تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815374730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مازندران آماده پذيرايي از مسافران است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مازندران آماده پذيرايي از مسافران است
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: با تمهيدات اتخاذ شده و هماهنگي‌هاي انجام شده، استان مازندران آماده پذيرايي از مسافران نوروزي شده است.


محمد رضا شيدفر در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار برنا در مازندران، با بيان اينكه ستاد تسهيلات سفر نوروزي در استان مازندران با تشكيل 9 كميته فعاليت رسمي خود را از 15 اسفند ماه شروع مي‌كند و تا 20 فروردين 88 ادامه خواهد داد، افزود: تمام هماهنگي‌ها با ادارات، نهاد ها و اماكن در سطح استان انجام شده كه رييس اين ستاد استاندار مازندران و نايب رييس ستاد يكي از معاونان استاندار و دبير ستاد نيز رييس سازمان ميراث فرهنگي مازندران است.

وي با اشاره به اينكه اين ستاد از سال 86 فعاليت رسمي خود را آغاز كرده است، اظهار داشت: اين ستاد در تابستان و عيد نوروز فعاليت‌هاي ويژه خود را ادامه مي‌دهد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي مازندران با بيان اينكه توسعه گردشگري زماني محقق خواهد شد كه ما به اهداف توسعه پايدار دست پيدا كنيم، خاطر نشان كرد: بايد زيرساخت‌هاي لازم در جامعه آماده شود تا به تمام اهداف توسعه دست يابيم.

شيدفر با بيان اينكه 137 هتل با ظرفيت 12 هزار و 400 نفر در استان مازندران آماده پذيرايي از مسافران و مهمانان نوروزي شده اند، اظهار داشت: 21 مهمان‌پذير به ظرفيت يك هزار و 17 نفر، چهار هزار و 300 منزل استيجاري به ظرفيت 30 هزار نفر، 32 هتل آپارتمان به ظرفيت دو هزار و 400 نفر، دو هزار و 500 كمپ چادر به ظرفيت 12هزار نفر، دو هزار و 300 كلاس درس به ظرفيت 9 هزار و 945 نفر، 4 هزار و 800 باب زائر سرا به ظرفيت 4 هزار و 600 نفر، 13 هزار و 800 واحد در پلاژها و همچنين 11 هزار و 800 واحد ديگر تاكنون براي اسكان مسافران آماده شده اند.

وي با اشاره به اينكه پيش بيني افزايش مسافر در سال 88 تا 20 درصد را داريم، تصريح كرد: 65 دستگاه در سطح استان در قالب 9 كميته با رويكرد مسافر پذيري آماده ارائه خدمات است.

شيدفر همچنين با بيان اينكه 100 واحد اقامتي در بخش‌هاي مختلف مجهز به دستگاه‌هاي كارت‌خوان سفر كارت شده اند، خاطرنشان كرد: 65 قرار داد نصب و استفاده از دستگاه‌هاي كارت‌خوان سفر كارت قبل از عيد سال 88 بسته و اجرايي مي‌شود.

معاون گردشگري مازندران با اشاره به اينكه 128 هزار سفر كارت بين كارمندان و كاركنان دولت توزيع شده است، اظهار داشت: در واحدهاي پذيرايي و اقامتي افزايش قيمتي نداشته و نداريم اما براي تشويق واحدهايي كه ارتقا و افزايش سطح كيفي خدمات رساني داشته اند تا 10 درصد افزايش قيمت مصوب شده است.

شيدفر با بيان اينكه براي متنوع كردن سفر و جذب مسافر و گردشگر و استفاده بيشتر از منابع غير طبيعي توسط گردشگران برنامه هاي متنوعي انجام شده، خاطرنشان كرد: استفاده از موزه ها و مراكز تاريخي براي مسافران به‌صورت رايگان، استفاده از سايت گوهر تپه و منزل نيما يوشيج با حداقل قيمت نمونه اي از اين اقدامات است.

وي با اشاره به اينكه ما بايد بيشتر از جذب مسافر به‌دنبال افزايش طول مدت اقامت مسافر در مازندران باشيم، تصريح كرد: 20 نمايشگاه صنايع دستي با كمترين قيمت‌ها به مسافران خدمات ارائه مي دهند.

معاون گردشگري ميراث فرهنگي مازندران با بيان اينكه تمام آژانس‌هاي گردشگري مجاز به‌صورت شبانه روزي كشيك هستند، تصريح كرد: 100 مركز رزرواسيون ويلا و اماكن استيجاري در نقاط مختلف استان آماده ارائه خدمات هستند.

شيدفر همچنين افزود: تمامي مساجد، نمازخانه ها، سرويس‌هاي گردشگري، جايگاه‌هاي سوخت و ديگر مراكز ارائه دهنده خدمات به مسافران به‌صورت شبانه روزي كشيك هستند.

وي با اشاره به اينكه در سال 87 بيش از يكصد هزار مسافر خارجي وارد استان مازندران شده اند، خاطرنشان كرد: بيشتر مسافران خارجي از كشورهاي عربي بوده اند.

شيدفر در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: 110 كيوسك و پايگاه اطلاع رساني و راهنمايي به مسافران با 285 نفر، يكصد پايگاه هلال احمر با 350 نفر، استفاده از 20 تلويزيون شهري فعال در زمينه راهنمايي مسافران، بيش از 200 هزار بروشور راهنماي مسافران، 15 هزار ويلاي استيجاري پيش بيني شده كه 4 هزار و 300 مورد آن شناسايي شده اند براي ارائه به مسافران آماده شده اند.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//174 - 174 - 73//www.BornaNews.ir

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن