تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
حلقه تاييد صلاحيت ها تنگ تر از حدود قانوني نشود

مسعود پزشكيان اظهار كرد: مجريان انتخابات كاري كنند كه افراد صالح بتوانند در انتخابات شركت كنند و به دنبال حضور آنها، مردم نيز با اميد به تحقق وعده هاي واقعي و كارآمد در انتخابات شركت كنند. عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس در گفت وگو با ايسنا، تصريح كرد: لازم است در تاييد صلاحيت ها به حدود قانوني عمل شود و حلقه را تنگ نكنند تا مردم نيز با نگاه به سابقه و پشتوانه تجربي، كانديداها را انتخاب كرده و نمايندگاني با پشتوانه تجربي و جسارت وارد مجلس شوند و بتوانند به خوبي وظيفه قانونگذاري را انجام دهند. وي افزود: كساني كه كانديدا مي شوند نيز بايد توجه كنند كه از چارچوب قانون عدول نكنند و بستر را براي تخريب و وعده هاي غيرواقعي فراهم نسازند تا اعتماد مردم نسبت به كانديداها سلب نشود و از حضور در انتخابات دلسرد نشوند. پزشكيان تاكيد كرد: مجريان نيز بايد طوري عمل كنند كه افرادي كه ثبت نام كرده اند تا جايي كه امكان دارد تاييد شده و بتوانند به عنوان نامزد انتخاباتي رقابت كنند و مردم را از حضور افراد باسابقه و صاحب نظر محروم نكنند. عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس تصريح كرد: مشاركت حداكثري در انتخابات حضور سلايق مختلف را طلب مي كند و اگر تنها يك جناح و نظر سياسي در انتخابات شركت كنند، شرايط براي حضور حداكثري مردم فراهم نيست لذا لازم است شرايط طوري مهيا شود تا همه جناح ها و سلايق در چارچوب نظام در انتخابات شركت كرده تا مردم نيز با همه سليقه ها براي انتخاب كانديداي مورد نظر خود در انتخابات شركت كنند.

حداقل دستمزد كارگران در سال 91 بايد 40 درصد بيشتر شود

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در مورد حداقل دستمزد كارگران در سال آينده گفت: اگر 40 درصد به مبلغ فعلي افزوده شود، دستمزدها به واقعيت نزديك مي شود. عزت الله يوسفيان در گفت وگو با ايسنا، در مورد حداقل دستمزد كارگران در سال آينده گفت: حداقل دستمزد و همه هزينه هاي مشابه آن بايد براساس نرخ تورم تامين شود. نماينده آمل با تاكيد بر اين كه طبق قانون اجازه سود بانكي و دستمزد بايد براساس نرخ تورم تعيين شود، اظهار كرد: نمي توانيم كارگران را از اين وحدت رويه دور كنيم، اعتقاد ما اين است كه بايد دستمزد كارگران با واقعيت هزينه ها منطبق باشد. يوسفيان با بيان اين كه اگر حداقل دستمزد در سال آينده 40درصد افزايش پيدا كند، دستمزدها به واقعيت چيزي كه بايد باشد نزديك مي شود، گفت: البته بايد توجه داشت كه فشار اين افزايش دستمزدها نبايد فقط به كارفرما وارد شود، و بايد به فكر حاشيه هاي افزايش دستمزد هم باشيم. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اين كه در گذشته افزايش حداقل دستمزد منجر به اخراج كارگران و افزايش ساعت هاي كاري شده است، اظهار كرد: بايد توجه داشته باشيم كه افزايش دستمزد بايد با همين كار فعلي صورت بگيرد نه اين كه كارفرما مجبور شود تعدادي از كارگران را اخراج كند و بعد ساعات كاري را اضافه كند تا دستمزدها را هم بالا ببرد.

منتظراعلام آماررسمي مشاغل جديد هستيم

رييس فراكسيون كارگري مجلس، در مورد نرخ بيكاري در كشور گفت: هرچند در مورد مشاغل غيرتخصصي در برخي نقاط كشور تغييراتي حاصل شده، اما نرخ بيكاري فارغ التحصيلان بيشتر شده است. عليرضا محجوب، در گفت وگو با ايسنا، در مورد تحقق وعده ايجاد دو و نيم ميليون شغل تا پايان سال جاري، گفت: در اين مورد منتظرانتشار آمارهاي مركز آمار ايران هستيم تا براساس نوع محاسبات آن ها ارزيابي دقيق تري دراين مورد داشته باشيم. محجوب تصريح كرد: درآمار مشاغل ساده و غيرتخصصي ، در برخي شهرها شاهد تغييراتي هستيم اما درعين حال اطلاعاتي كه ما دريافت كرده ايم اجازه نمي دهد كه بگوييم اتفاقات بزرگ تري افتاده است. نماينده تهران، در مورد سطح اشتغال در ميان فارغ التحصيلان اظهار داشت: متاسفانه بيكاري سطح فارغ التحصيلان افزايش يافته است. محجوب ادامه داد: تصور نمي كنيم كه سطح بيكاري با 6 يا 7 سال گذشته تفاوت جدي كرده باشد. رييس فراكسيون كارگري مجلس، در مورد تعداد تقريبي بيكاران گفت: در آن زمان كه گفته مي شد آمار بيكاران كمتراز دو ميليون نفر است، برآورد ما از اين رقم، حدود 4 ميليون نفربود، البته ما نمي توانيم به طورعلمي ادعايي در اين زمينه كنيم، چرا كه در اين مورد تنها آمار مركز آمار ايران مورد استفاده است.

براي ايجاد بيش از يك ميليون شغل 120 ميليارد دلار كم داريم

نايب رئيس مجلس گفت: براي ثابت نگهداشتن نرخ بيكاري در كشور بايد سالانه بيش از يك ميليون شغل ايجاد كنيم كه اين به معني سرمايه گذاري سالانه 200 ميليارد دلار است. به گزارش ايلنا، محمدرضا باهنر تصريح كرد: در خوشبينانه ترين حالت تمام منابعي كه مي توانيم براي ايجاد اشتغال در كشور ايجاد كنيم از 70 تا 80 ميليارد دلار فرا تر نمي رود. نايب رئيس مجلس ادامه داد: براي رسيدن به رشد بالاي شش درصد و ايجاد بيش از يك ميليون اشتغال در سال، 120 ميليارد دلار بودجه كم داريم. وي افزود: دولت به ما خرده مي گيرد كه چرا با ايجاد 2/5 ميليون اشتغال در سال مخالفت مي كنيد، ما مي گوييم اعداد و ارقام بايد قابل پذيرش باشد هر چند دولت بسيار تلاش مي كند اما بايد گفت همين سرمايه موجود هم خوب مديريت نمي شود. باهنر متذكر شد: در اين شرايط، يك تناقض وجود دارد. از يك طرف مسئولان درد و مشكل را مي فهمند و با تمام وجود آن را لمس مي كنند و طي چهار سال گذشته نيز در مجلس اقدامات متهورانه اي براي آزادسازي فضاي كسب و كار انجام داديم، اما از جانب ديگر درباره اجراي درست اصل44 با دولت اختلاف روش داريم و معتقديم برخي رفتارهاي دولت مي تواند بهتر باشد.

اكرمي با استخاره و اوليا به خاطر زاكاني نامزد نشدند

برخي از نمايندگان كنوني مجلس براي انتخابات مجلس نهم، ثبت نام نكرده اند. اين عدم ثبت نام تنها محدود به نمايندگان اصلاح طلب نمي شود. سيدرضا اكرمي عضو جامعه روحانيت مبارز، تنها نماينده تهران است كه براي حضور در انتخابات مجلس بعد نامزد نشده است. وي در گفت وگو با خبرآنلاين، در پاسخ به اينكه چرا كانديدا نشديد، گفت: من پنج دوره نماينده مردم بودم. به نظر مي رسيد كه كافي باشد. براي همين ميدان را براي ديگران باز كردم تا به مردم خدمت كنند. او كه تمايلي نداشت از دلايل عدم تمايل به حضورش در اين عرصه چيزي بگويد، تنها به اين نكته اكتفا كرد كه «بنده هم مشورت و هم استخاره كردم و تصميم گرفتم كه همين پنج دوره حضورم كافي است!». اكرمي نگفت كه آيا از سوي جبهه متحد اصولگرايان يا ديگر گروههاي سياسي براي نامزدي وي دعوتي شده است يا نه؟ علي اكبراوليا نماينده يزد هم در پاسخ به اينكه آيا شما هم استخاره كرديد كه از ثبت نام در انتخابات بعد منصرف شديد؟، گفت: اتفاقا استخاره كردم ،خوب بود ولي ثبت نام نكردم. وي به شوخي گفت: خيلي هم واجب نيست كه بيايم! نه اصولگرايان مايل بودند بيايم ونه اصلاح طلبان! نماينده يزد با بيان اينكه عليرضا زاكاني يكبار به او گفته است كه «بس است ديگر، چند دوره است كه نمايندگان يزد اصلاح طلبند، بايد كار را در اين استان به اصولگراها سپرد»، به شوخي افزود: با اين خط و نشانهايي كه برايم كشيدند، من كناره گيري كردم تا شايد آرزوي آقاي زاكاني مستجاب شود!

مردم به رجايي نماها راي نمي دهند

نماينده تهران گفت: احمدي نژاد جريان انحرافي را قبول ندارد ; روزنامه ارگانش مي گويد جريان انحرافي موهوم است و كلا اين بحث را قبول ندارد; وي مي گويد اين افراد بهترينند و جريان انحرافي نيستند. اسدالله بادامچيان، در گفت وگو با اعتدال گفت: مردم به رجايي گونه ها راي مي دهند نه به رجايي نماها، مردم به آدم هايي راي مي دهند كه بتوانند امانتشان را حفظ كنند. عضو كميسيون شوراها با اشاره به هزينه گسترده برخي گروه ها براي انتخابات ، افزود: مردم دچار مشكلات اقتصادي هستند و گراني ها را پيش رو دارند و مي پرسند كه اين كانديدا از كجا پول آورده است؟! مردم عقل دارند و مي گويند مشخص است كه اين فرد دارد كيسه مي دوزد براي نمايندگي و نماينده اي كه پول خرج مي كند فردا از راه هاي نامشروع پولش را جايگزين مي كند ، پس راي به او نمي دهند. عضو فراكسيون اصولگرايان ادامه داد: درباره حضور جريان انحرافي و تحركات آنها در انتخابات بايد قوه قضاييه ، وزارت كشور و وزارت اطلاعات وارد عمل شوند و شوراي نگهبان از ورود آنها به مجلس جلو گيري كند.

سود بانك ها و موسسه هاي مالي بايد سازماندهي شود

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: شائبه هايي كه در مورد پرداخت و دريافت در سيستم بانكي مطرح است بايد در اصلاح نظام بانكي كشور شفاف شود. سيد ناصر موسوي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اين كه سودهاي بانكي در حال حاضر تا 27 درصد هم هست، گفت: سودهاي بالا باعث مي شود توليدكنندگان دچار مشكل شوند، حتي 16 يا 17 درصد سود هم مشكل ساز است و گاهي منجر به مساله دار شدن توليدكنندگان مي شود; چرا كه سودها مدام روي هم جمع مي شود و بعد بانك اقدام به مصادره اموال مي كند.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن