تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816221818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سري A در آستانه بازگشايي مجدد بزرگان سنتي در تيررس مدعيان تازه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: سري A در آستانه بازگشايي مجدد بزرگان سنتي در تيررس مدعيان تازه
اگر فقط به رسانه‌هاي ايتاليا نگاه كنيد، به اين نتيجه عجيب مي‌رسيد كه تنها تيم‌هاي حاضر در سري A فوتبال باشگاه‌هاي اين كشور ميلان و يوونتوس هستند زيرا جزيي‌ترين فعاليت‌هاي آنان، شامل كمپ‌هاي تمريني فعلي‌شان در كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به طور مبسوط گزارش مي‌شود و بيشترين موشكافي هم در كارهاي آنان صورت مي‌گيرد اما كسي كاري به ساير تيم‌هاي اين ليگ ندارد.
بر اثر شدت توجه به دو تيم فوق حتي اين نكته پيش پا افتاده كه در رقابت «دو»ي سرعت در تمرين‌هاي يووه زور ماتري مهاجم به ‌كيليني مدافع نرسيده و از او جا مانده، به مساله‌اي بسيار مهم تبديل مي‌شود و هرگونه تحرك اين دو تيم در بازار نقل و انتقال‌هاي زمستاني مورد بيشترين توجه قرار مي‌گيرد. با اين حساب حتما اودينزه و لاتزيو كه در جدول رده‌بندي ليگ پشت‌سر دو تيم فوق ايستاده‌اند، تيم‌هاي مهمي نيستند و كار جالبي هم نكرده‌اند. اين در حالي است كه اودينزه تيمي لايق و شهرستاني است كه از هيچ، همه چيز براي خودش ساخته و لاتزيو هم در دو سه سال اخير احيا شده و بزرگترين گناهش اين است كه «رم» نيست و رنگ و اوصاف نيمه قرمز پايتخت ايتاليا را ندارد. يك حسن بزرگ اودينزه اين است كه به رغم بالانشيني در جدول ليگ ايتاليا خودش را گم نكرده و به جاي نگاه از سر غرور و فخر به سمت بالا، دايما پايين دست خود را نگاه مي‌كند تا مبادا تيم‌هاي زير دستش به او برسند. اگر از فرانچسكو گويدولين سرمربي اودينزه و دستياران او بپرسيد با فروتني به شما خواهند گفت هر امتيازي را كه مي‌گيرند به دقت مي‌شمرند تا ببينند سرانجام به حد نصابي مي‌رسند كه براي ابقا در ليگ و فرار از سقوط به دسته‌اي پايين‌تر به آن نياز است يا خير. نگاه آنها به مسابقاتشان با رقباي بزرگ و نامدار نيز بيشتر نگرشي از همين دست و كوشش براي اندوختن امتيازات لازم براي بقا در «سري A» است و نه لزوما ديدارهايي كه آنها را در مسير قهرماني حفظ مي‌كند.

همان روش برخورد
فصل پيش نيز اودينزه همين حال و هوا را داشت، تا موقعي كه حس كرد و مطمئن شد مي‌تواند به مجوز حضور در مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا دست يابد و به همين ترتيب بود كه سياه و سفيد پوشان اودينزه با چهارم شدن در كالچو صاحب اين سهميه شدند. تصور مي‌شد آن وضعيت اودينزه را در اين فصل صاحب بينشي متفاوت و دستور كار ديگري كند اما روش و نوع برخورد آنان با مسائل هماني است كه فصل گذشته بود و شايد همين خصلت‌ها و اكتفا به حداقل باشد كه سبب شده يوونتوس امسال به ياد سال‌هاي اوجش از نو مدعي قهرماني شود. يووه هر چه باشد و با هر توان و كيفيتي كه به ميدان آيد، نمي‌توان از آنچه اودينزه به ظاهر كوچك به فوتبال ايتاليا ارزاني مي‌دارد، بي‌تفاوت گذشت. اين تيمي است كه عادت كرده مهره‌هاي خوبي را پرورش دهد، آنها را بفروشد و سپس بكوشد دايما به سمت اهدافي بزرگ مشت پرت كند، با اين قصد و هدف كه به دستاوردي تازه برسد. منطق، چه نوع قديمي آن و چه گونه‌هاي پيشرفته آن توصيه مي‌كند كه استخوان بندي تيم موفق خود را در يك چشم به هم زدن و با يك فروش سراسري و وسيع نشكنيد اما اودينزه پيوسته به اين فرضيه ثابت شده بي اعتنايي كرده و خلاف آن عمل كرده است. حتي تابستان امسال نيز اين باشگاه كريستين زاپاتا مدافع وسط خود، گوخان اينلر هافبك وسط و همچنين الكسيس سانچس يكي از مهاجمان كليدي خود را در يك چشم به هم زدن فروخت و مجموعا 50 ميليون يورو بابت آنها گرفت. با اين حال اين نيز عادت اودينزه است كه از اين فروش‌ها هم لطمه‌اي اساسي نبيند، بنابر اين امسال هم در بالاي جدول سري A خودنمايي مي‌كرده و ريتم بازي و كارآيي فني‌اش چندان تنزل نكرده و در فاصله بسيار كمي تا بازگشايي ليگ بعد از تعطيلات دو هفته‌اي كريسمس و ژانويه فقط دو امتياز از ميلان و يوونتوس كمتر دارد.

مدل اودينزه
اودينزه، دانيلو را جانشين زاپاتا كرده است. اين بازيكن 27 سال سن دارد، بنابراين در تعاريفي كه اودينزه هميشه در مورد سياست‌هاي خود دارد و خريد نفرات جوان و تقويت و سپس فروش آنها را توصيه مي‌كند، نمي‌گنجد. بر اساس همين دكترين، گابريل تورجه مهاجم گوش رومانيايي با 22 سال سن نمونه بهتري از خريدهاي مدل اودينزه به حساب مي‌آيد البته تورجه پيشينه انجام بيش از 100 بازي را در ليگ دسته اول كشورش دارد و پنج شش بازي هم براي تيم ملي روماني انجام داده و آنقدرها هم «امتحان پس نداده» نيست كه اغلب خريدهاي اودينزه در اين سال‌هاي طولاني بوده‌اند. با اين اوصاف، تاكتيك‌ها و روش‌ بازي اودينزه در اين فصل چندان متفاوت با سال پيش نبوده و فقط محصولات و درصدهاي كار آنان قدري تغيير كرده‌اند. آنتونيو دي‌ناتاله مهاجم كهنه‌كار فوتبال ايتاليا يك بار ديگر در تركيب اودينزه درخشيده و در 35 سالگي زننده 10 گل در 15 مرتبه حضورش در ميدان بوده و اين نيمي از گل‌هاي زده اين تيم تا اين مقطع از فصل بوده و بالاتر از معدل گلي است كه وي در فصل گذشته داشت. او در آن فصل 28 گل از 65 گل اودينزه را به ثمر رساند و سانچس كه در آن زمان در اودينزه بود (و اينك در بارسلونا است) 12 گل را به نام خود نوشت. تا اين لحظه از فصل، اودينزه به طور متوسط در هر مسابقه 3/1 گل زده و اين كمتر از ميانگين 7/1 گل اين تيم در هر مسابقه فصل گذشته است.
اودينزه در 10 مورد هيچ گلي نخورده كه اين شامل مسابقه‌اش در زمين اينتر و يك تساوي بدون گل با يوونتوس در واپسين مسابقه اودينزه در سال پايان يافته 2011 هم مي‌شود. اينها به ما مي‌گويد تعداد گل‌هاي زده اودينزه كمتر از فصل پيش شده اما با اين حسن اضافي كه خط دفاعي اين تيم بسيار بهتر از سابق عمل كرده است.

غير قابل جايگزيني
در اين حد فاصل زوجي ثابت براي دي‌ناتاله در خط حمله يافت نشده ولي او احساس تنهايي نكرده و تورجه با اينكه شروع خوبي در اين فصل داشت هنوز گلي را به ثمر نرسانده است. با اين حال تغيير جا دادن‌هاي دايمي او با دي‌ناتاله چيزي است كه مدافعان رقيب را با مشكل مواجه مي‌كند و اين از سلاح‌هاي ويژه اودينزه در مسابقات امسال بوده است.
موريسيو ايسلا و دوشان باشتا نيز در اين فصل هر كدام 3 گل براي اودينزه زده اند و هر دوي آنان به گونه‌اي در جناح راست تيم و نزديك به پينزي در روش 1-1-5-3 اين تيم ظاهر مي‌شوند. آنان بازيكناني هستند كه هم به كارهاي دفاعي كمك مي‌كنند و هم به سرعت به وضعيت حمله در مي‌آيند تا با ضد حملات خود رقبا را غافلگير كنند. با اين ابزار اودينزه توان حفظ خود را در بالاهاي جدول تا پايان فصل دارد اما براي اين مهم نبايد مصدوميت‌هاي پرشمار داشته باشد و دي‌ناتاله را لاي زرورق حفظ كند زيرا او غير قابل جايگزيني است البته اودينزه آنتونيو فلورو فلورس را هم دارد كه فصل پيش به طور قرضي در جنوا توپ زد و موفق هم بود و در بازگشت به اودينزه نيز كارآمد نشان مي دهد. اگر ايرادي به او وارد باشد اين است كه به رغم مشاركت كامل در بازي تهاجمي تيمش فقط يك گل زده است كه آن گل هم طي تساوي 2-2 با لاتزيو در رم بود.

من طاقت ندارم!
يادآوري اين امر ما را وارد مبحث لاتزيو مي‌كند. تيمي كه فصل پيش هم از زير سايه همشهري‌اش رم خارج شده بود و امسال نيز در اين راه از خود پايمردي نشان مي‌دهد. شايد آبي‌هاي پايتخت ايتاليا مشكل نوسان خود را حل نكرده باشند زيرا برابر ميلان 2- صفر پيش افتادند ولي اين برتري را از دست دادند و سپس در خانه خود به جنوا باختند ولي لاتزيو چند سالي است كه موثرتر بازي كردن نسبت به آاس رم را ياد گرفته و ديگر جنگ روحي را به همشهري‌اش نمي‌بازد. روش كار اين تيم و مدل بازي لاتزيو هم با اودينزه بسيار متفاوت است و ادي رجا سرمربي لاتزيو رفتارهايي را دارد كه معمولا در گيودولين همتاي اودينزه‌اي او نمي‌يابيد. در اوايل فصل جاري وقتي چند نتيجه لاتزيويي‌ها مطابق ميل رجا از آب در نيامد و هواداران تيم را هو كردند او تهديد به استعفا از سمت خود كرد. خودش مي‌گويد: «من 65 سال دارم و طاقت اينجور چيزها را ديگر ندارم. مي‌توانم راحت در خانه بنشينم و مسابقات را از پاي تلويزيون و بدون استرس تعقيب كنم.»
رجا در طول فصل كوشيده است تركيب لاتزيو را دايما عوض كند تا مطابق با چيزي باشد كه توانايي‌ها و مهارت‌هاي شاگردان او ايجاب مي كند ولي اگر كريستين لدسما و كريستين بروكي (در كنار او) حاضر و سرحال نباشند بسياري از امور لاتزيو نمي‌گذرد.
سيستم كار و روش بازي هرنانز هم براي لاتزيو حياتي است و با سانترهاي او و ضربات ميروسلاو كلوزه است كه بسياري از حركات تهاجمي امسال لاتزيو شكل گرفته و به بار نشسته است. اينكه كلوزه در همان فصل نخست حضورش در كالچو اين قدر خوب و راحت كار كرده، به رغم تمامي تجربه‌ و مهارت‌هاي او از شگفتي‌هاي اين فصل است اما اگر مدعيان تازه سري A مثل لاتزيو مي‌خواهند در ستيز با مدعيان سنتي همچون روسونري و بيانكونري شانس‌هايي براي ادامه بالانشيني در جدول داشته باشند، به فاكتورهايي از اين دست بسيار نيازمند هستند.

موضوع سيسه
جبرييل سيسه فرانسوي در نقطه مقابل آنقدر كه بايد از همكاري كلوزه بهره مند نشده و آمار كم گلزني او در 15 هفته آغازين فصل، از نكات مهم اين مسابقات بوده است و طبعا اين شايعه شكل گرفته كه وي در پايان فصل و حتي در ادامه نقل و انتقال‌هاي زمستاني از شهر رم خواهد رفت. سيسه از اينكه روش بازي لاتزيو در طول مسابقه دايما از 2-1-3-4 به 1-3-2-4 تغيير مي‌يابد و در سيستم دوم كلوزه به تنها مهاجم تيم تبديل مي‌شود ناراضي است. رجا معتقد است سيسه اين قابليت را دارد كه در هر مكان و پست خط حمله موثر ظاهر شود اما رويدادهاي فصل چيزي خلاف اين را نشان داده است.
لاتزيو دربي رم را 2- صفر برد كه سر و صداي زيادي را هم به پا كرد اما اگر مي‌خواهد در پايان فصل همين جا نشسته باشد كه اينك قرار دارد به چيزهايي بيش از اين نياز دارد؛ چيزهايي كه نه رجا و نه كلوزه نمي‌توانند از حالا قول تامين آن را بدهند.
مترجم: وصال روحاني

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن