تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812472817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«ايران‌چك» در گناباد كيميا شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: «ايران‌چك» در گناباد كيميا شده است
خبرگزاري فارس: كمبود « ايران‌چك» در بانك‌هاي شهرستان گناباد سبب شده اسكناس‌هاي فرسوده همچنان در باجه‌هاي بانكي دست به دست شده و براي شهروندان و باجه‌داران بانك‌ها مشكل‌زا شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از گناباد، يكي از شهروندان گنابادي در اين‌ باره به خبرنگار فارس گفت: كمبود ايران‌چك در سيستم بانكي گناباد با مراجعه به بانك‌ها محسوس است.
علي احمدي در گفتگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: شهروندان براي دريافت و يا پرداخت مبالغ پايين‌تر از ٥٠٠ هزار ريال به بانك‌ها مراجعه نمي‌كنند و لزوم وجود ايران‌چك‌هاي ٥٠ هزار توماني و بالاتر در بانك‌ها براي سهولت كار مشتريان و باجه‌داران يكي از ضروريات است.
شهروند ديگري در حالي كه چند بسته اسكناس 5 هزار ريالي را روي پيشخوان بانك گذاشته بود، گفت: باجه‌دار مي‌گويد: « اينها را از هر بانكي كه گرفته‌اي پس بده و پول درشت بگير چون احتمال اشتباه در آن بسيار زياد است و شمارش آن هم زمان‌گير است.
حسن موسوي افزود: حمل، نگهداري و شمارش ايران‌چك براي شهروندان بسيار ساده‌تر از اسكناس‌هاي فرسوده است و بايد به اندازه كافي ايران چك در اختيار بانك‌هاي شهرستان قرار گيرد.
شهروند ديگري نيز گفت: شهروندان گنابادي براي دريافت مبالغ جزيي به بانك‌ها مراجعه نمي‌كنند و از طريق عابر بانك‌ها اقدام مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: براي گرفتن مبالغ بالا بايد به اندازه كافي ايران‌چك در اختيار باجه‌داران بانك‌ها باشد.
علي محمودي ادامه داد:‌ هنوز رد پاي اسكناس‌هاي 5 هزار ريالي كاغذي نيز در بانك‌هاي گناباد گم نشده است و در سيستم بانكي در بسته‌هاي منظم تحويل مشتريان مي‌شود.
صندوق‌دار يكي از شعب بانك‌ ملي گناباد نيز گفت: به دليل كمبود ايران‌چك به ناچار بايد اسكناس‌هاي فرسوده را به مشتريان بدهيم و اغلب مراجعان از اين وضع ناراضي هستند.
وي افزود: به اندازه كافي ايران‌چك در اختيار باجه‌داران قرار نمي‌گيرد و معمولا در همان ساعت اوليه آغاز به كار، دست باجه‌داران از ايران‌چك خالي مي‌شود.
اين صندوق‌دار ادامه داد: شمارش اسكناس‌هاي قديمي بسيار مشكل‌آفرين شده و چه بسا بارها در آخر وقت با كسري صندوق مواجه شده و آن را از جيب خود پرداخته‌اند.
وي از مسئولان بانكي خواست به اندازه كافي ايران‌چك در اختيار باجه‌داران بانك‌ها قرار دهند تا رضايت مشتريان جلب و مدت زمان پاسخگويي به آنها كوتاه‌تر شود.
يك فرد آگاه در اين زمينه گفت: با توجه به وضعيت نقدينگي هر شهرستان ناظر پولي استان حجم نقدينگي در آنجا را تعريف مي‌كند كه بايد اين حجم توسط بانك‌ها رعايت شود.
وي گفت: به نظر مي‌رسد در زمينه ايران‌چك مشكل كمبود در بانك‌هاي شهرستان گناباد وجود ندارد و به ‌اندازه كافي با توجه به حجم نقدينگي و مبادلات آنها چك پول در اختيار بانك‌ها قرار مي‌گيرد.
اين فرد با اشاره به بحث كارمزدها و صدور چك‌هاي بين بانكي گفت: ساده‌ترين و امن‌ترين راه جابه‌جايي پول با حجم بالا در بين بانك‌ها استفاده از چك‌هاي بين بانكي‌ست كه به دليل كارمزدي كه براي صدور اين چك‌ها وجود دارد، مشتريان به گرفتن ايران چك از بانك‌ها روي آورده‌اند.
به گفته وي ايمني در جابه‌جايي پول با حجم بالا از وظايف سيستم بانكي‌ست و به هر طريق ممكن بانك‌ها بايد از پرداخت وجه نقد در مبالغ بسيار بالا به مشتريان خودداري كنند و جابه‌جايي آن را از طريق سيستم‌ها و روش‌هاي ايمن بانكي انجام دهند.
رئيس بانك صادرات گناباد نيز در گفتگو با خبرنگار فارس در مورد كمبود ايران‌چك در گناباد گفت: از وقتي كه ايران‌چك‌هاي قديمي جمع شده است و به محض آمدن به شعبه باطل مي‌شود و با وجود تعداد كم ايران‌چك‌هاي جديد طبيعي‌ست كه گاهي اوقات كه متقاضي زياد است، به‌ ويژه از 20 ماه تا 10 ماه بعدي كه گردش پول زياد است و پرداخت‌ها بيشتر صورت مي‌گيرد با كمبود ايران چك مواجه مي‌شويم.
رضا سيدي افزود: تعداد ايران‌چك‌ها در بانك مركزي سهميه‌بندي شده و براي هر بانكي فرستاده مي‌شود.
وي در مورد عوض كردن پول‌هاي كهنه نيز توسط بانك گفت: بانك پول‌هاي كهنه مردم را عوض مي‌كند و به همان مقدار به آنها مي‌پردازد مگر اينكه تكه‌اي از پول كم بوده يا شماره سريال نداشته باشد.
رئيس بانك ملي مركزي گناباد نيز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: ما حد مجازي داريم كه ايران‌چك داشته باشيم و حق نداريم بيش از آن را در بانك نگه داريم و اين مقدار 30 ميليون تومان است.
ابراهيم الوندي افزود: در صورت نگهداري ايران‌چك‌ و پول‌ها بايد به بانك مركزي جريمه پرداخت شود و اين در حالي است كه براي جوابگويي به مشتريان در روزهايي خاص از ماه اين حد مجاز كم است.
الوندي خاطرنشان كرد: در پايان ماه كه موقع پرداخت حقوق‌هاست ما گاه با كمبود مواجه مي‌شويم كه اين يك امر طبيعي‌ست اما در بقيه روزها از نظر پرداخت ايران‌چك مشكلي نداريم.
انتهاي پيام/ص20

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن