تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804643220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانوي نويسنده‌اي كه ركورد شكست


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بانوي نويسنده‌اي كه ركورد شكست


«شارلوت روشه» نويسنده‌اي است كه با دومين كتاب خود، ركورد فروش كتاب آلماني زبان را در تابستان امسال شكست.

شارلوت روشه 33 ساله آلماني با نوشتن كتاب «سجده براي دعا»، نه فقط 500 هزار نسخه از كتابش در تابستان امسال به فروش رفت، بلكه خود و ناشرش ميليونر شدند.

دولت و نهادهاي فرهنگي آلمان، امسال را سال پرفعاليت انتشار كتاب مي‌دانند؛ زيرا نويسندگان جوان طبق زندگي روزمرة مردم داستان مي‌نويسند و نويسندگان پا به سن گذاشته هم از تجارب گذشته و تحقيقات لازم براي زندگي در نوشتن سود مي‌برند.مطبوعات مهم آلمان همه روزه صفحات مختلفي را براي فعاليت‌هاي ادبي و فرهنگي جامعه اختصاص مي‌دهند و گاهي هم فعاليت‌هاي جهاني ادبيات را در جهان دنبال مي‌كنند.اما در تابستان امسال (در ماه اوت 2011) به يكباره صفحات اول روزنامه‌ها پر شد از عكس و تفصيلات يك بانوي نويسنده 33 ساله آلماني كه ركورد فروش و چاپ كتاب‌هاي آلماني زبان را شكسته بود.

مطبوعات به جاي چاپ عكس و تفصيلات سياستمداران و جنگهاي مختلف در آمريكاي جنوبي آفريقا و خاورميانه، عكس خانم شارلوت روشه (Charlotto Roche) نويسنده كتاب «سجده براي دعا» را بر روي جلد و يا در صفحات داخلي خود چاپ كرده و صفحات يا ستون‌هايي را به وي اختصاص داده‌اند.

ناقدان اظهارنظر كردند كه كتاب خانم روشه، پست فمينستي است. زيرا خانم «اليزابت سهيل» شخصيت داستان كه 3 فرزند دارد و طلاق گرفته است، مي‌خواهد بار سنگين ادارة زندگي خود و فرزندانش را به تنهايي بر دوش كشد.

و اما سؤال اين است كه دليل پرفروش بودن اين كتاب در چه عواملي است كه در عرض چند هفته 500 هزار نسخه از ‌آن به فروش مي‌رود؟ بايد جواب داد كه در غرب و بخصوص در آلمان، عليرغم زرق و برق‌هايي كه در زندگي روزانه مردم در تلويزيون‌ها و رسانه‌ها تبليغ مي‌شود، مردم با مشكلات زيادي روبرويند كه از جمله آن روابط همسري، پدر و مادري، فرزندي، ناپدري و نامادري از آن جمله است. زناني كه در زير مشكلات اقتصادي و تربيت فرزندان به تدريج جواني و سلامتي خود را از دست داده و كارشان به بيمارستان‌هاي عادي و رواني مي‌كشد.

قهرمان داستان در بيمارستاني براي دكترش از مشكلات روابط خود با خانواده‌اش مي‌گويد و اين‌كه چه بسا ايامي به منظور آبروداري براي اين كه صداي دادوبيدادهاي ناشي از دعواهاي خانوادگي‌شان به گوش همسايه‌ها نرسد، مجبور بوده است در هواي 40 درجه گرما پنجره‌ها را ببندد تا همسايه‌ها از ناهنجاري زندگي بي‌سروسامان آنها چيزي نفهمند.

كتاب طوري نوشته شده كه انگار در يك كشور شرقي مثل تركيه و سوريه اتفاق افتاده‌است. ساده و بي‌پيرايه است و نشان از زندگي برخي از انسان‌ها دارد كه بويي از انسانيت نبرده‌اند و چنان رفتاري دارند كه مثل مادر قهرمان داستان بايد آنها را شيطان ناميد، نه انسان.

در اين كتاب از زنان بزك‌زده غربي خبري نيست. زن و دختر و مادر كتاب چنان در زندگي روزمره خود غرق است كه برخي ادا و اطوارهاي زنان بزك كرده را نمي‌تواند و نمي‌خواهد داشته باشد. موقعيت جامعه و حس استقلال‌طلبي و آزادگي زنها به آنها اجازه بهره‌برداري از زيبايي‌هاي ظاهري براي مردان را نمي‌دهد.

اين گفته‌ها دركتاب، تنها بخشي از شرح زندگي خانم اليزابت در مدّت سه روز است كه به پزشك معالج خود در بيمارستان شرح مي‌دهد...

در اين كتاب، زندگي عشقي تبديل به زندگي ماشيني مدرن قرن 21 شده است. زن و مرد رسماً با هم زندگي مي‌كنند و به قول آلماني‌ها «partner nur eine freunschaft» زوجين بدون دوستي عميق است.

خلاصه در حالي كه در مهرماه هرسال، نمايشگاه جهاني كتاب آلمان در شهر فرانكفورت برگزار مي‌شود، ناظران مي‌گويند كه حق ترجمه و تجديد چاپ اين كتاب مي‌تواند سر به ميليون‌ها بزند.

زيرا در اروپا برخلاف ايران، هر ترجمه اثري، حق انتشاري دارد. آلماني‌هاي زرنگ‌ هم در بسياري از كشورهاي جهان دفتري براي نمايشگاه ‌جهاني كتاب فرانكفورت دارند، تا آنها را نه فقط به شركت در نمايشگاه جهاني كتاب فرانكفورت تشويق كنند، بلكه ناشران مهمّ را براي امضاي قراردادهاي مهم ترجمه و انتشار آثار نويسندگان آلماني آماده سازند. از اين نظر گفتم آلماني‌ها در اين مورد فعاليت دارند كه يك‌بار درآلمان از يك مسئولي خواستم تا از نمايشگاه كتاب فرانكفورت اطلاعات بيشتري به من بدهد. او كه كامپيوتر در جلويش بود، ضمن يافتن فايل نمايشگاه كتاب، در كنار آن نمايشگاه كتاب تهران در ايران خودمان هم نمايان شد كه يكي دو صفحه از نمايشگاه كتاب تهران را به من داد و اين نشان آن بود كه مسئولان نمايشگاه كتاب و وزارت فرهنگ آلمان، تمام نمايشگاه‌هاي جهاني را مورد نظر و اهميت قرار مي‌دهند تا خودشان را كامل و سودآور معرفي كنند.

باري، كتاب «سجده براي دعا» خانه شارلوت روشه با 500هزار نسخه، نه فقط ركورد شكسته، بلكه باز نيز بايد در انتظار ترجمه و انتشار هزارگان ديگر اين كتاب بود. چرا كه اين اثر، در حقيقت، شرح زندگي پست فمنيسم زنان اروپا و بيشتر خود زنان آلمان است.

فرانكفورت، 12 آگوست، بررسي روزنامه‌هاي معتبر آلمان از جمله بيلد، فرانكفورت آلگماينه

منابع:

DIEWELT و: AUGUST-WELT KOMPAKT





چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن