تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821007066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پليس آگاهي ناجا سه پرونده دلالي در فوتبال را تشريح كرد: دستگيري استعدادياب 20ساله و سرپرست تيم مشهدي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: معاون پليس آگاهي ناجا سه پرونده دلالي در فوتبال را تشريح كرد: دستگيري استعدادياب 20ساله و سرپرست تيم مشهدي
ايران ورزشي- سرهنگ مهرداد اميدي معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي نيروي انتظامي با اعلام آمادگي پليس براي رسيدگي و برخورد با دلالان ورزشي، سه پرونده تشكيل شده درمورد دلالي و واسطه‌گري در فوتبال را تشريح كرد.
سرهنگ اميدي با بيان اينكه يكي از شگردها و روش‌هاي كلاهبرداران در طول ساليان اخير دلالي و واسطه‌گري است، مي‌گويد: «براساس آمارهاي موجود 5 درصد از كلاهبرداري‌ها از طريق دلالي و واسطه‌گري انجام مي‌گيرد. دلالي و واسطه‌گري در پوشش‌هاي مختلف از جمله گرفتن وام، دريافت كارت‌پايان‌خدمت و معافيت و غيره صورت مي‌گيرد. پديده دلالي و واسطه‌گري در عرصه فوتبال مدتي است كه به دليل جاذبه‌ها و گردش مالي اين شاخه از ورزش، مورد توجه كلاهبرداران قرار گرفته است. كلاهبرداران اين حوزه از بيرون حوزه ورزشي نيستند، اين افراد اطلاعات و ارتباطات كافي در حوزه ورزشي دارند و با نشست و برخاست با افراد متعدد اسم و رسمي براي خود ايجاد كرده و به كلاهبرداري از جوانان مي‌پردازند. اگر فردي احساس كرد كه مورد كلاهبرداري قرار گرفته بايد با مراجعه به مراجع‌قضايي از كلاهبردار شكايت كند. مراجع قضايي هم ضمن ثبت دلايل و شواهد بزه‌ديده رسيدگي به پرونده را در اختيار پليس آگاهي نيروي انتظامي قرار مي‌دهند. پليس تنها با ثبت شكايت افراد مي‌تواند به بررسي پرونده مبادرت ورزد و بدون شكايت نمي‌تواند به مسائل ورود كند.»

دستگيري استعدادياب 20ساله يك باشگاه معروف در اصفهان

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس نيروي انتظامي با بيان اينكه از مردادماه سال جاري تاكنون سه فقره پرونده در مورد دلالي و كلاهبرداري در حوزه فوتبال به پليس آگاهي ارجاع شده، توضيح مي‌دهد: «در پرونده اول كه در اصفهان رخ داده بود فردي با انتشار كارت ويزيت و اطلاعيه‌هاي متعدد عنوان كرده بود كه به‌عنوان استعدادياب يك باشگاه معروف وارد اصفهان شده و به شناسايي فوتباليست‌هاي توانا اقدام مي‌كند.
اين فرد كارت و حكم جعلي چاپ كرده بود و با معرفي خود به‌عنوان استعدادياب وارد جامعه ورزشي اصفهان شده و پس از دريافت مبالغي از مالباختگان متواري شده بود. با ثبت شكايت مالباختگان، تحقيقات براي شناسايي اين كلاهبردار آغاز شد و نهايتا با راهنمايي شكات، جواني 20 ساله كه اقدام به كلاهبرداري از ورزشكاران اصفهاني مي‌كرد، دستگير و تحويل مقام‌قضايي شد.»

دستگيري سرپرست تقلبي يكي از تيم‌هاي معروف مشهدي

سرهنگ مهرداد اميدي در تشريح پرونده دوم با بيان اينكه اين پرونده در استان مازندران اتفاق افتاده، ادامه مي‌دهد: «در شهريورماه سال جاري با شكايت سه فوتباليست‌ باشگاه‌هاي محلي مازندران پرونده‌اي تحت عنوان كلاهبرداري پيش روي كارآگاهان گشوده شد. اين فرد با معرفي خود به‌عنوان سرپرست يكي از تيم‌هاي معروف مشهدي عنوان كرده بود كه مي‌تواند زمينه انتقال اين سه فوتباليست به تيم معروف مشهدي را فراهم كند و در قبال اين وعده واهي خود، از هر نفر مبلغ دو ميليون تومان اخذ كرده بود.» به گفته اميدي پس از ثبت شكايت كارآگاهان پليس آگاهي نسبت به شناسايي و دستگيري اين فرد اقدام و اين فرد تحويل مقام‌قضايي داده شد.

پرداخت دوميليون تومان به خاطر بازي در تيم دسته يكي

سرهنگ اميدي در تشريح سومين پرونده كه در دي‌ماه سال جاري به پليس آگاهي ارجاع داده شده بود مي‌گويد: «در پرونده اخير كه در شهرستان نوشهر رخ داده بود فردي خود را به‌عنوان واسطه و دلال معرفي كرده و از دو فوتباليستي كه در ليگ نوشهر بازي مي‌كردند با دادن وعده بازي در ليگ‌هاي دسته يك مبلغ دو ميليون تومان دريافت كرده بود. تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي اين دلال كلاهبردار آغاز شد و در بررسي نحوه انتقال واريز پول به حساب اين فرد متوجه شدند كه حساب بانكي كه اين دلال به فوتباليست‌هاي نوشهري داده بود، متعلق به فرد ديگري است. هنگامي كه اين دلال متوجه شد كه پليس به دنبال يافتن سرنخي از مخفيگاه او است، ضمن تماس با فوتباليست‌هاي بزه‌ديده مبالغ دريافتي را به آنها بازگرداند، با اين حال اين فرد تاكنون متواري است.»
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه اين سه پرونده تنها پرونده‌هاي ارجاعي به پليس آگاهي در حوزه دلالي و واسطه‌گري در حوزه ورزش بوده، ادامه مي‌دهد: «ممكن است در روزهاي اخير كه رسانه ملي اقدام به شفاف‌سازي در مورد اين پديده كرده پرونده‌هايي در مورد اين موضوع در مراجع قضايي تشكيل شده باشد اما تاكنون پرونده‌اي جديد درباره اين موضوع براي رسيدگي به پليس آگاهي ارجاع داده نشده. بخشي از تخلفات را فدراسيون‌هاي ورزش‌هاي مربوطه پيگيري مي‌كنند اما آن زماني كه مساله فريب و كلاهبرداري مطرح مي‌شود حتما بايد موضوع در حوزه قضايي بررسي شود. پليس براي رسيدگي تخصصي و هر چه سريع‌تر پرونده‌هايي كه در اين زمينه تشكيل مي‌شود، آمادگي كامل دارد.»

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن