تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814777568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتش ژاپن وارد پورت آرتور شد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ارتش ژاپن وارد پورت آرتور شد
در آخرين نبرد محاصره پورت آرتور نزديك به 8000 سرباز روس كشته مي شوند. فرمانده پادگان كه ارتباطش به كلي با روسيه قطع شده بود ، چاره اي جز تسليم نداشت.
هموطن آنلاين_ 107 سال پيش در روز دوم ژانويه سال 1905 ميلادي پادگان نظامي دريايي روسيه تزاري پورت آرتور در خاك چين پس از 10 ماه و 20 روز مقاومت تسليم نيروهاي ژاپني مي شود.
جنگ روسيه تزاري و امپراتوري ژاپن در نتيجه رقابت هاي استعماري ميان نيكلا دوم تزار روسيه و موتسوهيتو امپراتور ژاپن آغاز شد.
هر دو نفر مي خواستند مانند كشورهاي غربي براي خود يك امپراتوري استعماري ايجاد كنند و هدف مشترك آنها كشور پهناور و ثروتمند چين بود كه در آن دوره در اوج زوال و فتور قرار داشت.
روسيه با بهره گيري از قيام بوكسرها در چين از موقعيت استفاده كرده و استان پهناور منچوري و شبه جزيره ليائوتونگ را تصرف مي كند و يك پادگان قدرتمند دريايي در پورت آرتور در منتهي اليه شبه جزيره ليائوتونگ ايجاد مي نمايد.
ظاهرا روسيه در اين رقابت از ژاپن پيش افتاده بود.ژاپن به تحريك ادوارد هفتم پادشاه انگلستان و اين وعده كه كه در صورت حمله ژاپن به روسيه كشورش دخالتي نخواهد كرد تصميم به حمله به متصرفات روسيه در خاك چين مي گيرد.
ژاپن بدون اعلان جنگ در شب هفتم و بامداد هشتم فوريه سال 1904 ميلادي به پادگان پورت آرتور حمله مي كند.
در اين حمله 7 ناو جنگي روسيه غرق مي شوند و ارتش ژاپن پادگان پورت آرتور را محاصره مي كند.
در عين حال نيروهاي ژاپني وارد خاك كره شده و دست به پيشروي به سوي سئول مي زنند.
نيروهاي ژاپني ارتش تزاري را در نبرد موكدن در منچوري به سختي شكست مي دهند و نيروهاي روسي ناگزير به تخليه منچوري مي شوند اما پادگان پورت آرتور هنوز مقاومت مي كرد.
در آخرين نبرد محاصره پورت آرتور نزديك به 8000 سرباز روس كشته مي شوند. ژنرال آناتولي استوسل فرمانده پادگان كه ارتباطش به كلي با روسيه قطع شده بود ، چاره اي جز تسليم نداشت.
به اين ترتيب ، در روز دوم ژانويه سال 1905 ميلادي پادگان نظامي دريايي روسيه پورت آرتور پس از 10 ماه و 20 روز محاصره تسليم ارتش ژاپن مي شود.
اين پادگان كه راه اصلي ورود به خاك منچوري بود تحت تسلط ژاپني ها درمي آيد.
چند ماه بعد ، در روز 27 مه سال 1905 ميلادي پس از اين كه ناوگان ژاپن موفق به درهم شكستن ناوگان دريايي روسيه در تسوشيما مي شود ، نيكلا دوم تزار روسيه ناگزير به پذيرش ميانجي‌گري تئودور روزولت رييس جمهور ايالات متحده شده تا پس از شكست خفت بار از ژاپن يك پيمان صلح تحقيرآميز را با ژاپن امضا كند.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن