تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816482200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت: ايران آماده انتقال تجريبات خود در حوزه سلامت به كشورهاي اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير بهداشت: ايران آماده انتقال تجريبات خود در حوزه سلامت به كشورهاي اسلامي است
خبرگزاري فارس: وزير بهداشت گفت: تجربيات موفق ايران در همه عرصه‌هاي علمي مانند پرتاپ ماهواره اميد و توليد داروهاي پيشرفته در زمان تحريم شكل گرفته است و ايران آماده است اين تجربيات بزرگ خود را به ديگر كشورهاي مسلمان نيز انتقال دهد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، كامران باقري لنكراني، امروز در اجلاس وزراي بهداشت كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما، افزود: حضور وزرا و نمايندگان كشورهاي اين سازمان در تهران نمادي از همبستگي اسلامي و اخوت ديني است به ويژه اينكه موضوع اين اجلاس در خصوص يكي از مهمترين مسائل جامعه اسلامي و جامعه بشري يعني سلامت است.
وي اضافه كرد: همه ما مي‌دانيم سلامت فقط فقدان بيماري نيست و همه ما شكست نگاه بيماري محور را در برنامه‌ريزي‌هاي مرتبط با سلامت ديده‌ايم.
وزير بهداشت گفت: امروز روزي است كه بايد سياستگذاران عرصه سلامت، نگاه جامع به سلامت را مبناي اقدامات خود قرار دهند. نگاهي كه انسان سالم با سلامت همه جانبه را محور توسعه و پيشرفت مي‌داند و سلامت را در عرصه‌اي وسيع از سلامت جسم، روان تا سلامت اجتماعي و معنوي پيگيري مي‌كند.
وي اضافه كرد: در اين گستره وسيع نه فقط ارتقاء و حفظ سلامت و پيشگيري و درمان و بازتواني حائز اهميت است، بلكه عدالت نيز از جايگاهي مبنايي برخوردار است.عدالت در سلامت ريشه در باورهاي ديني ما دارد. خداي متعال در قرآن كريم ما را به عدل و قسط در همه امور به عنوان جهتگيري كلي امر فرموده است و در تعاليم ديني ما ذكر شده كه بالعدل قامت السموات و الارض با عدل است كه آسمانها و زمين استحكام و قوام مي‌يابند.
اوي گفت: عتقاد به چنين مباني عميقي ما را ملزم مي‌كند كه بيش از ديگران به مفهوم عدالت در همه عرصه‌ها به ويژه در عرصه سلامت اهتمام كنيم. متاسفانه امروز ما شاهد بي‌عدالتي‌هاي فراواني در اين عرصه هستيم كه اغلب ريشه در عوامل اجتماعي دارند. عواملي كه بيشترين آثار نامطلوب خود را بر طبقات فقير جامعه و كشورهاي فقير در جامعه جهاني مي‌گذارند.
باقري لنكراني گفت: بحران مالي فعلي جهان كه به دليل سياست‌هاي غلط پولي و مالي سردمداران نظام سرمايه‌داري جهاني همچون سيلي ويرانگر كيان ملت‌هاي محروم را تهديد مي‌كند، به اين بي‌عدالتي ها دامن مي‌زند و بيم آن مي‌رود اندك پيشرفتي كه در سال‌هاي اخير در توسعه عدالت در سلامت در جامعه جهاني در حال نمود بود، با عقبگردي سريع به شرايط وخيم‌تري بيانجامد.
وي پرسيد: در اين شرايط چه بايد كرد؟ آيا بايد تسليم جبر زورگويان و ستمگران شد يا مي‌توان شرايط را تغيير داد؟ «ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم» خداي متعال سرنوشت هيچ قوم و ملتي را تغيير نمي‌دهد مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند.
وزير بهداشت ادامه داد: بايد بدانيم حتي در اين شرايط سخت عدالت در سلامت هدفي دست يافتني است به شرط آنكه از همه امكانات و استعدادها عالمانه و هدفمند استفاده كنيم. بسيجي همگاني براي دستيابي به اين مهم را در جهان اسلام و بلكه جامعه بشري را پايه‌ريزي نماييم.
وي گفت: همكاري بين دولت‌هاي مسلمان در اين رابطه بسيار كارساز خواهد بود. دولت‌هاي مسلمان در جهان توانمندي‌هاي كمي ندارند و اگر از اين توانمندي‌ها با نگاهي برادرانه و مومنانه استفاده كنند. جهان اسلام وضعيتي بسيار بهتر از امروز خواهد داشت.
باقري لنكراني اضافه كرد: مايلم برخي از تجربياتي كه در جمهوري اسلامي ايران در سالهاي اخير در زمينه عدالت در سلامت انجام شده با شما در ميان بگذارم. توسعه روستا محور و تلاش براي رفع محروميت نقاط دورافتاده، تامين آب آشاميدني سالم، گسترش راه‌هاي روستايي، تامين بسته غذايي براي خانواده‌هاي محروم و پرداخت كمك هزينه به آنها، اختصاص سهام عدالت از سهام دولتي كارخانه‌ها و صنايع بزرگ كشور به اين خانوارها، افزايش سطح سواد زنان و پوشش بيشتر تحصيلات در بين دختران به نحوي كه از 3 ميليون دانشجوي دوره‌هاي دانشگاهي در ايران در حال حاضر بيش از 60درصد دختران هستند.اقداماتي هستند كه هر چند به ظاهر كار نظام سلامت نيستند ولي بسيار در ارتقاي سلامت كشور موثر بوده‌اند.
وي افزود: تشكيل شوراي عالي سلامت با رياست رئيس جمهوري و عضويت 9 وزير فرصت تعاملات بين بخشي و اطمينان از سلامت محور بودن همه سياست‌ها و برنامه‌ها را فراهم كرد و برنامه‌هاي بزرگي به ويژه در اصلاح عوامل خطرساز با همكاري بين وزارتخانه‌هايي چون جهاد كشاورزي، صنايع، اقتصاد، بازرگاني، آموزش و پرورش، كشور و نيرو با وزارت بهداشت در حال انجام است و البته ما هنوز در اول راه هستيم و چالش‌ها و كاستي‌هاي فراواني را نيز هنوز در پيش رو داريم.
وي اضافه كرد: عدالت در سلامت هدفي قابل دستيابي هم در سطح ملي و هم در سطح بين‌المللي است به شرط آنكه عزم و اراده شما عزيزان بر آن قرار گيرد و اميدوارم با همكاري يكديگر بناي مستحكم آن را در همه كشورهاي اسلامي پي‌ريزي كنيم.ما به نتايج اين اجلاس كه به فضل خدا با استقبال كم نظير كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي تشكيل شده بسيار اميدواريم. بسيار اميدواريم كه كارشناسي شما عزيزان طي امروز و فردا ما را براي دستيابي به اين اهداف بلند راهبري كند.
وي اضافه كرد: نمي‌توان در اين ايام در جمع كشورهاي اسلامي از مهمترين مسئله جهان اسلام يعني فلسطين، سخن نگفت.ديديم كه دولتغاصب اسرائيل در جنگ 23 روزه همه قوانين بين‌المللي را زير پا گذاشت. در اين جنگ 1350نفر شهيد شدند كه 430 نفر آنها كودك و 108نفر آن از زنان، 118نفر از كهنسالان و 16نفر از امدادگران و تيم پزشكي بودند. در اين جنگ 16 بيمارستان و درمانگاه مستقيماً هدف سلاح‌هاي جنايتكاران صهيونيست‌ قرار گرفتند و بيش از 20 آمبولانس در حال خدمت‌رساني منهدم شدند.استفاده از سلاح‌هاي غير متعارف در اين جنگ رسوايي ديگري براي مدعيان حقوق بشر بود.
وزير بهداشت اضافه كرد: حمله به غزه و جنايات اسرائيل غاصب در اين نبرد نابرابر، بار ديگر ضرورت همبستگي اسلامي در برابر متجاوزان را نشان داد. اميدواريم در اين اجلاس با تصميمات مناسب و عملي هم براي كمك به مردم غزه و هم براي آمادگي در برابر شرايط مشابه سازمان كنفرانس اسلامي نقش فعال‌تري را بتواند ايفاء كند.
وزير بهداشت گفت: در اين ايام كه مصادف با سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است، ما پرتاب ماهواره اميد، ساخت داروهاي جديد از جمله داروهاي راديوايزوتوپ هسته‌اي و انواع اختراعات و اكتشافات جديد را جشن گرفتيم. اين در شرايطي بود كه بسياري از كشورهاي به اصطلاح توسعه يافته ما را تحريم كرده بودند. ما مصداق «ان مع العسر يسرآ» را در اين تحريم‌ها ديديم. و عميقاً اعتقاد داريم كه راه پيشرفت جهان اسلام توسعه علمي آن است.
باقري لنكراني گفت: ما آماده‌ايم تجربيات علمي خود را با همه كشورهاي اسلامي به مشاركت بگذاريم و برخلاف مستكبراني كه توسعه علمي را ابزار تفوق خود و سركوب ملت‌ها قرار مي‌دهند. ما اعتقاد داريم علم هديه الهي به ملت‌هاست و بايد براي رفاه همه ملت‌ها به كار گرفته شود.ما آينده را روشن مي‌بينيم و از خداي متعال براي قدرت و عظمت امت اسلامي كمك مي‌خواهيم.
انتهاي پيام/ش

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن