تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816479620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميته تحقيق پرونده ترور حريري آماده رفتن به دادگاه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كميته تحقيق پرونده ترور حريري آماده رفتن به دادگاه مي شود
بيروت - سرانجام پس از حدود سه سال تحقيق و بررسي پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان , دانيل بلمار رييس كميته بين المللي اين تحقيقات به كار خود در بيروت پايان داد و با مسوولان لبناني خداحافظي كرد.


به گزارش ايرنا از بيروت , پرونده ترور رفيق حريري جنجالي ترين موضوع جنايي لبنان و حتي بين المللي طي سال هاي اخير است و طي سه سال گذشته سه دادستان بين المللي روي آن كار كرده و هر يك مسووليت را به ديگري واگذار كرده اند.
طي اين مدت هزاران قطعه از قطعات خودرو گرفته تا سيم هاي تلفن و كفش هاي عابران و تكه هايي از اجساد كشته شدگان در صحنه حادثه حتي از اعماق دريا به دهها آزمايشگاه بين المللي رفت تا بلكه سرنخ هايي از اين حادثه مرموز و پيچيده بدست آيد.
در كنار اين تحقيقات دهها تن نيز مورد بازجويي قرار گرفتند و چهار افسر بلند پايه لبناني نيز به ظن دخالت داشتن در اين حادثه بازدداشت شدند كه گفته مي شود به همراه پرونده هاي اين حادثه به دادگاه بين المللي لاهه خواهند رفت.
اندكي بعد نگاههاي محافل سياسي و مطبوعاتي لبنان و كشورهاي منطقه به سوي لاهه هلند معطوف خواهد شد تا ببينند آيا اين دادگاه مي تواند رازهاي اين حادثه را فاش سازد .
مردم لبنان منتظرند عوامل اين ترور را كه منشا بسياري از تحولات داخل لبنان و منطقه شد
بشناسند و ببينند چه قدرتهايي پشت اين حادثه قرار دارند.
هر چند در اين مدت سوريه از سوي گروه ضد سوري 14 مارس و به خصوص خانواده حريري و شخص وليد جنبلاط رييس حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان به دست داشتن در اين ترور متهم شده اما مسوولان كميته تحقيق مي گويند اين احتمال كه ترور توسط افراد سلفي انجام شده باشد نيز وجود دارد.
با اين حال برخي محافل نيز اين ترور را به مزدوران آمريكا و اسراييل نسبت مي دهند زيرا هيچ طرفي مانند واشنگتن و تل آويو از اين حادثه سود نبرده اند .
دانيل بلمار سومين و آخرين رييس كميته بين المللي تحقيق در باره ترور رفيق حريري كه قرار است از اين پس به عنوان دادستان اين دادگاه ايفاي نقش كند قبل از سفر ش به لاهه با ميشل سليمان رييس جمهوري , فواد سنيوره نخست وزير و نبيه بري رييس مجلس لبنان ديدار و با آنان خداحافظي كرد.
البته قرار است با آغاز كار دادگاه بين المللي , يك گروه از اعضاي كميته بين المللي تحقيق زير نظر بلمار همچنان در بيروت به كار خود ادامه دهد.
بلمار در ديدار با مسوولان لبناني با قدرداني از همكاري لبنان گفت:آنچه كه ما به دنبال آن هستيم تحقق عدالت است و مردم لبنان مطمئن هستند كه كار دادگاه سياسي نخواهد شد.
رفيق حريرى بهمن ماه سال 1383 در غرب بيروت توسط افراد ناشناس ترور شد و پس از چند ماه كميته حقيقت ياب و سپس كميته بين المللى تحقيق براى شناسايى عاملان اين ترور آغاز بكار كرد و بنا به توصيه رئيس اين كميته "جميل السيد" رئيس سازمان اطلاعات و امنيت عمومى ، "ريمون عازار" رئيس سازمان امنيت دولت، "على الحاج" فرمانده نيروى انتظامى و "مصطفي حمدان" فرمانده گارد رئيس جمهورى لبنان به اتهام نقش داشتن در اين ترور بازداشت شدند.
دادگاه بين المللي براي محاكمه عاملان ترور رفيق حريري قراراست از اول ماه مارس يعني شش روز ديگر شروع به كار كند.
انتظار مي رود كه بان كي مون دبيركل سازمان ملل در 28 فوريه يعني 4 روز ديگر گزارش خاص خود در باره آغاز به كار دادگاه بين المللي را منتشر كند و روز يكشنبه آينده نيز با حضور رسانه ها دادگاه گشايش يابد.
خاورم 2082 ** 1275 **265

سه|ا|شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن