تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به نمايشگاه محلي قطر مي‌رويم مسكو، پاريس و فرانكفورت نه!۵۵ هزار دلار خسارت را چه كسي مي‌دهد؟


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: به نمايشگاه محلي قطر مي‌رويم مسكو، پاريس و فرانكفورت نه!۵۵ هزار دلار خسارت را چه كسي مي‌دهد؟
معاون سابق فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ايران بايد در پي عدم حضور در نمايشگاه كتاب فرانكفورت خسارتي بالغ بر 55 هزار يورو بابت اجاره غرفه‌ها بپردازد، در غير اين صورت از حضور در نمايشگاه سال بعد محروم مي‌شود.
محسن پرويز، معاون سابق امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با فارس پيرامون مطلب اخير درج شده در وبلاگ خود با اين عنوان كه «چه كسي خسارت 55 هزار يورويي شركت‌نكردن در نمايشگاه فرانكفورت را مي‌پردازد؟» توضيحاتي داد و گفت: سال 90 در حوزه شركت ايران در نمايشگاه‌هاي خارجي اتفاقاتي رخ داد كه مطلوب نبود، از جمله اينكه ايران در نمايشگاه‌هاي مسكو و پاريس شركت نكرد. به گفته وي، براي شركت در نمايشگاه كتاب مسكو يك توافقنامه مبادله 12 متر غرفه بين تهران و مسكو داريم و اينكه هزينه دو نفر از شركت‌كنندگان به‌طور كامل توسط نمايشگاه‌ها پرداخت شود؛ يعني دو نفر از ايران به شكل رايگان مورد پذيرايي قرار گرفته و 12 متر هم غرفه در اختيار ايران باشد.
عدم حضور ايران در نمايشگاه مسكو و پاريس
محسن پرويز همچنين گفت: در لحظات آخر سفر لغو شد و ايران در نمايشگاه مسكو شركت نكرد؛ اضافه بر 12 متر اگر فضاي اضافه‌تري متقاضي باشيم بايد هزينه آن را بپردازيم، البته معمولا 12 متري هم فضاي اضافه،‌ اجاره مي‌شد و امسال هم اين اتفاق افتاد. اين موضوع يك خسارت مادي ايجاد مي‌كند، البته در كنار اينكه موضع ما در تعاملات تضعيف مي‌شود يعني برنامه اصلي كه براي مبادله غرفه ميان نمايشگاه‌هاي مختلف وجود داشت را هم تحت‌الشعاع قرار داده و آن را تضعيف مي‌كند.پرويز ادامه داد: هزينه‌هاي نمايشگاه كتاب پاريس پرداخت شده بود و بليت براي افراد شركت كننده نيز همچنين (در رابطه با نمايشگاه مسكو اطمينان دارم تهيه شده بود، اما براي نمايشگاه پاريس حضور ذهن ندارم) اما مي‌دانم غرفه گرفته و هزينه آن پرداخت شده بود. ايران در نمايشگاه كتاب پاريس شركت نكرد. پس از آن، زمان نمايشگاه فرانكفورت رسيد، اما چون در ارتباط با نمايشگاه فرانكفورت مساله‌اي از طرف سفير ايران در آلمان مطرح و مشخص شد ايران در نمايشگاه فرانكفورت نيز غرفه خود را از دست داده و كسي در آن شركت نكرده است.
در نمايشگاه محلي كتاب قطر شركت كرديم در فرانكفورت و پاريس خير!
پرويز در پايان گفت: در ماه گذشته يك حضور پررنگ و بسيار شگفت‌انگيز در نمايشگاه قطر داشتيم، نمايشگاه دوحه قطر يك نمايشگاه محلي است، واقعا قابل قياس با نمايشگاه مسكو، پاريس و فرانكفورت نيست؛ چندان استقبالي هم از سوي كشورهاي مختلف از آن نمايشگاه نشد، كما اينكه روابط سياسي ايران و قطر هم شرايطش به گونه‌اي نبوده و نيست كه ما بخواهيم در حوزه فرهنگ روي قطر مانور دهيم؛ معاندت قطر نسبت به جريان‌هاي بيداري اسلامي تقريبا مشخص است.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن