تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806796245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از نشست مطبوعاتي سومين جشنواره بين المللي فيلم شهر؛ عليرضا رضاداد: 20 كشور در جشنواره فيلم شهر به رقابت مي پردازند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از نشست مطبوعاتي سومين جشنواره بين المللي فيلم شهر؛ عليرضا رضاداد: 20 كشور در جشنواره فيلم شهر به رقابت مي پردازند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: عليرضا رضادادگفت :در سومين دوره از جشنواره فيلم شهر آثاري از 20 كشور جهان به روي پرده مي رود كه 18 كشور در جشنواره فيلم و داور دارند .

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست مطبوعاتي سومين جشنواره بين المللي فيلم شهر در خانه هنرمندان با حضور عليرضا رضاداد دبير اين جشنواره و اهالي رسانه برگزار شد.
در ابتداي نشست پس از نمايش تيزر جشنواره عليرضا داد با اعلام آخرين سكانس از جشنواره بين المللي فيلم شهر گفت: طرحي را كه براي برگزاري اين جشنواره داشتم طرحي بود كه مبناي آن رسيدن به يك جشنواره تخصصي و موضوعي در حد مطلوب بود.
وي با اشاره به مطالب فوق تصريح كرد: سابقه همكاري من با جشنواره هاي تخصصي و موضوعي دو چيز را به من آموخته اول اينكه جشنواره به شدت در كشور مورد نياز است و در حوزه فرهنگ و سينما مي تواند تاثيرگذار باشد و مطلب دوم اين كه جشنواره هاي موضوعي و تخصصي در كشور ساده انگاري مي شود و پيش از اينكه به يك جشنواره تبديل شود آييني براي سازمان و علاقه مندي سينما تبديل شده است .
وي خاطرنشان كرد: يكي از انگيزه هاي من اين بود كه بتوانم اين گونه جشنواره هاي موضوعي و تخصصي را يك گام به جلو ببرم و به همين دليل دوماه قبل از آغاز اولين جلسه مطبوعاتي كه در تيرماه برگزار شده بود كارمان را آغاز كرديم و اولين سكانس جشنواره را از شهريور ماه شروع كرديم و امروز هم در نقطه پاياني جشنواره قرار داديم و در اين 5 ماه با جشنواره هاي متفاوت روبرو بوديم كه البته ممكن است نقاط ضعفي هم داشته باشد.
رضاداد عنوان كرد: تلاش ما توليد محتواست زيرا كه فكر مي كنيم هر سازمان و نهادي اگر به سينما علاقه مند است و مي خواهد نگاه تخصصي به سينما داشته باشد بايد به مديريت اجرايي توجه داشته باشد كه در اينجا مديران شهري كه شامل تمام افرادي كه در اداره شهر دخيل هستند مورد توجه است.
وي افزود: از سويي ديگر توليد كنندگان علم و تمام كساني كه درمراكز پژوهشي فعاليت دارند و از سوي ديگر جامعه توليد كنندگان آثار سينمايي كه ما تلاش مي كنيم كه جشنواره محل برخورد اين گروه ها با يكديگر باشد و به نحوي جشنواره محل تلاقي توليد كنندگان علم، توليدكنندگان اثر، مديران شهري و گروه دانشگاه با يكديگر است.
رضاداد بيان كرد: يكي از اين فعاليت ها چاپ نشريه تصوير شهر است كه از شهريور ماه آغاز به كار كرده و تاكنون 6 شماره از آن به چاپ رسيده است كانون فيلم شهر نيز آغاز به كار كرده و جلساتي در اين رابطه برگزار شد . همچنين از دي ماه نشست اقتباس ادبي و سينماي شهر را برگزار كرديم و از بهمن ماه تا پايان امسال نشست هاي شهر و علوم اجتماعي در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: همزمان با برگزاري اولين سمينار پژوهشگاه مجازي فيلم شهر برگزار شد و مقاله، تاليف و ترجمه و ... مرتبط با مسايل شهر در اين پژوهشگاه در معرض عموم قرار گرفت.
وي افزود: چند كار سينمايي و مجموعه مستند در دستور كار جدي تر سازمان قرار گرفت و از سوي ديگر ما در دفتر جشنواره يك هفته در ميان جلساتي را با معاونان شهرداري داشتيم و توجه و اهميت به صنعت فيلم سازي در دستور كار معاونان شهرداري قرار گرفت كه بخشي از بودجه خود را براي حمايت از توليد قراردهند. البته برخي از معاونت ها از جمله ترافيك، حمل و نقل فعاليت هايي را تاكنون انجام داده اند كه بيشتر در حوزه تيزر سازي بوده است .
وي با بيان اين مطالب اَظهار داشت: با رسيدن فيلم ها و پايان كار هيات هاي انتخاب كه از 15 دي ماه آغاز شد از دو نظر كيفي و كمي قابليت پژوهشگرانه داشت و تلاش كرديم تا فيلم ها طبقه بندي موضوعي داشته باشد تمام فيلم ها در يك طبقه بندي 9 گانه دسته بندي شد كه عنوان موضوعي دارد.
رضاداد گفت: دو طرح مرتبط با سي و امين سال انقلاب اسلامي يكي در دفتر جشنواره (با موضوع آثار شهري در ارتباط با انقلاب) و ديگري در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران (با موضوع سي فيلمساز سي ساله انقلاب) مطرح شده كه در هر دو موضوع آثاري ساخته شده و در جشنواره فيلم فجر شركت داده مي‌شود.
وي افزود: فردا در يك آيين و مهماني افتتاحيه جشنواره برگزار ميشود و از روز دوشنبه در 14 سالن هر روز در 4 نوبت فيلم ها و آثار منتخب جشنواره به نمايش در مي آيد.
وي همچنين از تقسيم بندي موضوعي 19گانه جشنواره فيلم شهر خبر داد و افزود : در بخش آثار مستند و كوتاه بيش از 800 اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره بررسي شد و هيات هاي انتخاب اين دو بخش با توجه به جنبه هاي كيفي آثار تقاضاي حضور بيش از 70 فيلم در بخش رقابتي را ارايه دادند كه مورد موافقت قرار گرفت و همچنين مجموعه هايي نيز با موضوعات مرتبط با شهر و سينما در جشنواره فيلم شهر به نمايش در خواهد آمد. شهر- بحران و مديريت بحران ، شهر و آسيب هاي اجتماعي ، شهر و طبيعت ، شهر و معماري ، شهر و حركت در شهر ، شهر سالم، شهر قانون- حقوق شهروندي ، شهر و كودكان ، شهر آيين و معنويت، شهرسياه ؛ شهر و جوانان ، شهر و سالمندان ، شهر و زنان ، شهر و ميراث فرهنگي ، شهر و بهداشت ، تبليغات در شهر ، كار و كارآفريني و مشاغل و هنرمندان و مفاخر شهر و پايتخت هاي جهان از جمله اين موضوعات هستند.
رضاداد تصريح كرد:از فعاليت 10 گروه داوري در بخش هاي رقابتي و حدود 11 گروه داوري در بخش غير رقابتي سومين جشنواره بين المللي فيلم شهر خبر داد و گفت : اين گروه هاي داوري در طول روزهاي گذشته از طريق روابط عمومي جشنواره معرفي شده اند و همچنين علاوه بر اين داوران، حضور آقاي مسعود كيميايي در بخش داوران بين الملل و حضور عليرضا شجاع نوري در بخش داوران كودك جشنواره قطعي شد.
وي يادآور شد : در بخش رقابتي جشنواره 336 فيلم ايراني رقابت مي‌كند و 48 فيلم خارجي نيز در اين بخش حاضر هستند. در بخش غيررقابتي 24 فيلم ايراني و 50 فيلم خارجي حضور دارد كه اين آثار از بين حدود هزار و 100 عدد انتخاب شده كه ميزان آن پنج برابر دوره قبلي جشنواره فيلم شهر است.
رضاداد در ادامه گفت : در اين دوره از جشنواره آثاري از 20 كشور جهان به روي پرده مي رود كه 18 كشور در جشنواره فيلم و داور دارند و يك كشور فقط داور، اين آثار در 14 سالن سينمايي به روي پرده مي رود كه مجموعه سينمايي ملت (سالن 1و 2و 3و 4) ، مجموعه سينمايي آزادي (شهر فرنگ ، شهر قصه ، هنر هفتم ، شهر هنر ) و فلسطين 1،2،3 ، خانه هنرمندان 1،2 و فرهنگسراي ارسباران از جمله آن ها هستند. و جمعا فيلم هاي جشنواره در 336 سئانس به روي پرده مي روند.
همچنين فيلم هايي از كشورهاي فرانسه ، سوئيس ، آلمان ، كانادا ، اسپانيا ، روسيه ، برزيل ، بوسني ، هند ، سنگاپور، تونس ، ايتاليا ، آمريكا ، كره جنوبي، استراليا ، انگليس ، لبنان ؛ اتريش ، چين ، اكراين در سومين جشنواره فيلم شهر به روي پرده مي رود.
دبير جشنواره فيلم شهر در خصوص گستردگي اين رويداد گفت: در گذشته جشنواره هايي با عنوان محله ، فيلم كوتاه ، مستند و فيلم هاي سينمايي به صورت مجزا با موضوعات شهري برگزار شد يا قرار بود برگزار شود اما مساعدت سازمان فرهنگي هنري به درستي باعث شد تا اين رويداد ها به صورت يك رويداد وسيع تر برگزار شود تا ضمن جلوگيري از تلاش هاي موازي ، حق مطلب در خصوص سينما و شهر ادا شود. اين مساله حتي باعث صرفه جويي در منابع شده است جشنواره فيلم شهر نسبت به رويدادهاي مشابه مطمئنا هزينه كمتري براي برگزاري خواهد داشت و بخش عمده اي از هزينه ، هزينه جوايز و هداياست .
وي افزود: دو مجموعه فيلم نيز در قالب بخش يك شهر يك نگاه ، به نمايش در مي آيد كه اين بخش شامل فيلم هاي با موضوع سارايوو و وين مي شود همچنين جشنواره 6 آيين بزرگداشت نيز خواهد داشت كه در خانه هنرمندان برگزار مي شود آيين بزرگداشت رسول ملاقلي پور فيلمساز فقيد سينماي دفاع مقدس در سال روز درگذشت وي به همراه رسول احدي فيلمبردار ماندگار سينماي كشور از جمله اين آيين ها است .
دبير جشنواره گفت: اولين نمايش فيلم ها در اين رويداد دوازدهم اسفندماه آغاز مي شود و اينگونه به استقبال سومين جشنواره فيلم شهر مي رويم داوري هاي بخش هاي مختلف اين رويداد نيز آغاز شده و اميدوارم تا روز چهارشنبه نامزدهاي دريافت جايزه سومين جشنواره فيلم شهر را اعلام كنيم . جشنواره سوم فيلم شهر شاهد حضور و مشاركت سازمان هاي مختلفي در امر اهداي جوايز است و در اين بخش 110 سكه بهار آزادي به برگزيدگان بخش هاي مختلف اهدا خواهد شد. روز هفدهم اسفند ماه نيز مراسم اختتاميه اين رويداد در برج ميلاد تهران برگزار خواهد شد.
رضا داد تصريح كرد: بيش از 100 فيلم نيز در قالب بخش مسابقه فيلم محله به نمايش در مي آيد كه اين بخش نيز داوري مستقلي خواهد داشت و جوايزي نيز به برگزيدگان اهدا مي شود.
عليرضا رضاداد اظهار داشت : جشنواره محل ارزشيابي نقاط قوت و ضعف است، و پايان جشنواره نقطه آغاز يك جريان جديد است با پايان جشنواره نبايد فعاليت ها پايان . جشنواره حلقه توليد، نمايش و نقد است و هر فيلمسازي نيازمند است كارش از طريق جشنواره در بوته نقد و آزمايش قرار گيرد.
وي همچنين از توجه ويژه سومين جشنواره فيلم شهر به مخاطبان كودك و نوجوان و اختصاص يك بخش از جشنواره به نمايش آثار اين گروه سني خبر داد.
در اين بخش به دليل ضعفي كه در توجه به كودكان و نوجوانان عمدتا وجود دارد جشنواره توانسته است برنامه نمايش تعدادي فيلم خارجي جديد كودك و آثار ايراني را براي حداقل 60 هزار دانش آموز فراهم سازد./120

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن