنگي و سينمايي كشور فرانسه جشنواره فيلم كن است و ما بي اختيار با شنيدن نام كشور به ياد جشنواره معتبر آن مي افتيم. در مورد جشنواره فيلم فجر هم وضعيت بايد به همين نحو باشد و حضور افراد برجسته و فيلم‌هاي خوب بايد ارزشهاي فرهنگي كشور را ارتقاء دهد.
وي ادامه داد: جشنواره فيلم فجر بايد محصولات يكسال سينماي ايران را مورد ارزيابي قرار دهد كه در اين خصوص مديران حوزه توليد بايد با ايجاد فضاي مناسب سبد سينماي ايران را كامل بكنند.
درستكار در پايان گفت: جشنواره فيلم فجر بزرگترين رخداد فرهنگي كشور است پس بايد به نحوي برگزار شود كه جلال و ابهت تاريخ كشورمان را حفظ كند.
شايان ذكر است سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر با رويكرد " اخلاق، آگاهي و اميد" به همت معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از روزهاي 12 الي 22 بهمن در تهران و استان هاي مختلف كشور برگزار مي شود.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن