تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816672485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسخه ۲ بار به بن بست رسيده رئيس كل بانك مركزي براي كاهش التهاب ارزي ارائه شداصلاح فوري نرخ سود سپرده ها پيشنهاد بهمني براي تثبيت نرخ ارز


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: نسخه ۲ بار به بن بست رسيده رئيس كل بانك مركزي براي كاهش التهاب ارزي ارائه شداصلاح فوري نرخ سود سپرده ها پيشنهاد بهمني براي تثبيت نرخ ارز
در شرايطي كه جهش هاي ناگهاني قيمت ارز طي چند روز اخير موجب نگراني توليدكنندگان و صنعتگران كشور شده است، بهمني، رئيس كل بانك مركزي با بيان اين كه تحريم ها براي كشور مشكلي ايجاد نكرده و دشمن به تنش هاي رواني دل بسته است، گفت: استفاده از ابزارهاي پولي جذاب، ايجاد ثبات در بازار و مديريت عوامل رواني مهم ترين برنامه هاي بانك مركزي در ماه هاي پاياني براي بازار ارز و طلاست. وي تصريح كرد: اصلاح نرخ سود سپرده ها در دستور كار فوري بانك مركزي است. از سوي ديگر وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصويب سيستم تك نرخي ارز در شوراي پول و اعتبار گفت: از بانك مركزي خواسته شده تا در صورت نياز ارز بيشتري را به بازار تزريق كند و بانك مركزي هم قول داده اين كار را انجام دهد و كنترل ها را بيشتر كند. در همين ارتباط سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در نشست با خبرنگاران، نوسان هاي اخير در بازار ارز را با تحريم ها عليه كشورمان و سياست خارجي جمهوري اسلامي بي ارتباط دانست.

بهمني: دشمن به تنش رواني در بازار ارز دل بسته است

در همين ارتباط رئيس كل بانك مركزي با بيان اين كه تحريم ها براي كشور مشكلي ايجاد نكرده و دشمن به تنش هاي رواني دل بسته است، گفت: استفاده از ابزارهاي پولي جذاب، ايجاد ثبات در بازار و مديريت عوامل رواني مهمترين برنامه هاي بانك مركزي در ماه هاي پاياني براي بازار ارز و طلاست.محمود بهمني در گفت وگو با فارس گفت: نوساناتي كه طي روزهاي اخير در بازار ارز مشاهده مي شود بيش از هر چيز منشاء رواني دارد و نمي تواند تداوم پيدا كند. وي افزود: عوامل رواني در صورتي مي توانند بيش از آن چه طبيعي است، اثرگذار باشند كه ساير عوامل مانند وجود نقدينگي به كمك آنها بيايد. از اين رو بانك مركزي در شرايط فعلي به دنبال هر دو جنبه تاثيرگذاري در بازار طلا و ارز است. بهمني ادامه داد: پيش از هر چيز به تمامي بازيگران و فعالان بازار توصيه مي كنم به هيچ وجه مرعوب جهش هاي مقطعي يا نوسانات لحظه اي نشوند، چرا كه اين رفتار دقيقا همان خواسته اي است كه دشمنان نظام از اعمال تحريم هاي به ناحق دنبال مي كند. وي ادامه داد: به طور قطع و با صراحت اعلام مي كنم كه تحريم ها از لحاظ اقتصادي براي كشور مشكلي ايجاد نمي كند و دشمن با علم به اين موضوع به ايجاد تنش هاي رواني دل بسته است از اين رو اگر ما مرعوب آثار رواني شويم در واقع در زمين دشمن بازي كرده ايم. رئيس كل بانك مركزي گفت: پيگيري استفاده از ابزارهاي پولي و مالي جذاب مانند انتشار اوراق مشاركت با نرخ بالا در دستور كار قرار دارد تا به اين ترتيب بخشي از نقدينگي سرگردان در جامعه را به بانك ها هدايت كنيم. وي اصلاح رويكرد نسبت به نرخ سود سپرده هاي بانكي را نيز در اين راستا اعلام كرد و گفت: انجام اين كار در دستور كار فوري قرار دارد.

بانك مركزي قول تزريق ارز به بازار را داده است

به گزارش ايرنا، «مهدي غضنفري» دوشنبه شب در حاشيه هفتمين جشنواره صنعت و اقتصاد ايران در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين كه فضاي چند نرخي ارز قدرت پيش بيني را از توليد و تجارت مي گيرد، افزود: از بانك مركزي خواسته شده تا در صورت نياز ارز بيشتري را به بازار تزريق كند و بانك مركزي هم قول داده اين كار را انجام دهد. عضو شوراي پول و اعتبار در عين حال گفت كه ساز و كار سامان دادن به مصوبه شوراي پول و اعتبار و رسيدن به قيمت هاي واقعي نرخ ارز جزو تخصص بانك مركزي است. وي افزود: انتظار ما از بانك مركزي اين است كه فضاي چند نرخي در حوزه ارز را سر و سامان دهد، چون بازار چند نرخي به نفع توليد، تجارت و عرضه و تقاضا نيست.

اسدا...عسگراولادي: صنعت نمي تواند با دلار ۱۷۰۰ توماني ادامه حيات دهد

روز گذشته در همايش قهرمانان صنعت و اقتصاد اسدا...عسگراولادي ، عضو اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران ديگر سخنران هفتمين جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ايران بود كه گفت: صنعت كشور با دلار ۱۷۰۰ توماني نمي تواند به حيات خود ادامه دهد. وي با بيان اين كه چند نرخي كردن ارز دردي از صنعت دوا نخواهد كرد، افزود: تكليف صنعت گران و توليدكنندگاني كه تسهيلات ارزي(يورو) به نرخ ۱۲۰۰ تومان دريافت كرده اند و بايد با نرخ ۲۲۰۰ تومان پرداخت كنند چيست؟

وعده معاون نظارت بانك مركزي براي بازگشت ثبات به بازار ارز تا 2 روز آينده

معاون نظارتي بانك مركزي با بيان اين كه عده اي از سودجويان در بازار ارز به راه افتاده اند و پول هاي مردم را مي گيرند، از اعزام بازرسان بانك مركزي به سطح بازار ارز خبر داد و گفت: در يكي، دو روز آينده بازار ارز به ثبات خواهد رسيد، ضمن اين كه نرخ فعلي ارز حبابي است. ابراهيم درويشي در گفت و گو با مهر با بيان اين كه عده اي از سودجويان در بازار ارز به راه افتاده اند و پول هاي مردم را مي گيرند، گفت: به مردم در مورد اين موضوع هشدار مي دهيم تا مراقب سرمايه هاي خود باشند. معاون نظارتي بانك مركزي افزود: فعالان تجاري هيچ گونه نگراني نداشته باشند، زيرا در يكي دو روز آينده ارز مورد نياز آن ها تامين خواهد شد. ارز مورد نياز وارد كنندگان با تمهيدات انديشيده شده به زودي تامين مي شود.

مسئولان امنيتي با دلالان برخورد مي كنند

وي با اعلام اين كه به شدت بازار را بازرسي مي كنيم و تمام بازرسان بانك مركزي در سطح بازار هستند، گفت: بازرسان بانك مركزي تمام اطلاعات و اخبار را به ما لحظه اي از طريق تلفني، پيامك اطلاع مي دهند. درويشي خاطر نشان كرد: در حال حاضر يك جو رواني در بازار ايجاد شده است كه عده اي دلال انگشت شمار آن را به وجود آورده اند، اما مسئولان امنيتي با آن ها برخورد مي كنند و به زودي جلوي سودجويان گرفته مي شود.

آل اسحاق: شوراي پول و اعتبار نسبت به خسارت تاريخي بازار ارز پاسخ گو باشد

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با انتقاد شديد از عملكرد بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار در مورد نوسان هاي نرخ ارز گفت: شوراي پول و اعتبار بايد در قبال خسارت تاريخي نوسان هاي نرخ ارز پاسخ گو باشد. به گزارش مهر يحيي آل اسحاق ديروز در جلسه هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي بايد در مورد مديريت بازار ارز دست از ترديد بردارند و با فوريت براي كاهش التهابات ارزي تصميم گيري كنند.رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران افزود: فعالان اقتصادي به شدت نگران تداوم قيمت ارز هستند چرا كه نرخ ارز در تمام اركان اقتصاد كشور نقش كليدي داشته و ملتهب نگه داشتن فضاي تبادلات ارزي و نبود قاطعيت در اتخاذ يك تصميم خسارات فراواني را به همراه دارد.

دكتر تقوي: دولت با انتشار اوراق مشاركت با نرخ سود مناسب مي تواند نقدينگي را كنترل كند

دكتر مهدي تقوي استاد دانشگاه و متخصص در مباحث پول و ارز به خراسان گفت: واقعيت اين است كه بعد از تشديد تحريم ها وضعيت بازار ارز متشنج تر شد و بازار بيشتر از كنترل خارج شد.اين اقتصاددان در ادامه با توجه به نرخ تورم و نرخ سودهاي سپرده گذاري يك ساله در بانك هاي خصوصي پيشنهاد داد كه دولت براي جمع آوري نقدينگي موجود در دست مردم و همچنين تأمين مالي طرح هاي عظيم نفت و گاز كه بيشتر در ميدان هاي مشترك نفت و گاز متمركز است اوراق مشاركت با نرخ سود ۲۲ درصد و به صورت ۵ ساله منتشر و به ازاي هر سال كمتر شدن مثلا ۴ ساله و ۳ ساله 0.5 درصد از نرخ سود كم كند.تقوي افزود: با اين راهكار دولت مي تواند حجم عظيم نقدينگي موجود در دست مردم را جمع آوري كند و از سوي ديگر بازارهاي سكه و ارز را از آشفتگي موجود بيرون آورد همچنين طرح هاي نفت و گاز كشور را كه معطل تأمين مالي مانده است فعال كند.

كلاهبرداري بزرگ ۵۰۰ تا ۸۰۰ ميليارد توماني در بازار ارز

در حالي تغييرات قيمت ارز در بازار اين روزها ساعتي تغيير مي كند كه كلاهبرداري بزرگ در بازار ارز تهران دهان به دهان در بازار موبايل و رايانه ايران پيچيده است.به گزارش مهر، ماجرا از اين قرار است فردي كه در بازار ارز تهران بزرگ، دلار از بازاريان تحويل مي گرفت و در امارات متحده عربي درهم تحويل مي داد، اخيرا كلاهبرداري بزرگي كرده است و فعلا بازاريان در جست وجوي وي هستند.البته در بازار شايعه شده است كه اين فرد به خارج از كشور فرار كرده است. ارقام متفاوتي درباره ميزان كلاهبرداري آقاي «ر» در بازار ارز اعلام مي شود. برخي بازاريان ميزان اين كلاهبرداري را ۵۰۰ ميليارد تومان و برخي ديگر آن را بيش از ۸۰۰ ميليارد تومان عنوان مي كنند. هنوز دستگاه هاي مرتبط درباره صحت داشتن يا صحت نداشتن اين كلاهبرداري ارزي موضع گيري نكرده اند اما خبرنگار مهر در تلاش است اطلاعات جديدي از زواياي پيدا و پنهان اين ماجرا به دست آورد.

درخواست توكلي و نادران از لاريجاني براي بررسي اوضاع نابسامان بازار ارز در جلسه فوق العاده مجلس

درپي تشديد اوضاع بحراني بازار ارز در كشور، احمد توكلي و الياس نادران با ارائه نامه‌اي به علي لاريجاني از وي خواستند مجلس براي بررسي اوضاع نابسامان بازار ارز تشكيل جلسه فوق العاده بدهد. به گزارش مهر، در نامه اين دو نماينده مجلس به علي لاريجاني آمده است: وضعيت بازار ارز به عنوان يكي از ابزارهاي مهم سنجش شرايط اقتصادي كشور به مرحله‌اي بحراني رسيده است. افزايش بي سابقه نرخ ارز و از آن فاجعه‌بارتر نوسانات آن طي ماه‌هاي پاييز و به ويژه يكي دو هفته و روزهاي اخير تمامي دلسوزان انقلاب و ايران را كه علم و تجربه لازم براي آسيب‌شناسي وضع موجود را دارند به شدت نگران سرنوشت حال و آينده اقتصاد ملي كرده است. اكثر اقتصاددانان كشور كه سال‌هاست از سياست‌هاي ضد و نقيض، مديريت ضعيف و بعضا مساله‌دار اقتصادي و اتلاف منابع به دست دولت انتقاد كرده‌اند، تعجبي نمي‌كنند، گرچه به شدت متاسف‌اند. در شرايطي كه:۱) به دليل سرازير كردن غير قانوني يارانه‌هاي نقدي به بازار نقدينگي افزايش مي‌يابد ۲) توليد كشور، به ويژه صنعت در اثر افزايش هزينه انرژي و نقض قانون در حمايت از توليد در ركود بي‌سابقه‌اي قرار دارد ۳) تحريم‌هاي مالي دشمنان ملت ايران گردش پول را در واردات كند و پرهزينه كرده است ۴) حوزه‌هاي ديگر فعاليت اقتصادي و گردش سرمايه با مشكلات جدي روبروست ۵) مديريت ضعيف و مساله دار اقتصادي هر روز مساله‌اي مطرح مي‌كند و مقابله با تحريم به كميته‌اي سپرده شده كه رئيس آن فردي فاقد ‌صلاحيت علمي و تجربي و داراي پرونده قضايي مالي است ۶) دولت با آمارهاي خود ساخته همه چيز را بروفق مراد نشان مي‌دهد و به جاي پرداختن به مسائل اساسي كشور به فعاليت‌هاي انتخاباتي ناسالم مي‌پردازد، در چنين وضعيتي نااطميناني و ريسك در اقتصاد افزايش مي‌يابد و پول‌هاي سرگردان براي حفظ ارزش و سود‌جويي متوجه بازار ارز مي‌شود و چنين بحراني را رقم مي‌زند. اين اتفاقات نتيجه طبيعي سوء سياست و سوء مديريت دولت و فشارهاي خارجي است كه تعجب ندارد. عدم تحرك كافي مجلس كه نماينده مردم است و بايد از حقوق آنان در برابر اين وضعيت بحراني دفاع كند تعجب‌برانگيز است. امروز كه قيمت ارز بصورت ساعتي دچار نوسان و فزايندگي است، ضروري است مجلس براساس ماده ۱۰۴ قانون آيين‌نامه داخلي جلسه فوق‌العاده تشكيل دهد و موضوع وفق ماده ۱۰۳ در جلسه رسمي غيرعلني بررسي و براي نجات اقتصاد ملي تصميم موثر و قاطعي بگيرد. پيشنهاد ما تشكيل جلسه در ۱۴ يا ۱۵ دي ماه است.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن