تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«پارك ژوراسيك» بهترين فيلم كارنامه سينمايي استيون اسپيلبرگ انتخاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:انتخاب: «پارك ژوراسيك» بهترين فيلم كارنامه سينمايي استيون اسپيلبرگ انتخاب شد
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

فيلم «پارك ژوراسيك» به عنوان بهترين اثر در كارنامه سينمايي «استيون اسپيلبرگ»، كارگردان سرشناس هاليوود انتخاب شد.

در جديدترين نظرسنجي انجام‌شده از پنج‌هزار علاقه‌مند سينما، فيلم «پارك ژوراسيك» محصول ‌١٩٩٣ به عنوان بهترين ساخته «استيون اسپيلبرگ» انتخاب شد.

به گزارش ديجيتال اسپاي، اين فيلم با كسب ‌٤/١٧ درصد از كل آراء، در رتبه اول محبوبترين ساخته‌هاي اسپيلبرگ ايستاد. در رتبه دوم فيلم «E.T» با ‌٥/١٧ درصد آراء قرار گرفت و «مهاجمين كشتي گمشده»، «آرواره‌ها»، «

فهرست شيندلر» و

«نجات سرجوخه رايان» در رتبه‌هاي بعدي اين فهرست قرار گرفتند.

اسپيلبرگ كه با «پارك ژوراسيك» انقلابي در سينماي جهان ايجاد كرد، ماه گذشته ابراز تمايل كرد تا نسخه سه‌بعدي اين فيلم موفق و پرفروش را به پرده سينماي جهان بياورد.

«پارك ژوراسيك» برنده سه جايزه اسكار ازجمله بهترين جلوه‌هاي ويژه، فيلمي در ژانر علمي-تخيلي است كه براساس رماني به همين نام ساخته شد.

دانشمندان در جزيره‌اي تخيلي، پاركي تفريحي ساخته‌اند كه در آن دايناسورها را شبيه‌سازي كرده‌اند. «جان هموند» گروهي از آنها براي بازديد از پارك پيش از بازگشايي همگاني فرامي‌خواند. اما به علت سهل‌انگاري و خرابكاري، دسته‌اي از دايناسورها آزاد مي‌شوند و بازديدكنندگان و كارشناسان مي‌كوشند براي نجات خود از جزيره فرار كنند.

فروش ‌٩١٥ ميليون دلاري اين فيلم موجب شد تا قسمت‌ دوم آن در سال ‌١٩٩٧ و قسمت سوم آن در سال ‌٢٠٠١ توليد شود و قسمت چهارم آن نيز در دست تهيه است.

اسپيلبرگ كه خالق آثاري چون «فهرست شيندلر» است، هم‌اكنون در حال آماده كردن تداركات اوليه براي ساخت «پارك ژوراسيك ‌٤» و تهيه‌كنندگي اين درام اكشن است كه طي دو يا سه سال آينده اين پروژه سينمايي را آماده اكران خواهد كرد.

«اسپيلبرگ» با كسب دو جايزه اسكار بهترين كارگرداني از سرشناس‌ترين‌هاي سينماي جهان است. وي اولين‌بار در سال ‌١٩٩٤ براي «فهرست شيندلر» جايزه اسكار بهترين كارگرداني را گرفت.اين فيلم نامزد ‌١٢ جايزه اسكار بود كه در هفت بخش توانست به موفقيت برسد.

اسپيلبرگ براي دومين‌بار در سال ‌١٩٩٩ براي فيلم «نجات سرجوخه رايان» اسكار بهترين كارگرداني را گرفت. اين فيلم نامزد ‌١١ جايزه اسكار بود كه در جوايز گلدن گلوب نيز جايزه بهترين كارگرداني را براي اسپيلبرگ به‌همراه آورد. اين فيلم‌ساز ثروتمند در سال ‌‌١٩٩٣ جايزه شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز، در سال ‌‌١٩٩٥ جايزه سزار افتخاري فرانسه و در سال ‌‌٢٠٠٣ نام وي در تالار مشاهير هاليوود جا گرفت.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: انتخاب]
[مشاهده در: www.entekhab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن