تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816791870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا مسئولان شهامت پاسخگويي ندارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا مسئولان شهامت پاسخگويي ندارند؟
با شرايطي كه اين روزها بر جودوي ايران حاكم است اولين قرعه به نام فدراسيون جودو درآمد. لذا با تماس و نامه نگاري كه با مسئولان اين فدراسيون صورت گرفت قرار بر اين شد كه رئيس فدراسيون جودو يا نماينده ايشان در اين جلسه حاضر شوند كه متأسفانه در لحظه آخر مسئولان فدراسيون جودو با اين بهانه كه نامه دعوت دير به دستشان رسيده است از حضور در جلسه انصراف دادند.
سرويس ورزشي ـ در راستاي رسالت خود كه همانا اطلاع رساني دقيق رويدادهاي ورزشي و همچنين كارشناسي رخدادها و مسائل جاري در ورزش كشور است در نظر دارد كه هر ماه با دعوت از كارشناسان، اصحاب رسانه و مسئولان فدراسيونها شرايطي را فراهم كند تا انديشه هاي مختلف و سلايق متفاوت به بحث و تبادل نظر با هم بپردازند و در نهايت از برايند اين گفتگوها راهكاريهاي اساسي و اصولي براي موضوعات مختلف ورزشي انديشيده شود.

به گزارش «تابناك»، با شرايطي كه اين روزها بر جودوي ايران حاكم است اولين قرعه به نام فدراسيون جودو درآمد. لذا با تماس و نامه نگاري كه با مسئولان اين فدراسيون صورت گرفت قرار بر اين شد كه رئيس فدراسيون جودو يا نماينده ايشان در اين جلسه حاضر شوند كه متأسفانه در لحظه آخر مسئولان فدراسيون جودو با اين بهانه كه نامه دعوت دير به دستشان رسيده است از حضور در جلسه انصراف دادند.

علي ايحال جلسه بررسي مسائل روز جودوي ايران با حضور قهرمانان و كارشناساني همچون آرش ميراسماعيلي (قهرمان جودوي جهان)، درخشنده و همچنين رزمي نويسان سايتها و نشريات برگزار شد.

در اين جلسه نمايندگان و خبرنگاران خبرگزاريها، سايتها، روزنامه هاي ورزشي و نشريات رزمي (خبرگزاري مهر، خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رزم نيوز، سايت كميته ملي المپيك، روزنامه هاي خبر ورزشي، ابرارورزشي، نود، نشريات رزمي، رزم آور، قهرمان و مجله دنياي ورزش) حضور داشتند.

برآيند گفتگوهاي 2 ساعته كارشناسان جودو و اهالي مطبوعات به شرح ذيل مي باشد:

تعريف موفقيت چيست؟

براي موفقيت يك مجموعه مي بايست چه پارامترهايي را در نظر بگيريم؟ برگزاري مناسب ليگ، پشتوانه سازي، اهميت به مسائل اخلاقي، مدال آوري و كاميابي در مسابقات قهرماني و مسائلي از اين دست مي تواند در موفقيت يك مجموعه موثر باشد اما سوال اينجاست كه آيا در جودو به اين موفقيتها رسيده ايم؟

شهامت پاسخگويي داشته باشيم

شايد رئيس فدراسيون جودو حضور در كنار اهالي مطبوعات، مخصوصا رزمي نويسان را درشأن خود نمي دانستند كه در اين جمع شركت نكردند و حتي نماينده اي را به جاي خود نفرستادند! اي كاش ايشان مي آمدند و به اين پرسشهاي فراوان پاسخ قانع كننده مي دادند. معلوم نيست چرا در جودو شهامت پاسخگويي نداريم و از واقعيتها فرار مي كنيم؟

نزديك به 20 مسابقه خارجي رفتيم اما يك سهميه نگرفتيم!

بعد از روي كار آمدن اميني به عنوان رئيس فدراسيون، تيم ملي نزديك به 20 تورنمنت جهاني بين المللي و معتبر را تجربه كرده است از مسابقات تايوان تا تورنمنت بين المللي چين اما متأسفانه تا به حال يك سهميه نيز براي المپيك لندن بدست نيامده است. جودوكاهاي ما 3 بار در جهاني حضور پيدا كردند كه هيچ مدالي بدست نيامد. در مسابقات مسترز اصلا شركت نكرديم! 2 الي 3 بار در گرند اسلمها حاضر شديم كه باز هم توفيقي حاصل نشد. 5 يا 6 بار نيز در گرند پريكسها و ورلد كاپها كه پايين ترين سطح مسابقات بين المللي را شامل مي شود حضور پيدا كرديم كه در اين رقابتها نسبتا موفق بوده ايم.

با اين همه پتانسيل و همچنين با اين تعداد مسابقاتي كه جودو در آن شركت داشته اگر نتوانيم سهميه اي براي المپيك لندن بدست آوريم، فاجعه است! هر چند اگر سهميه اي هم بگيريم در المپيك لندن دوباره فاجعه رخ خواهد داد. ملي پوشان اگر بتواند خود را به رده 22 رنكينگ جهاني برسانند و كسب سهميه كنند در لندن با نفرات اول و دوم اين رنكينگ چه مي كنند؟

جودو بالاترين سهميه را در المپيك دارد

در تكواندو نهايت سهميه براي هر كشور 4 نفر است. 2 نفر براي بانوان و 2 نفر براي آقايان اما در جودو هر كشور مي تواند 14 سهميه داشته باشد. 7 نفر براي آقايان و 7 نفر براي بانوان. ما كه براي بانوان كاري نكرده ايم در قسمت آقايان نيز آنقدر بد عمل كرده ايم كه ديگر انگيزه اي باقي نمانده و گويا باخت و شكست عادت اصلي جودوكاهاي ما شده است.

پشتوانه سازي نكرديم

بايد بپذيريم كه نه در گذشته و نه در حال كاري براي پشتوانه سازي صورت نداده ايم. فقط شعار مي دهيم و دم از المپيك 2016 مي زنيم اما براي جهاني نوجوانان 2 نفر براي جهاني جوانان فقط 3 نفر را اعزام مي كنيم. پس اين جوانان و نوجوانان كجا مي بايست محك بخورند و ميدان ببينند؟

مربي ژاپني باستاني كار شد!

فلسفه استفاده از مربيان خارجي را بلد نيستيم. توميتاي ژاپني را به ايران آورديم اما به جاي اينكه ما از او استفاده كنيم او از فرصت در ايران بهره برد و با يادگيري ورزش زورخانه اي و باستاني اين ورزش را به ژاپن برد و نشر داد!

جيرو مربي خوبي است اما نه براي سرمربيگري بلكه فقط براي آموزش. مي بايست از جيرو در رده هاي نوجوانان و جوانان استفاده مي كرديم اما با فرصت كمي كه به او داديم كاري كرديم كه اين روزها حتي مربيان برعليه او صحبت مي كنند و جبهه مي گيرند.

كوراش به جودو لطمه مي زند

جودوي ما از دست رفته است اما آقايان به موفقيت كوراش دلخوش هستند. كوراش به جودوي ما لطمه مي زند. ما رشته اي كه 14 مدال المپيك دارد را رها كرده ايم و به يك رشته معمولي چسبيده ايم. كوراش بايد از جودو جدا شود و مستقل عمل كند و رئيس فدراسيون مي بايست تمام وقت و توان خود را معطوف به جودو كند.

كي بود كي بود؟ من نبودم!

طرح شورايي اداره كردن تيم ملي جودو نسخه اي بود كه در دكان هيچ عطاري پيدا نمي شد! اين طرح در هيچ كشوري آزمايش نشده است و در ايران نيز نه جيرو، نه قهرمانان و نه كارشناسان و رزمي نويسان هيچكدام آن را پيشنهاد ندادند بلكه ايده اصلي اين طرح ابتدا در سايت فدراسيون جودوي ايران نمايان شد. حال آقايان مثل هميشه منكر همه چيز مي شوند و مي گويند اين ايده ما نبوده است!

مدالهاي جهاني جودو دسترنج مربي كره اي است؟

آقايان كه دم از حضور موثرشان در دوران طلايي جودو مي زنند فراموش كرده اند كه هميشه پشت سر مدالهاي قهرماناني چون ميراسماعيلي، ميران و ... مخفي مي شدند. مربي كره اي كه 2 سال به عنوان مربي شخصي براي ميراسماعيلي زحمت كشيد نفر مستقيمي بود كه در كسب مدالهاي جهاني ميراسماعيلي نقش پررنگ ايفا كرد. همچنين اگر اين موفقيت حاصل زحمات آقايان است پس سبب اصلي ناكامي ها كيست؟

چه بر سر قمي و امثال وي آورده ايم؟

قمي در جنوب تهران و با سرمايه خود دهها نوجوان و جوان جودوكا را از زير پر و بال خود گرفته است اما به جاي اينكه از وي حمايت كنيم به دلايل مختلف در سر راهش سنگ مي اندازيم و با تهديد و شكايت زمينه ساز بسته شدن باشگاهش را فراهم كرديم. ما مثل قمي در اين جودو كم نداريم كه با برخوردهاي نامناسب عطاي حضور در جودو را به لقايش بخشيده اند.

قحط الرجال در جودو!

مگر در جودو قحط الرجال است كه فقط از حاج يوسف زاده استفاده مي شود. مربي بزرگسالان و جوانان، مدير فني، مربي كلاس استعداديابي اسلامشهر و ... آيا جز ايشان مربي ديگري در جودوي كشورمان نيست كه هميشه از او استفاده مي شود؟ آيا نبايد به مربيان ديگري فرصت داد تا توانمندي هاي خود را به نمايش بگذارند؟

برخورد چكشي با منتقدان

چرا به جاي پاسخ صحيح به سوالهاي منتقدان با آنها برخورد چكشي مي كنيم؟ چرا مي بايست اين روزها امثال ميراسماعيلي، ميران، فلاح و... از جودو منزوي شوند؟ چرا آستانه تحمل ما پايين آمده است؟

خروجي ليگ چه بوده؟

اين همه سال ليگ جودو برگزار مي شود اما خروجي آن چه بوده است؟ سال به سال دريغ از پارسال! هر سال كيفيت و كميت در ليگ افت مي كند. متأسفانه هر باشگاهي قصد سرمايه گذاري در ليگ را داشته از آمدنش پشيمان شده است. تيمهايي مثل پارس جنوبي و... از برخوردهاي نامناسبي كه صورت گرفت از حضور در ليگ جودو انصراف دادند.

اداره كرده ايم نه مديريت!

ضعف اصلي جودو مديريت است چون متأسفانه دوستان در فدراسيون مديريت نكرده اند بلكه فقط براي اداره كردن وقت گذاشته اند. با اين شيوه اشتباه و غلط، شكستها و ناكامي هاي فراوان نصيب جودوي ايران شده است.

مردم بهترين قضاوت كننده ها هستند

اين روزها فارغ از خبرنگاران حتي مردم عادي نيز از كسب نتايج ضعيف جودو متعجب هستند و سوالهاي فراواني نسبت به عملكرد ناكارآمد مسئولان دارند اما كسي نيست تا به آنها پاسخ صحيح بدهد. بسيار ناپسند است كه پس از اين ناكامي ها در تلويزيون حاضر شويم و از موفقيتها بگوييم البته مردم خودشان بهتر مي فهمند كه در جودو چه مي گذرد چون آنها بهترين قاضي هستند.

آيا همه مشكل دارند؟

مي گويند فلان سايت با ما مشكل دارد لذا عليه ما مغرضانه مي نويسند اما انگاري دوستان ما در فدراسيون جودو طي ماههاي اخير نظري به ديگر سايتها و نشريات نيانداخته اند؟ آيا در حال حاضر خبرنگاران تمامي سايتها و نشريات نيز با شما مشكل دارند و مغرضانه قلم مي زنند؟ بعضي مواقع بايد بپذيريم كه پذيرفتن اشتباهات عين شجاعت است.

بازي با مهره ها!

در فدراسيون جودو فقط با مهره ها بازي مي شود. با ميراسماعيلي دست يا علي مي دهند اما شرايط كناره گيري او را فراهم مي كنند. بعد ميران را مي آورند فقط براي اينكه اعتراضها را خاموش كنند و بعد ميران را كنار مي گذارند در نهايت براي جودو دست به دامان مربي ايتاليايي مي شوند آن هم نه براي موفقيت، تنها براي اينكه از او به عنوان سپر بلا استفاده كنند!

در خصوص جيرو ابهامات فراوان وجود دارد

در خصوص آمدن جيرو و در نهايت كنار گذاشتن او از سمت سرمربيگري تيم ملي ابهامات فراواني وجود دارد. هنگامي كه او را آوردند با كميته فني هيچگونه هماهنگي صورت ندادند و هنگامي كه او را بركنار كردند باز نيز از اعضاي كميته فني نظري نخواستند به قول معروف خودشان بريدند و دوختند. جالب اينجاست حال مدعي مي شوند كه جبرو برنامه ندارد! آيا در هنگام بستن قرارداد باوي نبايد از او برنامه مي خواستند؟

با افكار عمومي بازي نكنيم

بايد صداقت داشته باشيم و نبايد در جودو با افكار عمومي بازي كنيم. شنيده مي شود 4 نفر از ملي پوشان اردو را ترك كرده اند اما مسئولان و مربيان توجيه مي كنند كه يكي آسيب ديده، يكي خسته شده و از ديگري اطلاعي ندارند!

چون پرده برافتد نه توماني و نه من!

اهالي جودو خصوصا ملي پوشان رازهاي سر به مهري در گنجينه سينه شان دارند كه اگر روزي آشكار شوند جنجالهاي فراوان را ايجاد خواهدكرد. در ابوظبي و هنگام مسابقات قهرماني آسيا ملي پوشان حتي يك تي شرت هماهنگ براي پوشيدن نداشتند و در مسابقات جهاني برزيل ...

بسياري از ناگفتني ها نزد ملي پوشان است كه به قول معروف چون پرده برافتد نه توماني و نه من!

كار از نسخه گذشته! جودو به جراحي نياز دارد

جودوي ايران به سان بيمار بد حاليست كه ديگر كارش از نسخه و دارو گذشته است و نياز به يك جراحي اصولي و اساسي دارد. جودوي ايران از لحاظ فني و ساختاري دچار مشكلات عديده است و به نظر جمع حاضر اين جودو نياز به خون تازه دارد.

افراد تحصيل كرده و با دانش در جودوي ما فراونند و مي بايست زمينه حضور آنها در فدراسيون فراهم شود. بايد مربيانمان را با علم روز جودوي دنيا آشنا كنيم. براي پيشتوانه سازي مي بايست به تمامي استانها سرك بكشيم و چهره هاي مستعد جودو را تحت حمايت فدراسيون دربياوريم و بايد ...

منبع : ايپنا

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن