تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817127080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كافي‌نت‌ها اطلاعات هويتي كاربران را ثبت مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: كافي‌نت‌ها اطلاعات هويتي كاربران را ثبت مي كنند
معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در اطلاعيه‌اي ۲۰ دستورالعمل‌ درمورد افزايش ضريب امنيت اطلاعات كاربران صادر و اعلام كرد كه مديران دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت‌ها) موظفند حداكثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاريخ ابلاغ اين اطلاعيه نسبت به اجراي مفاد اعلام شده، اقدام كنند وگرنه اقدامات لازم انتظامي و معرفي متخلفان به مراجع‌قضايي صورت خواهد گرفت.

معاونت اجتماعي و الكترونيك پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه با توجه به نگراني‌هاي پيش‌آمده براي شهروندان ناشي از سرقت اطلاعات و حساب‌هاي شخصي و ديگر اطلاعات آنان و عدم ساماندهي دفاتر خدمات اينترنتي، پليس فضاي توليد تبادل اطلاعات ناجا با هدف تامين امنيت كاربران و استفاده‌كنندگان از سرويس‌هاي دفاتر خدمات اينترنت (كافي نت‌ها) و به منظور شفاف‌سازي عملكرد، ساماندهي‌دفاتر، كاهش مخاطرات و آسيب‌ها و حمايت از فعاليت قانوني مديران و صاحبان كسب و كار اين دفاتر، نكات ذيل را براي آگاهي و اجراي سريع از سوي مديران دفاتر، اعلام مي‌كند.

براساس اين دستورالعمل مديران دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت‌ها) موظفند حداكثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاريخ ابلاغ اين اطلاعيه نسبت به اجراي مفاد اعلام شده، اقدام كنند. در غير اين صورت پس از طي مدت قانوني اعلام شده، كارشناسان پليس فتا نسبت به بازرسي تمامي دفاتر خدمات اينترنت در سرتاسر كشور اقدام كرده و در صورت مشاهده‌ي هرگونه تخلف و عدم اجراي مفاد اين اطلاعيه، طبق تبصره‌هاي ۱ تا ۳ ماده ۷ آيين‌نامه دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت) و نيز ساير قوانين و دستور‌العمل‌هاي مرتبط در صورت مشاهده هرگونه تخلف ديگر، اقدامات لازم انتظامي و معرفي متخلفان به مراجع‌قضايي را صورت خواهد داد.

براساس اين دستورالعمل تنها دفاتري به عنوان دفاتر خدمات اينترنت شناخته مي‌شوند كه داراي مجوزهاي لازم و تاييديه‌هاي قانوني از مراكز ذيربط باشند.

به گزارش ايسنا، كليه مراكز و صنوفي كه مجوز ارائه‌ خدمات دسترسي ندارند (مثل دفاترفني، بازي‌سراها و ....)، مجاز به ارائه خدمات اينترنت نيستند و در صورت مشاهده اين گونه از مراكز و اصناف كه به صورت غيرمجاز نسبت به ارائه خدمات دسترسي اقدام مي‌كنند، برخورد انتظامي و قضايي با آنان صورت خواهد گرفت.

دفاتر خدمات اينترنت موظفند نكات ذيل را منطبق با آيين‌نامه دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت)، ابلاغيه‌ها و بخشنامه‌هاي اتحاديه صنف رايانه، داده ورزي و ماشين‌هاي اداري را رعايت كنند:

۱- دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت) موظفند مدرك مجوز خود را در محل مناسب و در معرض ديد مشتريان قرار دهند و همچنين محل اين دفاتر در معرض ديد و نظارت عمومي بوده و كليه ضوابط اماكن عمومي را رعايت كنند.

تامين پهناي باند از ارائه‌دهندگان غيرمجاز از طريق ماهواره ممنوع است

ارائه هرگونه خدمات غيرحضوري از طريق كافي‌نت‌ها ممنوع است

۲- دفاتر خدمات اينترنت (كافي‌نت) موظفند پهناي باند مورد نياز خود را الزاماً از طريق شركت‌هاي داراي پروانه ارائه‌كنندگان خدمات اينترنتي (ISP) تامين كنند. بنابراين تامين پهناي باند از ارائه دهندگان غير مجاز از طريق ماهواره مطابق قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره، اكيدا ممنوع است.

۳- مديران دفاتر و دارندگان مجوز فعاليت اين‌گونه از دفاتر ملزم به رعايت مفاد شرايط عمومي، موضوع ماده‌ي سه آيين‌نامه‌ دفاتر خدمات اينترنت هستند.

۴- مديران دفاتر خدمات اينترنت موظفند مدارك لازم در مورد تامين پهناي باند و رعايت شرايط عمومي را حسب مورد در اختيار بازرسان پليس فتا قرار دهند.

۵- ارائه هرگونه خدمات غيرحضوري از طريق دفاتر خدمات اينترنت ممنوع است.

۶- ارائه‌ي هرگونه خدمات، غير از ارائه‌ خدمات اينترنت به صورت حضوري، (مثل فروش نرم‌افزار، تايپ و پرينت، راه‌اندازي سيستم‌هاي بازي رايانه‌اي و ...) ممنوع است.

۷- صاحبان مجوز دفاتر خدمات اينترنت موظفند براي تصدي مسئوليت اجرايي از افرادي استفاده كنند كه حائز شرايط متعهد و مجرب، حسن شهرت و عدم‌دارا بودن سوء سابقه كيفري و قضايي و متاهل با حداقل ۲۵ سال سن باشند.

كافي‌نت‌ها اطلاعات هويتي كاربران را ثبت كنند

نصب فيلترشكن وVPN بر روي سيستم‌هاي رايانه‌اي دفاتر خدمات اينترنت ممنوع است

۸- دفاتر خدمات اينترنت موظفند كه اطلاعات هويتي كاربران را با دريافت مدارك شناسايي معتبر (ترجيحا" كارت ملي) ثبت كنند و از ارائه‌ خدمات به مراجعه‌كنندگاني كه مدارك شناسايي ارائه نمي‌كنند خودداري كنند.

۹- اطلاعات هويتي كه بايد مورد ثبت دقيق قرار گيرند عبارتند از: نام و نام خانوادگي، نام پدر، كد ملي، كدپستي و شماره تلفن تماس است.

۱۰- دفاتر خدمات اينترنت موظفند علاوه بر اطلاعات هويتي كاربران، ساير اطلاعات كاربري شامل روز و ساعت استفاده، IP اختصاص يافته و فايل‌لاگ‌، وب‌سايت‌ها و صفحات رويت شده را ثبت و حداقل تا شش ماه نگهداري كنند.

۱۱- صورت حساب چاپي زمان و هزينه استفاده بايد به كاربران تحويل داده شود.

۱۲- استفاده و در اختيار گذاشتن هر گونه ابزار دسترسي به سايت‌هاي فيلترشده، مثل انواع فيلترشكن‌هاي قابل نصب بر روي رايانه يا معرفي سايت‌هاي فيلترشكن و خدمات‌گيرندگان يا استفاده از هرگونهVPN بر روي سيستم‌هاي رايانه‌اي دفاتر خدمات اينترنت ممنوع است.

۱۳- مديران دفاتر خدمات دسترسي موظفند شرايطي را فراهم كنند كه اطلاعات كاربر قبلي (شامل سايت‌ها ، صفحات ديده شده، فعاليت‌ها،ID ها، آدرس‌هاي ايميل و ......) به محض قطع استفاده كاربر، از بين رفته و براي كاربران بعدي كه از آن رايانه استفاده مي‌كنند، قابل بازيابي نباشد.

۱۴- رايانه‌هاي استفاده شده در مراكز خدمات اينترنت (كافي‌نت) بايد الزاما در حالت كاربر محدود ( LIMITE I USER) در اختيار كاربران قرار گرافته و درگاه‌هاي ورودي سيستم رايانه‌اي شامل درگاه‌هاي USB، كارت خوان‌ها و ساير درگاه‌هايي كه امكان اتصال حافظه‌هاي جانبي به آنها وجود دارد، به صورت نرم افزاري مسدود شود.

۱۵- در صورت نياز كاربر به استفاده يا ارسال فايل رايانه‌اي بايد انتقال از طريق متصدي اجرايي دفتر خدمات اينترنت و از طريق شبكه داخلي دفتر بر روي سيستم رايانه‌اي كاربر و پس از اطمينان از سلامت و عدم‌آلودگي فايل رايانه‌اي به بدافزارها، تروجان‌ها و ويروس‌ها صورت بگيرد.

نصب دوربين مدار بسته‌ الزامي شد
۱۶- مديران دفاتر خدمات اينترنت موظفند هر روز در پايان ساعت كاري كافي‌نت نسبت به وارسي سيستم‌هاي رايانه‌هاي براي عدم نصب نرم افزارهاي KEY LOGGER، آلودگي به ويروس‌ها و بدافزارها و امحاء اطلاعات باقي مانده كاربران اقدام كنند.

۱۷- نصب دوربين مدار بسته داخلي با قابليت ضبط تمام‌وقت، نگهداري تصاوير و امكان بازبيني تا ۶ ماه الزامي است.

۱۸- مديران دفاتر خدمات اينترنت بايد نسبت به برقراري امكان فني ارسال پيام بر روي سيستم‌هاي رايانه‌اي دفتر در مورد اعلام زمان استفاده و هشدارهاي كاربري اقدام كنند.

۱۹- مديران دفاتر خدمات اينترنت موظفند به نحو مقتضي نسبت به نصب و نمايش مفاد قانون جرايم رايانه‌اي و فهرست مصاديق محتواي مجرمانه در ديد كاربران اقدام كنند.

۲۰- مديران و متصديان اجرايي دفاتر موظفند از استفاده‌ بيش از يك نفر از هر دستگاه رايانه‌اي متصل به اينترنت جزء در مواردي كه كاربر ناآشنا قصد استفاده از خدمات عمومي را داشته باشد و از يكي از نزديكان و آشنايان خود براي كمك و تسهيل امور خود استفاده مي‌كند، جلوگيري كنند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن