تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816757854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشروي جمهوري خواهان، چالش هاي مهلك دموكرات ها معركه انتخابات آمريكا در انتظار نقطه جوش


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پيشروي جمهوري خواهان، چالش هاي مهلك دموكرات ها معركه انتخابات آمريكا در انتظار نقطه جوش
نتايج انتخابات مقدماتي حزب جمهوري خواه آمريكا در ايالت آيووا سه شنبه شب برگزار شد و طي آن ميت رامني فرماندار سابق ايالت ماساچوست، تنها با اختلاف 8 راي از رقيب خود ريك سانتوروم سناتور سابق پنسيلوانيا پيشي گرفت.
بدين ترتيب در ايالت آيوا، 130 هزار راي دهنده، نامزد حزب جمهوري خواه را براي شركت در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 انتخاب كردند. اين انتخابات درون حزبي مختص جمهوري خواهان بوده و فردي كه در آن پيروز مي شود، در نهايت رقيب اوباما خواهد بود.
ميشل باكمن كه از اعضاي تندروي حزب جمهوري خواه به شمار مي رود، بعد از كسب نتيجه ضعيف در انتخابات مقدماتي حزب جمهوري خواه در ايالت "آيوا" از ادامه رقابت هاي انتخاباتي صرف نظر كرد.
وي كه در در ماه آگوست پرطرفدارترين كانديداي جمهوري خواهان در آيوا بود، در انتخابات مقدماتي اين ايالت كه سه شنبه گذشته برگزار شد از ميان هفت كانديداي جمهوري خواه، رتبه ششم را به دست آورد. وي طي سخناني با اعلام انصراف از رقابت ها، بر مقابله با سياست هاي اقتصادي و اجتماعي "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا كه آنها را سوسياليستي خواند، تاكيد كرد.
اين انتخابات درون حزبي تا زمان مشخص شدن همه نمايندگان ادامه خواهد يافت و در نهايت دو حزب در تابستان سال آينده در كنفرانسي(convention) كه هر 4 سال يكبار برگزار مي شود و نماينده هر دو حزب در آنجا مشخص مي شود، حضور خواهند يافت.
بعد از آيووا، هفته بعد نوبت به ايالت نيوهمپشاير خواهد بود و متعاقبا اين انتخابات در ساير ايالات آمريكا نيز برگزار خواهد شد. مرحله بعدي اين انتخابات، بيست و سوم ژانويه در ايالت كاروليناي جنوبي برگزار مي شود. طي اين مدت قرار است بيش از هفت انتخابات مقدماتي درون حزبي در ايالت هاي مختلف آمريكا تا پيش از آغاز مناظرات كانديداهاي رياست جمهوري توسط جمهوريخواهان برگزار شود. دور پاياني انتخابات درون حزبي جمهوريخواهان نيز بيست و هفتم تا سي ام ماه اوت برگزار خواهد شد و در آن كانديداي نهايي اين حزب براي رقابت با باراك اوباما مشخص مي شود. رامني، گزينه موردنظر محافل اقتصادي آمريكاست و گفته مي شود كه در مقايسه با ساير جمهوريخواهان مشي ميانه رويي دارد. با اين حال پيش بيني اين مسئله كه چه كسي برنده انتخابات ماه نوامبر خواهد بود، امري است دشوار و بايد منتظر برگزاري ساير انتخابات مقدماتي در بقيه ايالات آمريكا باشيم.
در جناح مقابل اما به صورت سنتي حزبي كه در كاخ سفيد حضور دارد، معمولا براي دور بعد نيز كانديد مي شود. از اين رو نيازي به برگزاري انتخابات درون حزبي براي دمكراتها وجود ندارد.
براساس نظرسنجي هاي صورت گرفته، اوباما فاصله چنداني با جمهوريخواهان ندارد و با اختلاف بسيار كمي اوباما جلوست. چالش هاي اقتصادي كه دولت اوباما طي سال 2011 با آن روبرو بود، تا حد قابل توجهي جايگاه وي را در نزد مردم متزلزل كرده است. ايالات متحده درگيري دو جنبش اعتراضي وال استريت و تي پارتي است ; كه علي رغم اختلاف فاحش اين دو هريك نماد اعتراض به اوباما از جانب مردم و جمهوري خواهان تندرو است. در گير و دار انتقادات به سياست هاي اقتصادي آمريكا كه برخي آنها را سوسياليستي و پوپوليستي مي خوانند ; "نوام چامسكي" منتقد مشهور آمريكايي با اشاره به اينكه "باراك اوباما" رياست جمهوري آمريكا انجام اقدامات غيرقانوني را سرعت بخشيده، اعلام كرده است: سياست "جورج بوش" رياست جمهوري سابق آمريكا آدم ربايي و بردن اين افراد به زندان گوانتانامو و يا بگرام و يا ساير مكان هاي شكنجه و تلاش براي بيرون كشيدن اطلاعات از آنها بود در حاليكه سياست اوباما صرفا كشتن است.
اين اظهارات چامسكي در انتقاد از اوباما در شرايطي مطرح شده اند كه به نظر مي رسد وعده سال 2008 ميلادي اوباما مبني بر كنار گذاشتن سياست هاي جنگ عليه تروريسم روساي جمهوري افراطي سابق اين كشور در صورت رياست بر كاخ سفيد از گزينه هاي دولت اوباما حذف شده است و آنچه به لحاظ سياسي حقيقت دارد اين است كه دولت فعلي آمريكا به طور كامل در جهت عكس اين وعده انتخاباتي اوباما در حركت است. درگيرو دار رقابت انتخاباتي جمهوري خواهان، ايالات متحده آمريكا در نتيجه بازبيني بودجه وزارت دفاع آن كشور هزاران نظامي را از كار بركنار خواهد كرد تا بتواند با كاهش شديد بودجه پنتاگون كنار بيايد. پنتاگون ظرف ده سال آينده با كاهش 450 ميليارد دلاري بودجه اش مواجه است. انتظار مي رود كه در آغاز سال 2013 يك كاهش 500 ميليارد دلاري ديگر هم شامل حال بودجه وزارت دفاع آمريكا شود، چرا كه يك كميته كنگره آمريكا نتوانسته است براي كاستن از بودجه در ساير حوزه هاي دولت به موفقيت دست يابد.كاهش عظيمي كه در بودجه وزارت دفاع آمريكا اتفاق مي افتد به شكل اجتناب ناپذيري بر توان و استراتژي نظامي پنتاگون اثر خواهد گذاشت.
يكي ديگر از تغييرات استراتژيك كه در نتيجه كاهش بودجه پنتاگون اتفاق خواهد افتاد، كنار گذاشتن رويكردي است كه با عبارت توانايي براي درگير شدن در دو جنگ همزمان، شناخته مي شود. تغييرات پنتاگون كه كاخ سفيد از آن تعبير به جراحي در وزارت دفاع مي كند مي تواند به عنوان برگ برنده جمهوري خواهاني باشد كه همواره بر قدرت بازوي نظامي ايالات متحده به عنوان مظهر اقتدار آمريكايي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت. در مورد اين گزينه نبايد از ياد برد كه در ميتينگ هاي تبليغاتي جمهوري خواهان از جمله ميت رامني،بحث جنگ و ملي گرايي آمريكايي همانند آنچه رونالد ريگان اعمال مي كنند ; ريگان با اتكا به اوج گيري احساسات راست گرايانه در آمريكا در انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده آمريكا سال 1980 به پيروزي رسيد. ريگان در سياست خارجي خود از منطق نظاميگري تبعيت كرد. او به سرعت بر بودجه نظامي امريكا افزود. پايگاههاي امريكا در سراسر جهان را تقويت كرد، حضور نظامي امريكا در مناطق بحراني جهان را تقويت نمود و نيروهاي نظامي راكد را به تحرك واداشت. او به لبنان، گرانادا، خليج فارس، درياي كارائيب، اقيانوس هند و درياي مديترانه نيروهاي اضافي گسيل داشت.
در هر حال تا ماه نوامبر زمان زيادي در پيش است و شايد رييس جمهور آمريكا بتواند براي جلب راي مردمش، اقدامات مثبتي را صورت دهد.
ارتش آمريكا و سازمان سيا در حال بررسي مداركي در خصوص افشاي اطلاعات محرمانه درباره كشته شدن اسامه بن لادن توسط كاخ سفيد هستند كه گفته مي شود يك فيلم ساز آمريكايي از آن براي ساخت فيلم جديد خود بهره برده است.
قرار است فيلم جديد "كاترين بيگلو" در اكتبر 2012 در سينماها به اكران عمومي گذاشته مي شود. اين تاريخ درست يك ماه پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكااست و به نوعي تاثير مستقيمي بر انتخاب مجدد باراك اوباما در كاخ سفيد دارد و نشان مي دهد موفقيت هاي آمريكا در جنگ با آنچه كه تروريسم مي خوانند مد نظر خواهد بود. تلاش براي بهبود وضعيت اقتصادي آمريكا و كاهش آمار بيكاري به عنوان اقداماتي براي جذب راي بيشتر مد نظرقرار خواهد گرفت. البته دموكرات ها همچنان بر اقشار پايين دستي جامعه آمريكا اتكا خواهند كرد و خود را به آنها نزديك مي كنند در حالي كه جمهوري خواهان از وضعيت مالي بسيارخوبي بهره مي برند.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن