تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816941301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله خاتمي:سكوت سران اصلاح‌طلب در مقابل توهين به پيامبر به معناي همراهي با كفريات است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله خاتمي:سكوت سران اصلاح‌طلب در مقابل توهين به پيامبر به معناي همراهي با كفريات است
خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: سكوت سران اصلاح‌طلب در پي توهين به پيامبر (ص) به معناي همراهي با كفريات است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، آيت‌الله سيداحمد خاتمي ظهر امروز در جمع هيئت‌‌هاي مذهبي، اقشار مختلف مردم و عزاداران رسول اعظم (ص) با اشاره به ايام جانسوز رحلت پيامبر(ص) و امام حسن مجتبي(ع) بيان داشت: جهاد پيامبر(ص) سه محور داشت كه امروز نياز جامعه اسلامي ماست، اول اينكه جهاد فرهنگي كه زير بناي جهاد‌هاي ديگر است يعني نبي اكرم (ص) در آغاز بعثت اقدام به تغيير فرهنگ نادرست مردم حجاز به مدت 13 سال كرد كه قرآن در آيه 52 سوره فرقان از آن به جهاد كبير ياد كرده است.
خاتمي افزود: آيه 52 سوره فرقان (پس فرمانبرداري مكن كافران را و جهاد كن با ايشان بدان جهادي بزرگ است) در حقيقت خطاب به امت اسلامي‌ست كه نبايد توجه به خواسته‌هاي دشمنان كرد چرا كه آنها دنبال دست‌ برداشتن مسلمانان از همه دين هستند و پيامبر اكرم (ص) در مكه چنين جهادي را عمل كردند.
وي ادامه داد: امروز جامعه اسلامي ما نياز به جهاد فرهنگي دارد و دشمنان دنبال براندازي نرم هستند و هم دشمنان بيروني و هم عوامل داخلي براي بي‌اعتقاد كردن جامعه در يك خط حركت مي‌كنند و با راه‌اندازي ميليون‌ها سايت عليه اسلام و هزاران سايت عليه شيعه در تلاش هستند.
نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به توهين يكي از روشنفكران دوم خردادي به ساحت مقدس پيامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) گفت: اين فرد سابقه اظهارات نادرست زيادي دارد و در گذشته گفته بود براي رشد و تعالي كشور راهي جز روي آوردن به دمكراسي غرب نداريم و بايد دست از مباني فقهي اسلام برداريم وي كه سابقه طلبگي داشت، خودش را خلع لباس كرد.
خاتمي در ادامه با اشاره به گفته اين روحاني نماي دوم خردادي در دانشگاه اصفهان كه معصوميت پيامبر(ص) و ائمه‌ اطهار (ع) را رد كرده است بيان داشت: جاي بسي تعجب است، فردي كه سابقه طلبگي دارد اين چنين سست حرف مي‌زند، عصمت پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) از بديهيات ديني است و اين را آيات قرآن تصريح مي‌كنند و از اعتقادات شيعه است.
وي در ادامه با اشاره به صحبت اين روشنفكر دوم خردادي كه پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) را گنهكار قلمداد كرده است گفت: بيانات ائمه (ع) در حوزه گناهان معمولي نيست بلكه خود را در عالم بي‌نهايت هستي مي‌ديدند و با اين وصف گناه در حوزه ائمه معنا ندارد، وقتي يك فرد عادي از آب آلوده كه منجر به بيماري مي‌شود، دوري مي‌كند، نگاه معصومين به گناه چنين است و در نظر اين بزرگواران گناه يعني فرود آمدن از عرش به فرش است.
امام جمعه موقت تهران گفت: معصومين(ع) ده‌ها خبر غيبي گفته‌اند و زير سئوال بردن ائمه (ع) در راستاي تهاجم فرهنگي و همسويي دشمنان كه در پي استحاله نظام اسلامي هستند، همراه است.
وي با اشاره به اظهارات سخيف عضو شوراي سازمان نامشروع مجاهدين انقلاب در مورد عدم فتواي علما در مورد كرامت انساني افزود: تمام فقهاي شيعه در طول تاريخ در ارتباط با كرامت انساني فتوا دارند.
وي در ادامه با اشاره به ديدگاه اين عضو سازمان مجاهدين انقلاب مبني بر اينكه ولايت مطلقه فقيه شرك است گفت: نامردي در عالم سياست و فرهنگ است كه حرفي را بزنيد و تكذيب كنيد، ولايت فقيه را شما نفهميده‌ايد، ولايت فقيه همان اختيارات حكومتي پيامبر اكرم (ص) و ائمه (ع) است و در نتيجه اين فرد منكر ولايت پيامبر و معصومين (ع) هم هست.
خاتمي خطاب به سران اصلاح‌طلب گفت: اين مطالب را شنيده‌ايد اگر قبول نداريد بيانيه دهيد و كفريات را محكوم كنيد و اگر سكوت كنيد، معناي آن همراهي شما با اين كفريات است و سكوت شما نشانه تفكر اصلاح‌طلبان است.
وي در ادامه اظهار داشت: افراد منتسب به جريان دوم خرداد حرف مي‌زنند و اگر سران اين جريان به سكوت خود ادامه دهند اين يعني همراهي و اين اظهارات خلاف بديهيات تشيع است و همسويي و همگامي با بيگانگاني است كه دنبال براندازي نرم هستند، اينها در هشت سال حاكميت بر دولت نتوانستند موفقيتي كسب كنند و ديگر هم نمي‌توانند و تا يك دين‌مدار و عاشق اهل بيت (ع) زنده است، منكران علم و عصمت معصومين(ع) نمي‌توانند، ميدان‌داري كنند.
خاتمي بيان داشت: پيامبر(ص) خود را فداي جهاد فرهنگي كرد، جهاد فرهنگي ستون فقرات ملت و شاخصه مهم مردم ما جهاد فرهنگي است.
وي بيان داشت: دومين محور جهادي پيامبر (ص) جهاد نظامي است كه در مدت ده سال حكومت در مدينه با بيش از 80 جنگ كوچك و بزرگ رو ‌به رو بود و در زير آسمان، نظام اسلامي بدون دشمن نمي‌تواند، شكل‌ گيريد و حكومت 10 ساله پيامبر (ص) در مدينه و پنج ساله مولا‌ علي (ع) در كوفه از آغاز تا پايان با جنگ مواجه بود و دشمنان دين نمي‌توانند يك نظام اسلامي را تحمل كنند.
خاتمي بيان داشت: در اين جهان پرآشوب نظام اسلامي شكل گرفت و اين شجره طيبه 30 ساله، آبديده، تنومند و آسيب‌ناپذير شد و نظاميان و مردم بايد آمادگي‌هاي لازم را داشته باشند و فرهنگ جهاد و شهادت نبايد كم‌رنگ شود چنانچه پيامبر (ص) فرمودند« كسي كه اهل رزم نباشد و خود را آماده رزم نكند بر شبهه نفاق مرده است» و رسول گرامي اسلام (ص) در ميدان نبرد نظامي و در صحنه‌هاي داغ جنگ همواره پناهگاه رزمندگان بود.
نماينده مجلس خبرگان رهبري گفت: محور سوم جهاد كه پيامبر (ص) در مدينه دنبال كردند جهاد سياسي‌ست جهاد سياسي گاهي مهم‌تر از عرصه نظامي‌ست و در راه جهاد سياسي پيامبر (ص) در اوج غربت و تنهايي هيئت ديپلماسي به رهبري جعفربن‌ابي‌طالب روانه حبشه مي‌كند كه هم پيام اسلام را گسترش داد و هم مانع از ادامه شكنجه مسلمانان مي‌شود و اين يك حركت فعال سياسي قلمداد مي‌شود.
وي گفت: پيامبر (ص) در مدينه تشكيل حكومتي دادند كه اركان يك حكومت سياسي را داراست و مركز آن مسجد بود و اين يعني جهاد سياسي و پيامبر (ص) نشان داد دين توان اداره زندگي مردم را دارد و دين مي‌تواند عهده‌دار حكومت باشد و اين يعني نمود عيني دين و جهادي سياسي است و جمهوري اسلامي ايران از اين الگو استفاده مي‌كند.
خاتمي افزود: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي دنيا به شيوه حكومتي ليبرال‌دمكراسي و سوسياليستي را مي‌شناخت و نظام اسلامي تز سوم را مطرح كرد، هر چند در ابتدا براي دشمنان اسلام ناآشنا بود اما كم‌كم به ماهيت آن پي‌بردند و با شناخت بيشتر بر حجم توطئه‌هاي آنها افزوده شد.
خاتمي گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي در منطقه خاورميانه حادثه بزرگي رخ داد و چون ما در متن آن هستيم متوجه اين عظمت نشده‌ايم، نظام كمونيستي 70 سال، حكم مي‌راند و با پيروزي انقلاب اسلامي مثل برف آب شد.
انتهاي پيام/10

سه|ا|شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن