تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817148462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انگيزه جالب شاعر برجسته سوداني براي آموزش زبان فارسي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انگيزه جالب شاعر برجسته سوداني براي آموزش زبان فارسي
بيروت - "عبدالله ابوقرون" شاعر برجسته سوداني در حاشيه جشن آغاز كلاسهاي زبان فارسي در اتحاديه شعرا و نويسندگان سودان گفت: آرزو دارم در آخرت به بهشت بروم و با سلمان فارسي، اين صحابي ارجمند رسول الله (ص) با زبان فارسي سخن بگويم.


به گزارش ايرنا، جشن آغاز كلاسهاي زبان فارسي در اتحاديه شعرا و نويسندگان سودان با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلام ايران در سودان در شهر امدرمان به عنوان پايتخت فرهنگي اين كشور برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين مراسم شامگاه سه شنبه در شهر امدرمان و در محل اتحاديه شعرا و نويسندگان سودان و با حضور مقامات سفارت و رايزن فرهنگي كشورمان، مصطفي عوض الله بشاره شاعر برجسته و معروف سوداني، دكتر سر النصر رئيس اتحاديه شعرا و نويسندگان سودان، عبدالله ابوقرون شاعر معروف سوداني و جمع زيادي از علاقمندان به زبان و ادبيات فارسي آغاز شد.

در اين مراسم عبدالله ابوقرون شاعر معروف سوداني گفت: من چندين سال قبل زبان فارسي را در رايزني آموزش ديده بودم ولي چون فاصله افتاد بسياري از آموخته هايم به فراموشي رفت و امروز در اين مراسم با افتخار اعلام مي‌كنم كه من هم يكي از شاگردان اين كلاسم و زبان فارسي را بسيار دوست دارم و به يادگيري آن بسيار علاقمندم تا از اين درياي بيكران ادبيات فارسي بهره مند شوم.

دكتر سرالنصر با اشاره به اهميت گسترش روابط فرهنگي، آموزش زبان فارسي را يكي از مصاديق مهم و بارز نشر و گسترش و تعميق روابط بين دو ملت مسلمان ايران و سودان معرفي كرد.

در ادامه كاردار سفارت كشورمان طي سخناني به اهميت تعليم زبان فارسي اشاره كرده و گفت: زبان فارسي زبان دوم جهان اسلام است و مسلمانان در سرتاسر جهان بايد اين زبان را ياد بگيرند تا از فرهنگ غني فارسي و ادبيات كهن آن بهره مند شوند.

وي با اشاره به مقدمه گلستان سعدي افزود: زبان همچون نفس در جان آدمي است كه هر چه انسان در اين زمينه توانمندتر باشد براي حيات معنوي او فوايد بيشتري نصيب خواهد شد.

مصطفي عوض الله بشاره شاعر برجسته و نويسنده مطرح سوداني، مهمان ديگر اين جشن بود كه با قرائت شعري از مقام مولوي تجليل كرد و گفت: ملت سودان و ايران در يك سنگر و داراي يك هدف مشترك هستند و اميد است روزي فرا برسد كه ملتهاي مسلمان همه با هم متحد و همدل شوند و زبان يكي از راههاي رسيدن به اين همدلي است.

در پايان حجت الاسلام و المسلمين سيد حامد ملكوتي رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سودان با اشاره به شعار"از همزباني تا همدلي" كه براي اين جشن انتخاب شده بود، گفت: اگر بين ملتها همدلي باشد با همديگر متحد خواهند بود و از ظرفيتهاي همديگر در راه پيشرفت و سعادت خود بهره مي گيرند و راه رسيدن به اين همدلي، همزباني است.

وي افزود: بسياري از كينه توزي ها و عداوتها و درگيري ها بين ملتها در نتيجه سوء تفاهم و نبودن همزباني بين آنهاست و اگر به همديگر نزديك شوند و زبان يكديگر را بفهمند حتما به همدلي و يكرنگي و اتحاد با همديگر دست خواهند يافت.

لازم به ذكر است تعداد 20 نفر از نويسندگان و شعراي سوداني با همكاري اتحاديه شعرا و نويسندگان و رايزني فرهنگي ، كلاس آموزش زبان فارسي خود را با برگزاري جشن و سرور آغاز نمودند.

خاور**1030**1423

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30748957

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن