تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817001751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل منابع طبيعي استان همدان:توسعه جنگل و مرتع 10 برابر تعهدات منابع طبيعي همدان بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل منابع طبيعي استان همدان:توسعه جنگل و مرتع 10 برابر تعهدات منابع طبيعي همدان بوده است
خبرگزاري فارس: مدير كل منابع طبيعي استان همدان گفت: تعهد منابع طبيعي استان همدان براي توسعه جنگل و مرتع 375 هكتار بود كه اين رقم با افزايش 10 برابري به 3 هزار و 647 هزار هكتار رسيد.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان،‌ محمد‌رضا همتي ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق موافقت‌نامه صادره در سال جاري، توسعه 375 هكتاري جنگل و فضاي سبز جزو تعهدات بود اما بر اساس تكليفي كه استاندار همدان براي ادارات منابع طبيعي تعيين كرد، 3 هزار و 647 هزار هكتار تعهد انجام شد.
وي اعتبارات منابع طبيعي استان را 8/4 ميليارد تومان دانست و افزود: تاكنون 80 درصد اعتبار استاني تخصيص پيدا كرده همچنين 2/3 ميليارد تومان از اعتبارات ملي نيز پرداخت شده است.
مدير كل منابع طبيعي استان همدان ادامه داد: مجموع اعتبارات تخصيص يافته به اداره منابع طبيعي استان 4/6 ميليارد تومان بوده و كسري اعتبار هم بيش از يك ميليارد است.
وي با بيان اينكه قرار بود حدود 3 ميليارد تومان اعتبار منابع طبيعي استان نيز تأمين شود، گفت: تاكنون يك ميليارد و 100 ميليون ميليون تومان در قالب اعتبارات تأمين شده و براي تأمين مابقي اعتبار مورد نياز، قول‌هايي داده شده است.
همتي اعتبارات جاري منابع طبيعي را نسبت به اعتبارات عمراني كمتر از 20 درصد دانست و تصريح كرد: 17 درصد از اعتبارات، در بخش جاري و بيش از 73 درصد در عمراني هزينه شده است.
وي با اشاره به ثبت بيش از 40 درصد اراضي استان به نام دولت گفت: از جمله اقدامات انجام شده در اداره منابع طبيعي استان، ايجاد 36 كيلومتر كمربند حفاظتي است، همچنين حدود 394 فقره پرونده در مجموعه به مساحت 531 هكتار از اراضي ملي رفع تصرف و خلع‌يد شده است.
وي اظهارداشت: در بيش از 600 مورد از پرونده‌هاي محاكم قضايي، به نفع اداره رأي صادر شد و با اقدامات مناسب دادستان موارد قضايي شناسايي و از روند پيچيده محاكم قضايي كاسته شد.
مدير كل منابع طبيعي استان همدان تعداد پرونده‌هاي تشكيل شده طي سال‌هاي 80 تا 86 را حدود 6 هزار و 59 مورد دانست و افزود: در سال جاري حدود 709 فقره پرونده تشكيل شده كه با احتساب پرونده‌هاي سال گذشته كه امسال حكمشان صادر شده، احكام صادره به نفع سازمان به 864 فقره مي‌رسد.
وي همچنين يادآور شد: در 35 هزار و 258 هكتار از اراضي نيز احيا و اصلاح مراتع‌ انجام شده و در بيش از 427 هكتار تبديل ديم‌زار به كشت علوفه انجام شده است.
همتي گفت: به مناسبت هفته منابع طبيعي و جشن درختكاري و در آستانه برگزاري كنگره 8 هزار شهيد استان، 8 هزار نهال توزيع خواهد شد كه اين كار با همكاري فرمانداري، بخشداري، بنياد شهيد، سپاه و بسيج برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه منابع طبيعي در ارتباط مستقيم با مردم است، افزود: ريشه حفظ منابع طبيعي در شرع و قرآن است كه در كلام وحي نيز اشارات زيبايي به حفاظت از منابع شده است.
مدير كل منابع طبيعي استان همدان با اشاره به اينكه طبق اصل 45 قانون اساسي جنگل‌ها و مراتع جزو انفال مطرح شده است، خاطرنشان كرد: دولت به‌عنوان نماينده مردم متولي اين سه بخش است و در اين خصوص به همكاري همه‌جانبه مسئولان و مردم نياز دارد.
وي با تأكيد بر اقدامات خوب انجام شده در سال‌هاي گذشته اضافه كرد: در سه اصل قانون اساسي به مقوله منابع طبيعي اشاره شده و استفاده از آن را مشروط به رعايت عدالت، صلح و دوستي دانسته است.
همتي با اشاره به فرمايش رهبري مبني بر اينكه «فرهنگ منابع طبيعي بايد به معارف عمومي تبديل شود»، افزود: عرصه‌هاي منابع طبيعي پراكنده در سطح كشور متعلق به آحاد مردم است و نه تنها نسل‌هاي گذشته و امروز بلكه نسل‌هاي آينده هم از اين نعمت سهم دارند.
وي با بيان اينكه هفته منابع طبيعي يك هفته اجرايي نيست، يادآور شد: در اين هفته مردم با روش‌هاي حفظ و حمايت و بهره‌برداري از منابع طبيعي آشنا مي‌شوند.
مدير كل منابع طبيعي استان همدان با اشاره به نامگذاري روز جمعه آينده با عنوان «منابع طبيعي، سازمان مردم نهاد و آموزه‌هاي ديني» تصريح‌ كرد: در اين روز كاركنان اداره منابع طبيعي در دعاي ندبه و نماز جمعه شركت كرده و پيام مشترك استاندار، امام جمعه و مدير كل منابع طبيعي نيز قرائت خواهد شد.
وي اضافه كرد: در شهرستان‌ها نيز برنامه‌هاي مشابهي انجام خواهد شد و در جمعه 16 اسفند، يكي از مسئولان منابع طبيعي شهرستان نيز در خصوص اهميت حفاظت از منابع طبيعي سخنراني خواهد كرد.
همتي در خصوص برنامه‌هاي شنبه كه به نام «منابع طبيعي، آموزش، رسانه‌ها» نامگذاري شده اظهار داشت: در اين روز به علت تلفيق آموزه‌هاي تحقيقاتي با بخش اجرايي، مراسمي در شهر ملاير برگزار مي‌شود همچنين مقاله‌هايي توسط محققان منابع طبيعي و كشاورزي ارائه خواهد شد.
وي ادامه داد: در اين روز اسناد طرح‌هاي مرتع‌داري به مرتعداران واگذار مي‌شود، همچنين كاشت نهال در گلزار شهداي گمنام ملاير از ديگر برنامه‌هاي اين روز خواهد بود.
مدير كل منابع طبيعي استان همدان افزود: در روز دو‌شنبه كه با نام «منابع طبيعي، مراتع و طبيعت‌گردي، گياهان دارويي و بهره‌برداران» نامگذاري شده، مراسمي در شهرستان نهاوند برگزار مي‌شود كه فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع كشور در آن سخنراني مي‌كند.
وي اضافه كرد: پايگاه حفاظتي نهاوند در 19 اسفند افتتاح مي‌شود و برگزاري مسابقه ترويجي آموزشي و واگذاري اسناد بهره‌برداري از مراتع به بهره‌برداران نيز در اين روز انجام مي‌شود.
همتي سه‌شنبه 20 اسفند را روز «منابع طبيعي، قانون و حفاظت» دانست و گفت: در اين روز مراسمي در قهاوند برگزار مي‌شود و افتتاح بند خاكي در روستاي گنبد و كاشت نهال در پادگان شهيد شهبازي همدان نيز انجام خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: برنامه‌هاي چهار‌شنبه 21 اسفند، روز «منابع طبيعي بسيج سازندگي و نهضت سبز» نيز در رزن انجام مي‌شود كه در اين مراسم مسئولان اين شهرستان حضور دارند همچنين توزيع نهال نيز طبق ساير روز‌هاي هفته منابع طبيعي انجام خواهد شد.
انتهاي پيام/ر10

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن