تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816598029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت گذاري دستوري بانك مركزي براي صرافي‌ها؛ دلارآزاد2نرخي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: قيمت گذاري دستوري بانك مركزي براي صرافي‌ها؛ دلارآزاد2نرخي شد
در شرايطي كه قيمت ارز روز گذشته كاهش قابل توجهي را تجربه كرد و در بازار مشهد ۱۶۰۰ تومان و در بازار تهران ۱۵۶۰ تا ۱۵۷۰ تومان به فروش رسيد، كانون صرافان كه زير مجموعه بانك مركزي فعاليت مي كند با انتشار اطلاعيه اي روز گذشته نرخ دلار را ۱۴۰۰ تومان اعلام كرد كه چندان با استقبال صرافان مواجه نشد. از سوي ديگر اميدوار رضايي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از برگزاري جلسه غيرعلني صبح يكشنبه براي بررسي مشكلات اقتصادي روز به ويژه قيمت ارز خبر داد و گفت: در اين جلسه رئيس كل بانك مركزي ، وزير صنعت، معدن و تجارت و وزير اقتصاد و دارايي و برخي مسئولان اقتصادي كشور حضور خواهند داشت و افزايش بي رويه قيمت دلار و سكه در بازار داخلي بررسي مي شود در همين ارتباط مهدي رئيس زاده عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران از ۳ جلسه ويژه دولتي ها با اقتصاددانان، تشكل هاي اقتصادي و تجار و بازرگانان در روز جاري براي ساماندهي بازار ارز خبر داد و گفت: در يكي از جلسات عنوان شد كه نرخ ارز در بازار ثانوي يا ارز مسافري افزايش مي يابد تا به نرخ بازاري نزديك تر شود.

اين در حالي است كه احمد توكلي، رئيس مركز پژوهش هاي مجلس و يكي از ۲ نماينده درخواست كننده از رئيس مجلس براي تشكيل جلسه فوق العاده براي بررسي بازار ارز گفت: برگزاري جلسه غيرعلني معمولي را براي بررسي بازار ارز قبول نداريم و خواستار برگزاري جلسه اي فوق العاده غيرعلني و رسمي براي بازخواست مسئولان ، تصميم گيري ، راي گيري و پاسخگويي دقيق وزرا به نمايندگان هستيم.

جلسه غير‌علني مجلس براي بررسي نوسانات قيمت ارز

مجلس، صبح يكشنبه براي بررسي مشكلات اقتصادي روز بويژه قيمت ارز جلسه غير‌علني دارد. اميدوار رضايي عضو هيئت رئيسه مجلس در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نمايندگان مجلس صبح روز يكشنبه هفته آينده، براي بررسي مشكلات اقتصادي روز كشور بويژه مسائل ارز و سكه جلسه غير‌علني‌ خواهند داشت. وي افزود: در اين جلسه كه رئيس بانك مركزي، وزير صنعت، معدن و تجارت و وزير اقتصاد و دارايي و برخي مسئولان اقتصادي كشور حضور خواهند داشت، افزايش بي‌رويه قيمت دلار و سكه در بازار داخلي بررسي مي‌شود. اين عضو هيئت رئيسه مجلس اين جلسه را نشستي‌ چالشي دانست و اظهار اميدواري كرد كه نمايندگان دولت جواب قانع‌كننده‌اي درباره نوسانات ارزي داشته باشند چراكه نمايندگان مجلس سوالات جدي دارند.

3 جلسه ويژه دولت براي ساماندهي بازار ارز

عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران از سه جلسه ويژه دولتيها با اقتصاددانان، تشكلهاي اقتصادي و تجار و بازرگانان در روز جاري براي ساماندهي بازار ارز خبر داد و گفت: در يكي از جلسات عنوان شد كه نرخ ارز در بازار ثانوي يا ارز مسافري افزايش مي‌يابد تا به نرخ بازاري نزديك‌تر شود. مهدي رئيس‌زاده در گفتگو با مهر با اشاره به سه جلسه ويژه ديروز دولت با اقتصاددانان، فعالان بخش‌خصوصي و تشكل‌‎هاي اقتصادي، گفت: جلسه ديروز بانك مركزي با اقتصاددانان برگزار شد اما نه براي اين جلسه و نه در جلسه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشكل‌هاي اقتصادي، هيچ دعوتي از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن به عنوان پارلمان بخش‌خصوصي و مشاور سه قوه به عمل نيامده و به اين ترتيب، نماينده اتاق در هيچ يك از اين جلسات حضور نداشته است. رئيس‌زاده گفت: در اين جلسه نمايندگان بانك مركزي از سياست اين بانك براي كاهش تعداد نرخ‌هاي موجود فعلي خبر دادند و اعلام كردند كه از ديروز، روند كاهشي بر بازار ارز حاكم شده است، البته قرار بر اين است كه نرخ ارز در بازار ثانوي يا ارز مسافري نيز افزايش يابد تا اين نرخ‌ها، به نرخ بازار آزاد نزديك‌تر شوند. وي اظهار داشت: در اين جلسه در مورد مسائل تحريم و تهاتر ارز ميان صادركنندگان و واردكنندگان نيز مباحثي صورت گرفت كه قرار شد در اين رابطه، اتاق پيشنهادات خود را ارسال كند.

خوش‌چهره: برخي سياست‌هاي غلط اقتصادي شائبه عمدي بودن دارند

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به تهديدات اقتصادي دشمن عليه كشورمان و تلاش براي تأثيرگذاري بر مقاطع حساسي مثل انتخابات تأكيد كرد: برخي سياست‌هاي غلط اقتصادي بر مبناي غفلت و يا شائبه عمدي بودن دارند و تعجب هر صاحبنظري را برمي‌انگيزند. محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با فارس درباره تحريم‌هاي اخير آمريكا عليه ايران اسلامي گفت: تحليل رفتار آمريكا در رابطه با ايران كار پيچيده‌اي نيست و مبني بر مشاهدات تاريخي و تجربياتي است كه همواره از آمريكا و اظهارنظرهاي مقامات اين كشور در رابطه با ايران وجود دارد لذا مي‌توان نيات و اغراض دولتمردان آمريكا و حوزه‌هاي مورد علاقه آنان براي ايجاد اختلال را تشخيص داد. اين كارشناس مسائل اقتصاد كلان با بيان اينكه آنچه كه قابل تأمل است برخي سياست‌ها و تصميمات اقتصادي بر مبناي غفلت و بعضا با شائبه‌هاي عمدي در مقابله با اين تهديدات اقتصادي است، گفت: اين اقدامات نادرست بعضا در قالب سياست‌هاي نامناسب پولي، ارزي، تجاري و امثالهم در عرصه ملي اتخاذ مي‌شود.

كميسيون اقتصادي مجلس جلسه فوق العاده درباره ارز تشكيل مي دهد

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از برگزاري جلسه مربوط به نوسانات نرخ ارز در سه شنبه هفته آينده در اين كميسيون خبر داد. ارسلان فتحي پور ديروز در گفت وگو با ايرنا، افزود: دراين جلسه قرار است از مسئولان دستگاه هاي مربوطه، بانك ها ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان، بخش خصوصي و بازاريان حضور داشته باشند. نماينده كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در اين جلسه قرار است گزارشي از وضعيت نرخ ارز و نوسانات آن ارايه و پيشنهادهاي لازم براي بازگشت آرامش به اين بازار دريافت شود.

ايجاد بازار سياه ارز در سطح شهر تهران؛ خريد و فروش ميليوني دلار با خودپردازهاي سيار

نوسانات شديد نرخ ارز در روزهاي اخير به ايجاد بازارهاي مكاره و بازار سياه ارز كمك كرده به گونه‌اي كه يكي از اين بازارها در محل بازار بزرگ تهران ايجاد شده و فروشندگان ارز به ميزان انبوه با در دست داشتن دستگاه كارت‌خوان اقدام به فروش دلار مي‌كنند. به گزارش ايسنا، عصر روز چهارشنبه در محل بازار بزرگ تهران دلار با نرخ حداقل 1585 تومان به مشتريان عرضه مي‌شد. در اين فضا انبوهي از داد و ستدكنندگان گردهم جمع شده و از ورود تازه واردان در حد ممكن جلوگيري مي‌كردند و فرصتي براي جلو رفتن به ديگران نمي‌دادند.

تهديد يك مقام مسئول تعليق و ابطال مجوز صرافي‌هاي گران‌فروش

يك مقام مسئول بانك مركزي با تأكيد براينكه اين بانك با هر گونه تخلف و گران‌فروشي توسط صرافي‌ها برخورد قاطع خواهد داشت، گفت: شرايط ارز مسافرتي تغيير نمي‌كند.اين مقام مسئول بانك مركزي در گفت‌وگو با فارس كه پرسيد بانك مركزي از برخي بانك‌ها 200 ميليون دلار براي تزريق به بازار ارز گرفته است، اظهار داشت: اين اقدام حتي اگر انجام شده باشد به اطلاع حوزه ارزي نرسيده است. وي در واكنش به اعلام برخي از شعب بانكي مبني بر تغيير شرايط بخشنامه ارزهاي مسافرتي طي روزهاي آينده افزود: اصلا اين مورد صحت ندارد؛ شعب بانكي در فرودگاه‌ها بدون هيچ تغيير و وقفه‌ا‌ي به متقاضيان ارز مسافرتي ارز پرداخت مي‌كنند.

خبر كشتي‌آرا از تزريق ارز به بازار توسط بانك مركزي

در حالي شنيده شد بانك مركزي ديروز حدود 200 ميليون دلار به بازار تزريق كرده كه رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر از توزيع دلارهاي بانك مركزي به بازار و كاهش قيمت طي روز جاري خبر داد و گفت: كنترل و نظارت بر صرافي‌ها برعهده بانك مركزي است. محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با فارس درباره گران‌فروشي دلار در صرافي‌ها و مرجع ناظر بر اين تخلف، اظهار داشت: صرافي‌هاي داراي مجوز در بانك مركزي دو گروه هستند كه البته در حوزه ارزي ناظر اين دو گروه بانك مركزي است. وي افزود: تعدادي از صرافي‌ها به صورت شركت تضامني اداره مي‌شوند و مجوز بانك مركزي را مي‌گيرند؛ اين گروه زير نظر بانك مركزي هستند و اين بانك ناظر به داد و ستدشان است. رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر ادامه داد: تعداد ديگري از اين صرافي ها البته علاوه براينكه مجوز بانك مركزي را دريافت كرده‌اند از اتحاديه طلا و جواهر هم براي فعاليت خريد و فروش سكه مجوز گرفته‌اند. وي افزود:‌ ولي با اين وجود كنترل و نظارت بر فعاليت خريد و فروش دلار در اين صرافي‌ها نيز بعهده بانك مركزي است و درخصوص تخلفات صرافي‌ها براي خريد و فروش ارز با قيمت بالا اتحاديه دخالتي نمي‌كند. كشتي‌آراي با اشاره به كاهش قيمت دلار طي روز گذشته، گفت: مشاهدات رسمي از بازار حكايت از توزيع ميزان مشخصي ارز نقدي به صرافي‌ها دارد و برهمين اساس قيمت دلار كاهش يافته است.همچنين بر اساس ابلاغيه بانك مركزي ميزان ارز مسافرتي نيز از2000 به 1000 دلار كاهش يافت.

خبرگزاري فارس: بهمني فعاليت در بانك مركزي را به آزادي عمل در تعيين سياست‌هاي پولي مشروط كرد

در همين ارتباط فارس به نقل از يك مقام آگاه گفت: بهمني رئيس كل بانك مركزي ادامه فعاليت خود را در اين بانك به همكاري دستگاههاي مرتبط و آزادي عمل در تعيين سياست‌هاي بانك مركزي مشروط كرده است. اين مقام آگاه در گفت وگو با فارس افزود: ادامه مديريت بازار پول و شبكه بانكي كشور با شرايط ايجاد شده و با وجود نوع نگرش دستگاههاي تأثيرگذار در سياست‌هاي پولي براي رئيس كل بانك مركزي بسيار مشكل مي‌باشد. وي افزود: رئيس كل بانك مركزي پس از برگزاري مجمع اخير اين بانك ضمن گلايه از شرايط حاكم در نظام تصميم‌گيري در مورد سياست‌هاي پولي ادامه كار در بانك مركزي را تنها مشروط به همكاري دستگاههاي مرتبط و آزادي عمل در تعيين سياست‌هاي بانك مركزي كرده است. اين مقام آگاه تصريح كرد: محمود بهمني مديريت بازار ارز، طلا و شبكه بانكي كشور را به برخورداري از آزادي عمل در اتخاذ سياست‌هاي كارشناسي شده و همكاري دستگاهها و نهادهاي مرتبط با بانك مركزي دانسته و تأكيد كرده است در صورت اصرار برخي دستگاهها بر ادامه سياست‌هاي فعلي ادامه همكاري به عنوان رئيس كل بانك مركزي بسيار مشكل مي‌باشد.

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن