تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا و مخالفان سوريه زيرپاي ناظران را خالي مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آمريكا و مخالفان سوريه زيرپاي ناظران را خالي مي كنند
مخالفان حكومت سوريه در داخل و خارج اين كشور از ماموريت ناظران اتحاديه عرب كه واقعيت هاي سوريه از جمله وجود افراد مسلح را اعلام كرده اند؛ راضي نشده و آنان را به همكاري با نظام سوريه متهم مي كنند.
هفته گذشته، گروهي از ناظران اتحاديه عرب به منظور بررسي ۹ ماه ناآرامي در سوريه و نظارت بر اعمال طرح ابتكاري صلح اين اتحاديه جهت پايان دادن به بحران در اين كشور، وارد اين سوريه شدند.

مخالفان حكومت سوريه از ماموريت ناظران اتحاديه عرب نيز راضي نشدند و آنان را نيز به همكاري با نظام سوريه محكوم كرده اند .

برهان غليون از مخالفان حكومت سوريه ، ناظران اتحاديه عرب را متهم كرده است كه آنان نوعي "مخفي كاري سياسي" انجام مي هند تا حكومت سوريه سياست هاي خود را اجرا كند ، آنها فقط منطقه پرواز ممنوع را مي خواهند!

حدود 100 ناظر اتحاديه عرب هم اكنون در سوريه حضور دارند تا بر تحولات اين كشور نظارت كنند. حضور آنان بر اساس موافقتنامه دولت سوريه با اتحاديه عرب مي باشد.

اين ناظران تاكنون گزارشاتي را كه مخالفان بشار اسد و كشور هايي چون قطر و تركيه انتظار داشته اند را مخابره نكرده اند و همين موضوع باعث ناراحتي آنان شده است .

در همين ارتباط« بي بي سي » گزارش داده است كه رئيس شوراي مخالفان سوريه گفته است كه اگر ناظران اتحاديه بهتر است به ماموريت خود پايان دهند.

وي گفت كه لازم است قدرت هاي غربي با برقراري منطقه پرواز ممنوع بر بخشي از خاك سوريه، ايجاد كند .

ايجاد منطقه پرواز ممنوع در واقع مقدمه اي براي حمله نظامي است كه برهان غليون آن را درخواست كرده است تا سناريويي شبيه آنچه در ليبي اجرا شد نيز در سوريه هم اجرا شود.

درخواستي كه به دليل گزارش ناظران اتحاديه عرب و همچنين مخالفت كشورهاي مختلف بعيد است محقق شود.

پيش‌بيين مي‌شود اين هيات روز شنبه گزارش خود را منتشر كند.

در همين حال نخست وزير قطر به نيويورك سفر كرده است تا درباره اوضاع سوريه و ماموريت گروه اعزامي اتحاديه عرب به اين كشور با بان كي مون دبير كل سازمان ملل گفتگو كند.

شيخ حمد گفت هدف وي از اين سفر دريافت كمك فني و برخورداري از تجربه سازمان ملل در زمينه نظارت بر برقراري صلح است.

نخست وزير قطر گفته است كه در جريان ماموريت ناظران اتحاديه عرب در سوريه اشتباهاتي رخ داده است.

در ديدار دبيركل سازمان ملل و نخست وزير قطر راههاي كمك سازمان ملل به گروه اعزامي اتحاديه عرب به سوريه مورد بحث و بررسي قرار گرفت .

بان كي مون ضمن اعلام حمايت از ماموريت اين گروه اعلام كرد گروهي ازكارشناسان كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل مشغول بررسي راه هاي كمك سازمان ملل به حل بحران سوريه هستند .

در پي توافق بشار اسد گروهي به نمايندگي اتحاديه عرب به منظور بررسي بحران سوريه به اين كشور سفر كردند .

سخنگوي سازمان ملل نيز روز پنجشنبه در بيانيه اي اعلام كرد كارشناسان حقوق بشر سازمان ملل ممكن است ناظران اتحاديه عرب را كه بر تحولات در سوريه ازجمله سركوب مرگبار تظاهركنندگان مخالف توسط دولت نظارت دارند آموزش دهند.

اين بيانيه سازمان ملل متحد يك روز پس از آن منتشر شد كه شيخ حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزير قطر گفت ناظران اتحاديه عرب در سوريه اشتباهاتي را مرتكب شده اند و از بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد مي خواهد به اين ماموريت كمك كند .

سخنگوي سازمان ملل متحد گفت بان كي مون و شيخ حمد درباره اقدامات عملي درمورد چگونگي كمك به ماموريت ناظران عرب در سوريه گفتگو كردند.

شيخ حمد روز چهارشنبه پس از ديدار با بان كي مون گفت اين نخستين ماموريت اتحاديه عرب از اين نوع است كه در سوريه انجام مي شود و اشتباهاتي در اين ماموريت وجود دارد .

وي بدون اشاره به چنين اشتباهاتي تصريح كرد : « اين نخستين تجربه ماست و بايد اشتباهاتي را كه در اين خصوص داريم اصلاح كنيم . »

قطر كه خود حكومتي موروثي دارد ، سردمداري جريانات موجود عليه بشار اسد را بر عهده دارد ، قطر عدم دريافت گزارش مورد نظر خود در جهت محكوميت بشار اسد را دليل وجود اشتباه در جريان كار ناظران اتحاديه عرب ارزيابي كرده است و به دنبال تصحيح اين اشتباهات به نحوي است كه گزارش مورد نظر خود را از زبان ناظران اتحاديه عرب را بشنوند .

در همين حال ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان روز پنجشنبه اعلام كرد: « سوريه به سوي دموكراسي گام بر مي دارد و ما اميدواريم دمكراسي در فضاي آرام و مناسب در اين كشور محقق شود ، اين خواسته لبنان و به نفع لبناني ها است.»

سليمان در جمع اعضاي هيئت شوراي جديد انجمن مطبوعات لبنان گفت: « تحولات سوريه در قالب همان حوادثي است كه نه تنها در كشورهاي عربي بلكه در عرصه بين المللي در حال رخ دادن است.»

وي افزود قيام هاي عربي تحت عنوان دمكراسي خواهي صورت مي گيرد در حالي كه تحولات ديگر كشورهاي جهان ناشي از بحران هاي اقتصادي ، مالي ، اجتماعي و زيست محيطي است.

رئيس جمهور لبنان درباره اظهارات فايز غصن وزير دفاع اين كشور مبني بر عمليات قاچاق سلاح در اين كشور و ورود تروريست هاي القاعده از طريق روستاهاي مرزي با سوريه به لبنان به خصوص شهرك عرسال تاكيد كرد مبارزه با عمليات قاچاق سلاح در لبنان و جلوگيري از آن برعهده ارتش و دستگاه امنيتي است.

سليمان به سياستمداران لبنان درباره سوء استفاده القاعده از مواضع شان هشدار داد و بر اهميت دوري از تشكيل يك فضاي مناسب براي فعاليت تروريست ها در اين كشور تاكيد كرد.

وي تصريح كرد القاعده در سطح جهاني در حال افت و رو به ضعف است بنابراين جايز نيست موقعيت آنان در اين كشور تقويت شود.

دبير مجلس سوريه نيز هدف از تحركات آمريكا و غرب عليه سوريه را سرپوش گذاشتن بر شكست هاي مستمر آنان در منطقه دانست وگفت: سفر اخير جفري ويلتمن معاون وزير امور خارجه آمريكا به قاهره باهدف فشار به اتحاديه عرب عليه سوريه صورت گرفته است .

" خالد العبود " روز پنجشنبه گفت: آمريكا كه در منطقه دچار شكست هاي متوالي شده است، اكنون درصدد اعمال فشار بر هيات اعزامي ناظران اتحاديه عرب در سوريه است.

وي سفر جفري ويلتمن معاون وزير خارجه آمريكا به قاهره را در راستاي سياست واشنگتن براي ديكته كردن خواسته هاي خود به اتحاديه عرب ارزيابي كرد.

العبود با اشاره به تحركات غرب در منطقه همانند مواضع سياسي عليه رزمايش ايران در آب هاي خليج فارس، مذاكرات تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي در اردن و انتخابات آتي فرانسه و آمريكا، گفت: بررسي اين تحولات دليل مواضع خصمانه آمريكا و اروپا عليه سوريه را نشان مي دهد.

نماينده پارلمان سوريه، تصريح كرد: شتاب آمريكا در تحريك شوراي امنيت عليه سوريه بعد از موضع ايران در پي رزمايش اين كشور در خليج فارس صورت گرفت؛ دليل ديگر شتاب آمريكا، گزارش هاي هيات ناظران اتحاديه عرب مبني بر حضور گروه هاي مسلح در سوريه است.

العبود افزود: سياست آمريكا در منطقه از ديدگاه افكار عمومي آن كشور با دو مشكل مواجه است، اولا ايران در منطقه خليج فارس آمريكا را تحت فشار قرار داده است و ثانيا سوريه نيز بيش از 9 ماه است كه با قدرت در مقابل فشارهاي آمريكا ايستادگي مي كند؛ به همين دليل آمريكا در پي پشت سر گذاشتن اين شكست ها و منحرف كردن افكار عمومي به سوي مسائل ديگر است.

وي تاكيد كرد كه سفر معاون وزير امور خارجه آمريكا به قاهره براي ديدار با مسئولان مصري و اطلاع از وضعيت مصر درپي انقلاب نيست، بلكه براي ديكته كردن سياست هايي است كه واشنگتن مي خواهد از طريق اتحاديه عرب بر سوريه اعمال كند.

آزادي ۵۵۲ زنداني در روز پنج شنبه (۱۵ دي، ۵ ژانويه) مدت كوتاهي بعد از آزادي گسترده زندانيان در ماه نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۱ ميلادي، زماني كه دمشق ۳۴۰۰ نفر را از زندان آزاد كرد، رخ مي‌دهد.

كشور سوريه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامي‌هايي بوده است و در جريان آن هزاران نفر از جمله اعضاي نيروهاي امنيتي جان خود را از دست داده‌اند.

در حالي كه غرب و مخالفان، دولت سوريه را عامل كشتارها عنوان مي‌كنند، دمشق، قانون شكنان، خراب‌كاران و گروه‌هاي تروريستي مسلح را دليل ناآرامي‌ها در اين كشور معرفي كرده و تاكيد دارد كه اين امر از خارج طراحي مي‌شود.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن