تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين شهرمذهبي كشور در عزاي پيامبر(ص) و كريم اهل بيت(ع) غرق ماتم شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سومين شهرمذهبي كشور در عزاي پيامبر(ص) و كريم اهل بيت(ع) غرق ماتم شد
شيراز - همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پيامبر اكرم (ص) و شهادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع) ،شيراز سومين شهر مذهبي كشور غرق در ماتم و غزا شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا ، مردم شيراز در سالروز رحلت پيامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) با حضور در حرم امامزادگان حضرات احمد بن موسي شاهچراغ (ع) ، سيد علاء الدين حسين (ع) و حرم سيد مير محمد در آيين سوگواري آنان شركت كردند.
مردم شيراز همچنين شب گذشته و امروز با حضور در حسينيه عاشقان ثارالله ، حسينيه شلمچه و ديگر حسينيه ها و مساجد شهر شيراز در عزاي پيامبر (ص) و نوه اش سوگواري كردند.
هيات هاي زنجير زن و سينه زن امروز در شيراز با سينه زدن و زنجير زدن از محله ها و شهرك هاي اطراف شيراز به سمت حرم حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع) حركت كردند و حرم اين بزرگوار امروز شاهد حضور هزاران نفر از شيفتگان و دلسوختگان اهل بيت (ع) بود.
يكي از سنت هاي مردم شيراز در اين روز دادن نذورات مي باشد كه با دادن آن حاجات خود را از پيامبر اكرم (ص) و امام حسن مجتبي (ع) مي خواهند.
همچنين امروز در شيراز تعدادي از شيفتگان اهل بيت (ع) به مناسبت فرا رسيدن 28 صفر 28 تن آش نذري در شيراز پختند و بين مردم جهت تبرك پخش كردند.
در ديگر شهرها و روستاهاي استان فارس نيز امروز مردم با سنت هاي گذشته خود در عزاي پيامبر اكرم (ص) و كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع) گريستند.
مداحان اهل بيت امروز با خواندن نوحه ها همگام با مردم به ياد سختي ها و مصيبت ها و تلاش هايي كه پيامبر (ص) و امام حسن مجتبي (ع) براي احياي اسلام در جامعه انجام دادند به سوگواري پرداختند و از خداوند خواستار بخشش گناه و قرار دادنشان در مسير ولايت، رهبري و اسلام شدند.
علما و روحانيون امروز با حضور در مساجد و حسينيه ها زندگي پيامبر (ص) و امام حسن مجتبي (ع) را براي مردم بازگو كردند و از مردم خواستند تا استوارتر از گذشته براي حفظ قرآن و عترت پيامبر تلاش كنند.
7378 / 675

سه|ا|شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن