تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816658908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امين‌زاده: زنان مي‌توانند حكومت‌گران خوبي باشند محتشمي‌پور: مشاركت سياسي عام زنان از درصد بالايي برخوردار است نه حضورشان در قدرت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: امين‌زاده: زنان مي‌توانند حكومت‌گران خوبي باشند محتشمي‌پور: مشاركت سياسي عام زنان از درصد بالايي برخوردار است نه حضورشان در قدرت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اولين روز از همايش بين‌المللي « زن ، گفتمان قدرت و سياست در كشورهاي اسلامي» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، محسن امين‌زاده در ادامه اين همايش با موضوع « رهبران موفق زن در آسيا» گفت: با تجربه 27 ساله و ملاقات با 200 نفر از رهبران دنيا تاكيد مي‌كنم كه نقش دنيا در اين زمينه محدود بوده است. مديريت زنان بحث مدرني است كه فرآيندهاي خود را دارد، اما در اين جايگاه نيز سهم آنان محدود بوده است. من در ملاقات با معاونان وزراي خارجه دنيا كمتر با زنان مواجه شده‌ام و اين نشان مي‌دهد كه زنان در اين زمينه هم سهم محدودي داشته‌اند و در واقع با 20 درصد مشاركت پارلماني آنان فاصله زيادي دارد.

معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه در دولت پيشين افزود: در ميان شخصيت‌هاي بنام دنيا يكي از شخصيت‌هاي كاريزما را خانم اينديريا گاندي مي‌دانم كه پانزده سال نخست‌وزيري هند را بر عهده داشت و نهايتا هم ترور شد.

امين‌زاده هم‌چنين توجه برانگيزترين شخصيت‌هاي دنيا را خانم‌ها هلن كلارك نخست‌وزير نيوزلند و نيز خانم بي‌نظير بوتو ، باندرانايكه ، خالده ضياء و مگاواتي كه به ترتيب رهبران سياسي پاكستان، سريلانكا ، بنگلادش و اندونزي بودند دانست و گفت: به طور اجتناب‌ناپذيري زنان جامعه ما هم روزي به اين جايگاه خواهند رسيد. درست است كه در مديريت حوزه سياسي نقش زنان چندان رضايت‌بخش نبوده، اما روزي به اين جايگاه مي‌رسند.

وي در پايان گفت: در جايي كه زنان توانسته‌اند اداره حكومت را در دست بگيرند حكومت‌ها همواره موفق بوده‌اند و در ايران نيز حضور زنان مي‌تواند به كاهش فساد، بروكراسي و بهبود شرايط قدرت و رقابت‌هاي سياسي بينجامد.

در ادامه اين همايش فخرالسادات محتشمي‌پور نايب‌رييس مجمع زنان اصلاح‌طلب در سخناني گفت: امروز مشاركت سياسي خاص زنان كه به سهيم‌شدن آنان در قدرت منجر مي‌شود، در پژوهش‌هاي اجتماعي و به ويژه مطالعات زنان، اهميت ويژه‌اي دارد.

وي افزود: طبق مطالعات انجام‌شده، مشاركت سياسي عام زنان از درصد بالايي برخوردار است و زنان حتي بيش از مردان در اين سطح از مشاركت - كه صرفا محدود به حضور در صحنه سياسي است و حضورشان به راه يافتن ديگران به عرصه مديريت و دست‌يابي آنان به قدرت منجر مي‌شود، بدون اين كه خود از اين حضور و مشاركت بهره مستقيمي ببرند و با مداخله در قدرت در آن سهيم شوند- حاضرند؛ اما از سوي ديگر نتيجه تحقيقات نشانگر آن است كه تا زنان مستقيما براي كسب قدرت تلاش نكنند به آن دست نخواهند يافت و تا دستي در قدرت نداشته باشند، نمي‌توانند شرايط بهتر را براي زنان مهيا سازند.

محتشمي‌پور ادامه داد: در حال حاضر ميزان حضور زنان در پارلمان و مديريت‌هاي سياسي از شاخص‌هاي توسعه بر اساس جنسيت است و متاسفانه در اين حوزه ايران رتبه خوبي ندارد و در دوره جديد نيز با نگرش‌ها و سليقه‌هاي موجود هيچ‌گونه تلاشي براي رشد و بهبود اين شاخص مصروف نمي‌شود؛ لذا مسووليت نهادهاي مدني در اين زمينه بيشتر است و احزاب و تشكل‌هاي سياسي، اصحاب رسانه و ساير گروه‌هاي اجتماعي و نهادهاي مردمي بايد نقش خود را به نحو احسن ايفا كنند، مديران زن در دوران اصلاحات با اين هدف به اجتماعي هدفمند دست زده‌اند كه حاصل آن گردآوري تجارب ارزشمند منحصر به فرد آنان است و با پيوند آنان با فعالان سياسي و نمايندگان احزاب، نه تنها در مقاطع انتخابات بلكه در شرايط عادي نيز امكان برنامه‌ريزي براي افزايش آگاهي زنان و رشد سياسي آنان فراهم مي‌آيد.

وي در پايان گفت: مقاله اينجاب با مطالعه موردي مجمع زنان اصلاح‌طلب، نحوه شكل‌گيري، اهداف، برنامه‌ها و اقدامات آن را براي توانمندسازي‌ سياسي زنان بررسي و با بررسي موفقيت‌ها و ناكامي‌هاي اين تشكل سياسي يك تجربه عيني را واكاوي كرده است، هم‌چنين با طرح چالش‌هاي موجود بر سر راه فعاليت‌هاي سياسي زنان تا حدي به ارائه راهكارهاي لازم در اين زمينه پرداخته است.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن