تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820937256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرانسه از گشايش دفتر طالبان در قطر استقبال كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فرانسه از گشايش دفتر طالبان در قطر استقبال كرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1390/10/15 وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام كرد پاريس از روند آشتي ملي در افغانستان حمايت مي كند و گشايش دفتر طالبان در قطر را مرحله اي مهم در اين فرآيند سياسي مي داند.

وزارت امور خارجه فرانسه خاطر نشان كرد اين فرآيند سياسي از آنجا مهم است كه به برگزاري انتخابات آزاد رياست جمهوري در سال دو هزار و چهارده در افغانستان منجر خواهد شد.

گروه طالبان روز گذشته از توافق اوليه با دولت قطر به منظور گشايش دفتر سياسي خود در اين كشور خبر داد.

حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نيز اعلام كرد كابل با تلاش واشنگتن براي گفتگو با گروه طالبان و نيز گشايش دفتر طالبان در قطر مخالفتي ندارد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، رومن نادال معاون سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت پاريس از ابتكاراتي كه مي تواند به روند آشتي ملي در افغانستان كمك كند، حمايت مي كند.

معاون سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه در بخش ديگري از سخنان خود گفت :«دولت افغانستان و اقشار تشكيل دهنده جامعه مدني اين كشور از مدت ها پيش آرزو داشتند براي گفتگو با طالبان ، در ميان اين گروه يك مخاطب قابل قبول پيدا كنند و حال اگر خبر گشايش دفتر طالبان در قطر درست باشد ، در واقع مرحله اي مهم در فرآيندي سياسي خواهد بود كه قرار است به برگزاري انتخابات رياست جمهوري آزاد در سال دو هزار و چهارده منجر شود ».

معاون سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه خاطر نشان كرد فرآيند آشتي ملي بين گروه هاي مختلف افغان بايد پذيراي همه افرادي باشد كه دست از تروريسم بين المللي بر مي دارند، از خشونت صرف نظر مي كنند و به قانون اساسي كشورشان احترام مي گذارند.

طالبان براي گشايش دفتر سياسي خود در خارج از افغانستان به منظور برگزاري مذاكرات صلح ابراز آمادگي كرده است.

اين اعلام آمادگي طالبان، نخستين اقدام تاريخي از سوي اين گروه در مسير گفتگو، بعد از ده سال مناقشه و درگيري مسلحانه با دولت افغانستان و نيروي تحت رهبري ناتو است. 162/104

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن