تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور براي مجلس شرط گذاشت دولت در صورت تغيير لايحه هدفمندي يارانه ها آنرا اجرا نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رئيس جمهور براي مجلس شرط گذاشت دولت در صورت تغيير لايحه هدفمندي يارانه ها آنرا اجرا نمي كند
بخش خبري : رئيس جمهور با ارسال نامه اي براي رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مصوبات كميسيون تلفيق بودجه سال 88 از دكتر لاريجاني درخواست كرد طرح تحول اقتصادي در سال آينده اجرا نشود . احمدي نژاد اين درخواست را پس از ارائه پيشنهاداتي درباره لايحه هدفمند كردن رايانه ها مطرح و تصريح كرده است در صورت مقدور نبودن انجام اين پيشنهادات اعتبار اين لايحه در بودجه سال آينده حذف شود تا مشكلي براي بودجه سال 88 حادث نشود .
در اين نامه با اشاره به اينكه لايحه بودجه سال 88 با ملحوظ داشتن لايحه هدفمند كردن يارانه ها و با هماهنگي كلي در جلسات مشترك جمعي از اعضاي هيات رئيسه و روساي كميسيونهاي تخصصي مجلس با جمعي از اعضاي دولت تنظيم نهايي و به مجلس شوراي اسلامي ارائه گرديد آمده است : در لايحه هدفمند كردن يارانه ها قيمت انرژي بر مبناي فوب خليج فارس منظور شده و منابع حاصل از آن بر اساس 60 درصد جهت جبران هزينه هفت دهك درآمدي و 15 درصد براي حمايت از توليد و 25 درصد جهت تامين هزينه دولت كاهش مصرف ارز نفتي و توسعه فعاليتهاي عمراني توزيع شده است . مبلغ 85 هزار ميليارد ريال منظور شده در لايحه بودجه سال 88 سهم دولت از توزيع فوق كه بصورت شفاف در درآمدهاي دولت لحاظ شده است . سهم حمايت از توليد و صادرات 51 هزار ميليارد ريال منظور شده است كه با احتساب بيش از 20 هزار ميليارد ريال يارانه در متن هزينه هاي بودجه عملا به بيش از 71 هزار ميليارد ريال بالغ مي گردد.
در بخش ديگر نامه رئيس جمهور مي خوانيم : اگر اختيار تنظيم قيمت ترجيحي براي توليد منظور شده در لايحه را در نظر بگيريم توليد از پشتيباني مناسبي برخوردار خواهد بود ضمن اينكه كارگران و كارمندان نيز تحت حمايت قرار مي گيرند و اين هزينه توليد را كاهش خواهد داد. بسيار روشن است كه موفقيت اجراي هدفمند كردن يارانه ها همراهي مردم است و مطالعات گسترده دولت نشان مي دهد كه حداقل هفت دهك مردم بايد از يارانه برخوردار شوند كه دولت 60 درصد ازمنابع را به آن اختصاص داده است . قبل از هر اقدامي در اعلام و اعمال قيمت هاي جديد بايد ارقام حمايتي به حساب هاي مسدودي مردم واريز گردد هر نوع تعيين و اعلام قيمت و زمان زودهنگام در هدفمند كردن يارانه ها ممكن است موجب اخلال در بازار و خطرات جدي براي امنيت عمومي گردد.
رئيس جمهور در نامه خود همچنين اشاره دارد : در اجراي اين كار بزرگ بايد از اختيارات كافي و قدرت انعطاف لازم در تنظيم قيمت ها و همچنين شكل و ميزان حمايت ها برخوردار باشد تا مانع از نوسانات شديد و يا نابساماني در بازار و امور اجتماعي گردد. به همين دليل در لايحه هدفمند كردن پيش بيني شده است كه دولت بتواند تا ده درصد از سهم بخش هاي گوناگون را در مواقع مقتضي جابجا نمايد.
احمدي نژاد در اين نامه آورده است : يادآوري اين نكته ضروري است كه منظور از لايحه حذف يارانه ها نبوده بلكه هدفمند كردن آن است . لذا خواهشمند است ترتيبي اتخاذ فرماييد كه اين دو لايحه با لحاظ همه ظرايف و ملاحظات به صورت هماهنگ پيش برود تا مشكلي در اجراي آنها و يا خداي ناكرده اداره امور اقتصادي و اجتماعي مردم به وجود نيايد و در صورتي كه چنين اقدامي مقدور نباشد مبلغ 85 هزار ميليارد ريال منظور شده در بخش درآمدي لايحه بودجه به شرح اصلاحيه پيوست حذف گردد تا مشكلي براي مردم و اجراي بودجه حادث نشود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم درجمع خبرنگاران درباره نامه رئيس جمهور به مجلس براي پس گرفتن لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت : اين نامه چند روز پيش به مجلس ارسال و دو روز پيش در رسانه ها مطرح شد در واقع طرح يك موضوع جديد است تا نسبت لايحه بودجه سال آينده و طرح تحول دقيق تر مشخص شود.
دكتر لاريجاني افزود : وقتي بحث طرح تحول مطرح شد مجلس شوراي اسلامي نگاه مثبتي به موضوع داشت و كميته ويژه اي براي اين موضوع در نظر گرفت كه صاحب نظران كميسيون هاي مختلف در آن حضور داشتند و جلسات بسيار طولاني براي اين موضوع گذاشت .
لاريجاني با بيان اينكه لايحه طرح تحول اقتصادي دير به مجلس تقديم شد خاطرنشان كرد : با اين وجود مجلس از فرصت استفاده كرد و كميسيون ويژه با جلسات مكرر موضوع را مورد بررسي قرار داد.
رئيس مجلس يادآور شد : كميسيون ويژه در مورد نكات كانوني لايحه طرح تحول اقتصادي به نتيجه رسيده و اين نتايج كانوني مي تواند به كميسيون تلفيق ارائه شود. البته ممكن است مسايلي كه در كميسيون با حضور دستگاه هاي مختلف تصميم گيري شده با لايحه اوليه هدفمند كردن يارانه ها تفاوت هايي داشته باشد.
وي تاكيد كرد : نگاه مجلس اين است كه آسيبي به قشرهاي مختلف جامعه نرسد و با آرامش اين مسير طي شود.
لاريجاني يادآور شد : در نامه رئيس جمهور آمده است كه طرح تحول اقتصادي در سال آينده اجرا نشود و به زمان ديگري موكول گردد كه اين هم يك راه حلي است و در كميسيون تلفيق اين موضوع مي تواند بررسي شود.
وي افزود : بررسي اين مساله از نظر مجلس اشكالي ندارد البته قاعدتا لايحه بايد يكبار ارائه شود و از نظر آيين نامه تكرار اصلاح در لايحه قابل پيگيري نيست ولي به عنوان ديدگاه دولت قابل طرح در كميسيون تلفيق است .
نظرات نمايندگان در مورد نامه رئيس جمهور
مصوبه كميسيون تلفيق اجازه افزايش اندك قيمتها را به دولت مي دهد
يك عضو كميسيون تلفيق با بيان اينكه هم پيشنهاد دولت و هم پيشنهاد كميسيون ويژه در كميسيون تلفيق رد شد تصويب تنها 8400 ميليارد تومان از محل آزادسازي يارانه ها به جاي 34 و 20 هزار ميليارد تومان را موجب شوكه شدن دولت عنوان كرد.
علي اصغر يوسف نژاد اظهار داشت : در لايحه هدفمند كردن يارانه ها واقعي شدن قيمت ها در كنار جبران زيان هاي ناشي از آن در بخش هاي كشاورزي و صنعت و خانواده در دهك هاي پايين ديده شده است .
وي با اشاره به بررسي اين لايحه در كميسيون ويژه طرح تحول گفت : مصوبات اين كميسيون در خصوص لايحه مذكور براي قابل اجرا شدن بايد مورد بررسي و تصويب صحن علني مجلس قرار بگيرد.
وي با اشاره به پيشنهاد درآمد 34 هزار ميليارد توماني دولت از محل واقعي شدن يارانه ها در لايحه بودجه اظهار داشت : قرار بود 25 درصد اين رقم يعني 8 هزار و 500 ميليارد تومان به عنوان درآمد در بودجه منظور شود و بقيه براي باز توزيع در ميان مردم در نظر گرفته شده بود.
يوسف نژاد افزود : با توجه به قيمت هايي كه كميسيون ويژه پيشنهاد كرد 34 هزار ميليارد تومان پيشنهادي دولت از محل واقعي شدن قيمت حامل هاي انرژي به 20 هزار ميليارد تومان كاهش مي يافت كه اگر اين قيمت ها در صحن علني مجلس به تصويب مي رسيد اين رقم به عنوان درآمدهاي واقعي دولت در بودجه محاسبه مي شد.
وي اضافه كرد : اين تغييرات به دليل زياد شدن هزينه هاي عمراني به دولت هم آسيب مي رساند كه 8 هزار و 500 ميليارد تومان عملا براي جبران آن در نظر گرفته شده بود.
عضو كميسيون ويژه طرح تحول با بيان اينكه تصويب اين درآمدها در كميسيون ويژه بيش از اندازه طولاني شد و اين مصوبات وارد صحن علني نشد گفت : كميسيون تلفيق بيش از اين نمي توانست صبر كند بنابر اين از بين پيشنهادهاي زيادي كه وجود داشت محاسبه 8 هزار و 400 ميليارد تومان را به جاي 34 هزار ميليارد تومان را به عنوان كل درآمدهاي ناشي از واقعي كردن قيمت ها تصويب كرد .
يوسف نژاد با بيان اينكه اين مصوبه به دولت اجازه افزايش اندكي در قيمت ها را مي دهد گفت : كميسيون تلفيق به دليل فشاري كه در اجراي طرح بر مردم وارد مي آمد چنين تصميمي را گرفت .
وي افزود : لايحه طرح تحول در كميسيون ويژه مسير خودش را طي مي كند و ممكن است به هر نتيجه اي برسد اما اگر دولت هم لايحه بودجه را پس بگيرد تاثير چنداني در بودجه نخواهد گذاشت .
عضو كميسيون تلفيق با تاكيد بر اينكه بر روي منابع درآمدي دولت بر اساس شك و ترديد نمي توان حساب باز كرد گفت : كميسيون تلفيق به دليل سياست واقع بيني در بودجه نمي توانست بيشتر منتظر بماند تا تكليف راي آوردن يا نياوردن درآمدهاي ناشي از طرح تحول در بودجه مشخص شود.
محجوب : تصويب بودجه هدفمند كردن يارانه ها بزرگترين اشتباه كميسيون تلفيق بود
عليرضا محجوب در واكنش به تصويب 8400 ميليارد تومان براي هدفمندكردن يارانه ها در قالب تصويب بندهاي لايحه بودجه 88 اين اقدام را بزرگترين اشتباه كميسيون تلفيق دانست .
نماينده تهران با تاكيد بر اينكه پس از تصويب لايحه هدفمندكردن يارانه ها در صحن علني مجلس بايد بودجه اي براي آن در لايحه بودجه سال آينده تخصيص يابد ادامه داد : تصويب يك باره 8400 ميليارد تومان براي افزايش قيمت حامل هاي انرژي و كالاهاي خدماتي بدون در نظر گرفتن راه هاي جبران بار تورمي آن به طور متوسط ماهانه حدود 50 هزار تومان هزينه بر زندگي مردم تحميل مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه كميسيون تلفيق حق نداشت چنين هزينه اي را بر زندگي مردم تحميل كند يادآور شد كه با تصويب درآمد 8400 ميليارد توماني براي دولت از محل افزايش قيمت حامل هاي انرژي در سال بعد شاهد افزايش چند برابري قيمت كالاهايي چون برق و بنزين خواهيم بود.
به گفته وي مهمترين زيان اين عارضه به محيط هاي توليدي كوچك وارد خواهد شد كه به دليل افزايش هزينه هاي اوليه شان ديگر امكان ادامه فعاليت نخواهند يافت . به اين ترتيب نه تنها اين توليدهاي كوچك ضربه مي بينند بلكه بسياري از طرح هاي اشتغال زايي كوچك نيز متضرر خواهند شد.
محجوب در پايان تاكيد كرد : پيشنهاد حذف اين مصوبه كميسيون تلفيق را در جلسات بررسي لايحه بودجه 88 در صحن علني مجلس ارائه خواهم داد.
فرهنگي : سوتفاهم نمايندگان كميسيون تلفيق علت نامه رئيس جمهور
يك عضو دو كميسيون ويژه تحول اقتصادي و تلفيق بودجه مجلس درباره ريشه اختلاف نظر دولت و مجلس درباره پيش بيني هدفمند كردن يارانه ها در لايحه بودجه سال 88 كه به ارسال نامه رئيس جمهوري به لاريجاني ختم شد گفت : سوتفاهمي كه برخي اعضاي تلفيق پس از بحث درباره رويكردهاي دولت براي هدفمند كردن يارانه ها در بودجه مطرح كردند سبب اتخاذ تصميماتي نادرست شد.
محمدحسين فرهنگي خاطرنشان كرد : دولت اعلام مي كند سالانه 85 هزار ميليارد تومان يارانه در كشور مي پردازد و بر اساس لايحه هدفمند كردن يارانه ها هدفگذاري كرده بود در سال اول اجراي هدفمند شدن يارانه ها 34 هزار ميليارد تومان از يارانه هاي پرداختي را هدفمند كند.
فرهنگي ادامه داد : بنابراين 25 درصد اين رقم يعني 8 هزار و 500 ميليارد تومان را به عنوان سهم خود از منابع حاصل از هدفمند كردن يارانه ها در بودجه پيش بيني كرد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت : برخي از اعضاي كميسيون تلفيق اعتقاد داشتند دولت به جاي پيش بيني 8 هزار و 500 ميليارد تومان بايد كل منابع حاصل از هدفمند كردن يارانه ها را در لايحه بودجه خود مي ديد.
فرهنگي گفت : اين در حالي است كه هيات رئيسه مجلس و روساي كميسيونها در جلسه اي كه قبلا با دولت داشتند توافق كرده بودند دولت رقم مورد نظر خود را در لايحه ببيند و نهايتا مجلس بر اساس تصميماتي كه درباره چگونگي هدفمند كردن يارانه ها اتخاذ مي كند درباره آن تجديدنظر كند.
عضو كميسيون تلفيق تصريح كرد : پيش بيني دولت اين بود كه 8 هزار و 500 ميليارد تومان يا همان 25 درصد سهم خود از محل هدفمند كردن يارانه ها را در بودجه ديده و بقيه منابع به صندوقي واريز شود كه وظيفه جبران فشارهاي تورمي حاصل از اصلاح قيمتها (پرداخت نقدي ) را بر عهده دارد.
وي گفت : بر اساس نظر و لايحه دولت 60 درصد منابع اين صندوق براي بازتوزيع و كمك به اقتصاد خانوار و بخشي براي توزيع ميان بخش هاي كشاورزي و صنعتي اختصاص مي يافت به عبارتي 75 درصد منابع حاصل از هدفمندكردن يارانه ها در بخش غيردولتي و 25 درصد در بخش دولتي به مصرف مي رسيد كه سهم بخش دولتي همان رقم 8 هزار 500 ميليارد تومان بود .
سبحاني نيا : مجلس درباره لايحه هدفمندكردن يارانه ها به نظر كميسيون ويژه راي مي دهد
نماينده نيشابور با اشاره به درخواست دولت براي استرداد لايحه هدفمندكردن يارانه ها گفت : به نظر مي رسد مجلس براي اجرايي شدن لايحه هدفمندكردن يارانه ها به نظر كميسيون ويژه راي دهد; زيرا در صورت اجرايي شدن نظر اين كميسيون تا حدودي نظر دولت و مجلس نيز تامين مي شود.
سبحاني نيا با اشاره به نامه اخير رئيس جمهور به رئيس مجلس گفت : دولت طي نامه اخيرش به مجلس خواسته است يا قسمت هايي كه در لايحه هدفمندكردن يارانه ها مورد نظر دولت است به طور كامل تامين شود و يا اينكه مجلس اعتباري كه دولت براي اجرايي شدن هدفمند كردن يارانه ها در لايحه بودجه به عنوان منبع در نظر گرفته است كاملا حذف كند.
وي با بيان اينكه دولت مي خواهد عملا زمان اجراي لايحه هدفمندكردن يارانه ها را به تعويق بيندازد ادامه داد : به اين ترتيب ممكن است لايحه هدفمندكردن يارانه ها و اجرايي شدن اين لايحه از امسال به برنامه پنج ساله پنجم به تاخير بيافتد و با يك شيب 5 ساله اجرايي شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با بيان اينكه البته نظر كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي دولت درباره چگونگي اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها مورد قبول نمايندگان است گفت : با توجه به اين امر اين امكان وجود دارد كه با مخالفت مجلس با استرداد لايحه نظر كميسيون ويژه به تصويب برسد و لايحه هدفمندكردن يارانه ها با ديد كارشناسان مجلس عملي و اجرايي شود.
فروزش : مجلس كليات لايحه هدفمندكردن يارانه ها را تغيير مي دهد
نائب رئيس كميسيون اقتصادي با تاكيد بر اينكه لايحه هدفمندكردن يارانه ها به هيچ وجه قابليت اجرايي ندارد گفت : مجلس براي اجرايي شدن اين لايحه كليات آن را تغيير مي دهد.
پيمان فروزش نماينده زاهدان با تاكيد بر اينكه مجلس لايحه هدفمندكردن يارانه ها را كار غير كارشناسي مي داند چرا كه اين لايحه مطابق با مقتضيات كشور نيست گفت : مجلس عقيده دارد كه دولت سيستمي را در دل لايحه هدفمند تعبيه كرده كه قابليت اجرايي اين لايحه را تا حد زيادي كاسته و مانع اجرايي شدن آن شده است .
وي افزود : به همين خاطر مجلس با نظر دولت مخالفت كرد و كليت آن را تغيير داد اما با توجه به نامه دولت براي استرداد اين لايحه به نظر تغييرات مجلس موردنظر دولت واقع نشده است .
وي تصريح كرد : دولت تاكيد مي كند كه فقط با لايحه خودش مي تواند كار كند به همين دليل خواستار استرداد لايحه اش شده است .
نائب رئيس كميسيون اقتصادي گفت : از سوي ديگر نيز اين احتمال وجود دارد كه چون دولت مي خواهد لايحه هدفمندكردن يارانه ها را به نام خودش تمام كند لذا خواستار اجراي كامل آن است نه اجراي زمان بندي شده ايي كه مدنظر كميسيون ويژه است .
نورا : امكان اصلاح لايحه بودجه 88 وجود ندارد
عضو كميسيون تلفيق مجلس تاكيد كرد : امكان اصلاح لايحه بودجه در مجلس وجود ندارد و اگر اين اصلاحيه در دستور كار قرار گيرد بررسي بودجه تا پايان سال 88 به پايان نخواهد رسيد .
عباسعلي نورا در پاسخ به اين سئوال كه رئيس جمهوري طي نامه اي به مجلس خواستار حذف آثار هدفمند كردن يارانه ها از بودجه سال 88 شده است اجراي اين درخواست را تا چه حد امكان پذير است ; اظهار داشت : اگر دولت براي لايحه بودجه سال 88 اصلاحيه بدهد بايد مجددا روالي كه براي بررسي لايحه بودجه طي شده است طي شود.
وي خاطرنشان كرد : حذف 8 هزار و 500 ميليارد تومان پيش بيني شده در لايحه بودجه تمام درآمدها و هزينه كردهاي كشور را تحت تاثير قرار مي دهد.
نورا با تاكيد بر اينكه اين رقم در تمام هزينه هاي دولت پخش شده اظهار داشت : در اولين اصلاحيه بودجه اي كه دولت چندي قبل براي بودجه سال 88 ارايه داد مجلس مسامحه كرد و پذيرفت اصلاحيه تحت عنوان پيشنهاد نمايندگان عضو كميسيون تلفيق به اين كميسيون ارايه شود.
وي افزود : مجلس اين پيشنهادها را به كميسيونهاي تخصصي ارايه كرد تا كميسيونها بررسي كرده و به كميسيون تلفيق ارايه دهند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه ادامه داد : اگر دولت براي لايحه بودجه اصلاحيه اي دارد نياز به نامه نگاري نيست و به جاي نامه نگاري اصلاحيه خود را ارايه كند تا فرصتها را از دست ندهيم .
وي گفت : رئيس جمهوري در نامه خود عنوان كرده اگر آثار هدفمند كردن يارانه ها را در بودجه نمي بينيد ما آن را پس مي گيريم حال آنكه اينگونه اقدامات برداشت هاي خوبي را ايجاد نمي كند.
نورا با اين اينكه در گذشته نيز پيش بيني كرده بود دولت علاقه اي به هدفمند كردن يارانه ها ندارد يادآور شد : با تغييرات عمده اي كه كميسيون ويژه تحول اقتصادي در لايحه هدفمند كردن يارانه ها اعمال كرده است دولت مايل به پذيرش اين تغييرات نيست و ممكن است لايحه خود را پس بگيرد.
وي گفت : دولت در لايحه بودجه خود رقم 8 هزار و پانصد ميليارد تومان را براي هدفمند كردن يارانه ها پيش بيني كرده بود و كميسيون تلفيق نيز با تصويب اين رقم و سياست هايي از دولت خواست قيمت ها را به گونه اي تعيين كند كه اين رقم تحقق پيدا كند.
دلخوش : كميسيون ويژه نامه رئيس جمهور به لاريجاني را بررسي مي كند
سخنگوي كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي خبر داد كه اين كميسيون هفته آينده نامه رئيس جمهور به رئيس مجلس درباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها را بررسي مي كند.
كاظم دلخوش با اشاره به نامه رئيس جمهور درباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها يادآور شد : رئيس جمهور دراين نامه پيشنهاداتي درباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها داشته است و كميسيون ويژه نيز به بررسي اين پيشنهادات مبادرت مي كند.
نماينده صومعه سرا تاكيد كرد : دولت اعلام كرده كه با مصوبه كميسيون تلفيق نمي تواند به اهدافش براي اجراي لايحه هدفمندي كردن يارانه ها دست پيدا كند و به همين دليل خواستار تغيير مصوبه و يا حذف اعتبار مورد نظر براي اجراي اين طرح در بودجه است .
وي در پايان گفت : ممكن است كميسيون ويژه بعد از بررسي پيشنهادات رئيس جمهور نظر جديدي در مورد لايحه هدفمند كردن يارانه ها ارائه بدهد.
مصوبات مجلس
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه دوشنبه گذشته طرحي را تصويب كردند كه براساس آن اساسنامه جمعيت هلال احمر اصلاح و نمايندگي ولي فقيه به اركان اين جمعيت اضافه شد.
براساس اين مصوبه هم چنين نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر بر نحوه مصرف اموال اهدايي و تبديل هداياي مردمي در صورت لزوم اداره موقوفات و تعيين خط مشي و امور فرهنگي براي انطباق با موازين شرعي نظارت مي كند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين جلسه كليات طرح نظام جامع دامپروري كشور را هم تصويب كردند.
در صورت تصويب نهايي اين طرح به منظور استفاده بهينه از نهاده ها ظرفيت هاي موجود منابع دامي كشور و بهبود عملكرد توليد و مبارزه با بيماري ها كليه واحدهاي توليدي صنعتي و نيمه صنعتي و خدماتي زير بخش دام ملزم به استفاده از خدمات دانش آموختگان دامپروري و دامپزشكي مي باشند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دليل سختي كار و مخاطرات شغلي شاغلين بهداشتي ـ درماني لايحه تعديل ساعت كار آنان را تصويب كردند.
بر اساس ماده واحده اين لايحه جهت كارآيي و اثربخشي سرمايه هاي انساني نظام سلامت شامل شاغلين باليني رسته بهداشتي درماني در بخش هاي دولتي (كشوري و لشگري ) و غيردولتي ساعت كار هفتگي اين شاغلين با توجه به صعوبت كار سابقه خدمت و كار در نوبت كاري هاي غير متعارف به تناسب در هفته حداكثر تا 8 ساعت كاهش مي يابد .
هم چنين كاركنان بيمارستان هاي رواني و سوختگي و مشمولين مشاغل موضوع ماده (16 ) قانون سازمان نظام پرستاري شاغل در بخش هاي دولتي و غيردولتي جز مشاغل سخت و زيان آور محسوب مي شوند و ضمن برخورداري از مزاياي مواد (67 ) و (68 ) قانون مديريت خدمات كشوري از محدوديت هاي مندرج در ماده (75 ) قانون كار مستثني مي شوند . هم چنين كاركنان رسته بهداشتي درماني موضوع بند (3 ) ماده (68 ) قانون مديريت خدمات كشوري علاوه بر مرخصي استحقاقي ساليانه حداكثر تا يك ماه از مرخصي كار در محيطهاي غيرمتعارف برخوردار مي شوند.
براساس اين مصوبه ساعت كار در نوبت هاي شب و ايام تعطيل با ضريب 1 5 و در نوبت عصر با ضريب 1 2 محاسبه مي شود و هم چنين مشمولين اين ماده اجازه كار بيش از دوازده ساعت متوالي را ندارند و مي توانند حداكثر معادل نصف ساعت كار موظف ماهانه با توافق كارفرما اضافه كار انجام دهند.
هم چنين مزاياي اين قانون به شاغليني تعلق مي گيرد كه فقط در يكي از بخش هاي دولتي يا غيردولتي مشغول خدمت باشند. روش پرداخت حقوق و مزاياي آنها نيز تركيبي از دو روش ثابت و مبتني بر عملكرد مي باشد به طوري كه مبناي پرداخت در روش مبتني برعملكرد تعرفه هاي خدمات به صورت كمي و كيفي براساس فهرست هاي ارزيابي خدمات مي باشد.
تعرفه خدمات كمي مبتني بر بسته خدمتي و شرح وظايف مشمولين اين قانون بوده و تعرفه هاي كيفي مبتني بر استانداردهاي روش هاي كار (پروسيجر) قابل ارائه در هر ساعت بر اساس كدهاي اخلاقي و منشور ارتباط با بيمار مي باشد.
در حاشيه مجلس
حسين سبحاني نيا نماينده نيشابور از احتمال تغيير زمان بررسي بودجه در مجلس به 17 اسفند خبر داد . سبحاني نيا با بيان اينكه قرار بود بودجه سال 88 از 13 اسفند در صحن علني مجلس بررسي شود افزود : بدليل تداخل بررسي بودجه با كنفرانس تهران پيرامون مساله فلسطين مقرر شد لايحه بودجه سال 88 از 17 اسفند در صحن علني وارد دستور كار شود .
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز دوشنبه عملكرد كاروان ورزشي ايران در المپيك پكن را با حضور رئيس سازمان تربيت بدني بررسي كردند.
ترابي نماينده شهركرد به وزير اطلاعات در خصوص لزوم برخورد يكسان با افرادي كه نسبت به شخصيتهاي نظام مطالبي عنوان مي كنند و يا مي نويسند تذكر داد.
كواكبيان نماينده سمنان به وزيران ارشاد و دادگستري در خصوص رسيدگي به اهانتهاي مكرر سايت رجا نيوز به آيت الله هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي تذكر داد.
10 نفر از نمايندگان غرب و جنوب كشور به رئيس جمهور در خصوص دستور جدي و فوري جهت مقابله با پديده خطرناك گرد و خاك در مناطق مرزي كشور از طريق تعامل با دولتهاي عراق و عربستان تذكر دادند.

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 403]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن