تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816165069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آزيتا حاجيان :عاشق ثريا شدم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آزيتا حاجيان :عاشق ثريا شدم
جام جم آنلاين: عوامل سريال پرمخاطب «تا ثريا» كه اين‌ شب‌ها از شبكه يك سيما در حال پخش است، در نشستي در ايسنا از چگونگي ساخت سريال، شكل‌گيري حوادث و شخصيت‌هاي اين اثر گفتند.


كارگردان سريال «تا ثريا» در نشست عوامل سريال در ايسنا، درباره چگونگي ساخت اين اثر گفت: بعد از پايان سريال «زيرهشت» كه يك سال و نيم گذشته روي آنتن رفت، وارد ماجراي ساخت «تا ثريا» شدم. اين سريال30 قسمت با نگارش كامل بود كه توسط شبكه يك سيما به من پيشنهاد شد و از همان جا متوجه شدم سعيد فرهادي متن را كار كرده است. تاكنون از نزديك يكديگر را نديده بوديم تا اين‌كه براي ساخت «تا ثريا» همكاريمان را آغاز كرديم.

سيروس مقدم با اشاره به ويژگي‌هاي فيلمنامه تا ثريا تصريح كرد: براي ساخت اين سريال نظرات مختلفي ميان من، نويسنده و شبكه وجود داشت كه در نهايت به يكديگر وصل شديم، چيزهايي از فيلمنامه كم و زياد شد ولي كليت قصه «تا ثريا» سر جاي خود باقي ماند و تغييري آنچناني نكرد.

حاجيان: عاشق ثريا شدم

آزيتا حاجيان بازيگر نقش «ثريا» هم گفت: زماني كه فيلمنامه را خواندم تسليم مطلق شدم چرا كه عاشق ثريا شدم به اين خاطر كه خيلي خوب نگارش شده بود.

وي اضافه كرد: تاكنون سناريويي به اين زيبايي نديده بودم و زماني كه نقش ثريا را در فيلمنامه خواندم مشتاقانه به سوي اين نقش پر كشيدم. ايفاي اين نقش برايم يك آزمايش جديد بود كه ببينم دوباره مي‌توانم عزم خود را جزم كنم و با همه انرژي‌ كه دارم در خدمت نقشم قرار گيرم يا خير؟

در بخش ديگري از اين نشست، سعيد فرهادي، نويسنده اثر درباره موضوع سريال هم گفت: موضوع اين سريال دقيقا يكي از مشكلات جامعه امروز ماست كه به عقيده من طي چند سال اخير شديدتر شده است و مردم به دنبال راهي براي فرار از اين مشكل مي‌گردند؛ براي خود من هم مساله شده بود كه چرا جامعه بايد مردم را به اين سمت بكشاند كه چنين راه‌حل‌هايي را انتخاب كنند، در ثاني اين كه آيا اين راه‌حل درست است يا نه، بايد گفت بيشتر افرادي كه ديده بودم وارد اين مسير شده اند با بحران‌هاي عجيب و غريبي روبه‌رو شده بودند.

او ادامه داد: نگارش اوليه سريال «تا ثريا» از جايي آغاز شد كه يك خانواده خيلي معمولي را به تصوير بكشم، ولي به اين فكر افتادم كه در سريال‌هاي تلويزيوني نقش زنان كمرنگ‌تر شده است؛ بويژه در سريال‌هايي كه يك زن ميانسال محور اصلي قصه باشد؛ چرا كه در اكثر سريال‌هاي تلويزيوني خانم‌هايي را در سريال مي‌بينيم كه جوان هستند.

در اين سريال نقش منفي نداريم

مهران احمدي، بازيگر نقش آقارضا هم گفت: بزرگ‌ترين ويژگي اين سريال اين است كه هر يك از نقش‌ها در سريال در جايگاه خود تاثيرگذارند و اصلا نقش منفي يا مثبت نداريم؛ چرا كه در واقع در اين سريال افراد معمولي حضور دارند كه به فراخور ارتباطات، روابط و موقعيت‌هاي اجتماعي كه برايشان پيش مي‌آيد، خصوصيات مثبت و منفي در آنها بروز مي‌كند و همين مساله باعث مي‌شود براي بينندگان زنده و قابل باور باشند.

وي خاطرنشان كرد: به عقيده من اگر مخاطبان، سريال «تا ثريا» را پذيرفته‌اند به دليل همين زنده بودن، جاري بودن و قابل لمس بودن شخصيت‌ها و روابط ميان آنها بوده است.بازيگر نقش آقارضا خاطرنشان كرد: از همان ابتدا كه در حال خواندن متن فيلمنامه بوديم به اين نتيجه رسيديم كه نقش منفي و مثبت در سريال وجود نداشته باشد، يعني اين كه نقش سفيد و سياهي در اين سريال وجود ندارد و همه افراد خاكستري هستند، ولي ممكن است خاكستري بودن آنها كمي به سمت سياهي برود يا بر عكس به سمت سفيدي سوق پيدا كند.

هيچ يك از شخصيت‌هاي اين مجموعه بد نيستند و هيچ يك هم خوب نيستند و تمام اتفاقات و حوادثي كه برايشان رخ مي‌دهد به خاطر عملكردهاي آنان است. قصه «تا ثريا» نتيجه عملكرد و كارهايي است كه افراد انجام مي‌دهند.

كامل بودن فيلمنامه، تكليف بازيگر را روشن مي‌كند

همايون ارشادي، بازيگر نقش سرهنگ نيز درباره كامل بودن فيلمنامه‌هاي تلويزيوني و تاثيرات آن بر كيفيت ايفاي نقش بازيگر گفت: اصولا فيلمنامه‌هاي سينمايي هم گاهي اوقات هنگام آغاز ناقص هستند، خوشبختانه فيلمنامه سريال «تا ثريا» تغيير آنچناني نداشت و كامل بود.

به عقيده من كامل بودن فيلمنامه تكليف بازيگر را با نقشي كه مي‌خواهد ايفا كند، روشن مي‌كند و او مي‌داند حتي اگر در سريال هم حضور نداشته باشد، در نهايت قرار است چه اتفاقي بيفتد.

ارشادي افزود: در حقيقت ما در سريال «تا ثريا» بازي نمي‌كرديم بلكه زندگي مي‌كرديم، چرا كه هيچ كس براي ايفاي نقش خود نگراني نداشت و انگار هيچ دوربيني در آنجا وجود نداشت و فقط يك دوربين مخفي بود كه ما مقابل آن زندگي مي‌كرديم.

وي تصريح كرد: من به عنوان ايفاگر نقش سرهنگ در سريال «تا ثريا»، اولين انتخاب نبودم بلكه دومين گزينه بودم. دلم مي‌خواهد همين جا در جمع دوستان از آقاي مقدم دليل اين‌كه چرا گزينه اول را انتخاب نكرديد، بپرسم.

سيروس مقدم در پاسخ به اين پرسش گفت: براي ايفاي نقش سرهنگ دو گزينه بيشتر نداشتيم؛ ولي گزينه اول براي ايفاي نقش سرهنگ اين نقش را قبول نكرد به دليل اين‌كه فكر مي‌كرد نقش سرهنگ كمتر است. خوشبختانه آقاي ارشادي به فيلمنامه به صورت وجبي نگاه نكرد و نقش سرهنگ را پذيرفت.

فيلمنامه درخشان بود

هومن سيدي، بازيگر نقش حميد نيز درباره نقش‌ خود گفت: من با متني روبه‌رو بودم كه بسيار درخشان بود و نسبت به متن‌هايي كه به من پيشنهاد مي‌شد يك سر و گردن بالاتر بود. اما چيزي كه براي من جذاب بود، حضور پيدا كردن در كنار گروهي بود كه به اعتقادم همه چيزش درست بود.

ممكن بود اگر شخصيت حميد را از داستان دربياوريم و چند بازي‌ را كه دارد به كاراكتر ديگري واگذار كنيم، ماجرا حل شود، اما اين براي من كافي نبود، يعني من دلم مي‌خواست در اين متن در كنار آقاي مقدم حضور داشته باشم.

سيدي افزود: برايم لذت‌بخش است كه با كارگرداني كار كردم كه فكر نمي‌كند همه چيز دنيا را بلد است. وجود چنين ديدگاهي در گروه باعث مي‌شود بازيگران هم راحت‌تر باشند. فضاي حاكم بر كار آنقدر خوب بود كه من به خودم اين جسارت را مي‌دادم تا نظر شخصي‌ام را بگويم.

در مجموع خيلي خوشحالم كه اين سريال اينقدر مخاطب پيدا كرده و خودمان هم راضي بوديم. مهم اين بود كه «تا ثريا» مخاطب داشته باشد كه اين اتفاق رخ داد.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن