تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817159988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طراحي پوستر تئاتر ايران در قالب كتاب منتشر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: طراحي پوستر تئاتر ايران در قالب كتاب منتشر مي شود


خبرگزاري آريا- كتاب بخش آثار منتخب پوستر سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، نگاهي تاريخ نگارانه بر طراحي پوستر تئاتر ايران خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيد ابراهيم حسيني، با اعلام اين خبرگفت:«كتاب آثار منتخب بخش مسابقه پوستر در ايام برگزاري جشنواره توزيع خواهد شد. در اين كتاب علاوه بر آثار بخش مسابقه، فصلي نيز به مرور طراحي پوستر تئاتر ايران اختصاص خواهد يافت كه جنبه تاريخ نگاري دارد. همچنين در صورت توافق، در بخشي نيز به مرور تاريخچه دوره هاي گذشته مسابقه پوستر جشنواره تئاتر فجر خواهيم پرداخت.»
وي از دشواري هاي داوران، در انتخاب نمايش هايي با دو پوستر خبر داد و گفت:«در مورد برخي پوسترهايي كه به مرحله نهايي انتخاب راه يافته بودند، متوجه شديم كه نمايش مورد نظر، پوستر ديگري هم دارد.»
حسيني ادامه داد:«براي حل شدن اين مشكل، ناچار شديم از كارگردان نمايش ها بخواهيم پوستر اصلي را معرفي كنند. نكته تاسف بار اين است كه در بعضي موارد پوستر بهتر از نظر داوران، پوستري بود كه بعد از سفارش و اجرا از سوي كارگردان رد شده بود.»
مدير بخش مسابقه پوستر توضيح داد: «گمان مي كنم اين هشداري است براي گروه هاي نمايشي كه در انتخاب طراح پوستر نمايش خود دقت بيشتري كنند. زيرا بهترين پوستر، كاري است كه گرافيست آن در جريان تمام مراحل اجرا باشد.»
او با اشاره به اين كه در چينش داوران تلاش شد، سليقه سه نسل از هنرمندان گرافيك ايران لحاظ شود، تاكيد كرد: «امسال مشاهده شد كه حدود 6 نفر از گرافيست هاي برجسته كشور كاري براي شركت در مسابقه نفرستاده بودند. دليل اين موضوع نيز اين بود كه هيچ كس در طول يك سال گذشته به اين دوستان سفارشي نداده بود.»
اين هنرمند، درباره پوسترهاي نمايش هاي تك اجرايي نيز گفت: «برخي پوسترها براي نمايش هاي تك اجرايي بودند. پوستر اين نمايش ها كه عموما براي اجراهاي جشنواره آماده مي شوند، از فيلترهاي خاص پوستر در كشور ما عبور نكرده اند و به اين نتيجه رسيديم كه در سال هاي آينده در صورت نياز اين بخش را به صورت جدا بررسي كنيم.»
حسيني، در ادامه به پوسترهاي بخش سمينارها و جشنواره ها اشاره اي كرد و گفت:«اين گروه از آثار ارزش ويژه اي براي مان دارند، زيرا بدون شك نگاه موشكافانه به آنها، در آينده، مديران و برگزاركنندگان سمينارها و جشنواره هاي تئاتر را به توجه ويژه در بخش طراحي پوستر جلب خواهد كرد.»
وي تقليد برخي طراحان از نمونه هاي خارجي پوستر تئاتر را يكي از ضعف هاي اين دسته از پوسترها دانست و گفت: «اين موضوع از چشم داوران دور نماند و در داوري مورد توجه قرار گرفت. بر آن هستيم كه حتي نمايشنامه هاي خارجي، بايد در بازتاب گرافيكي خود در كشور ما رنگ و بوي بومي بگيرند تا مخاطب ايراني بتواند با آن ارتباط برقرار كند.»
او استفاده درست طراحان ايراني از رايانه به عنوان يك ابزار كار را از نكات اميدواركننده اين دوره از مسابقه پوستر جشنواره سي ام تئاتر فجر دانست و تصريح كرد: «خوشبختانه رايانه در كنار ديگر بخش هاي گرافيكي مورد استفاده بيشتر طراحان ما است. از طريق بررسي پوسترهاي رسيده به دبيرخانه به راحتي مي توان روند تلاش و ترقي طراحان تئاتر كشور را مشاهده و بررسي كرد.»
حسيني درباره ديده نشدن پوستر تئاتر در كشور ما هشدار داد: «متاسفانه پوسترهاي خوبي ديديم كه در طول سال به خوبي ديده نشده اند. حتي مي بينيم كه پوستر تئاتر، بيش از سيصد عدد تكثير نمي شود. درواقع ما هنوز چاپ افست پوستر نداريم. اين در حالي است كه بسياري از طراحان ما با علاقه و زحمت براي تئاتر پوستر طراحي مي كنند. كتاب فروشي و كافه محل مناسبي براي نصب پوستر تئاتر نيست و نهادهاي مربوطه بايد به فكر محل هاي دائم براي نصب پوستر باشند.»
حسيني با اشاره به اين كه حاصل كار اين بخش از جشنواره در آينده به عنوان سندي مورد وثوق در اختيار محققان تئاتر قرار مي گيرد، درباره مطالبات خود به عنوان يك طراح پوستر تئاتر گفت: «مديركل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد نيز لازم است وارد عمل شده و از طراحان پوستر تئاتر و نيز بخش مسابقه طراحي پوستر جشنواره تئاتر حمايت كند تا بتوانيم شاهد شكوفايي اين بخش باشيم.»
لازم به يادآوري است مرحله انتخاب آثار مسابقه پوستر سي امين جشنواره تئاتر فجر در حالي به پايان رسيد كه داوران از ميان 172 اثر رسيده به اين جشنواره، توانستند در مجموع 43 اثر را براي شركت در جشنواره انتخاب كنند.
سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر به دبيري رحمت اميني از تاريخ 5 تا 22 بهمن سال جاري برگزار مي‌شود.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 684]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن