تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806691702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده و منتقد سينما:اخلاقتو خوب كن كمدي آبرومندي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نويسنده و منتقد سينما:"اخلاقتو خوب كن" كمدي آبرومندي است
تهران - نويسنده و منتقد سينما و تلويزيون فيلم "اخلاقتو خوب كن" را كمدي آبرومندي توصيف كرد و گفت: اين اثر سينمايي حاوي مفهايم ارزشي بوده كه با پاياني خوش براي مخاطب همراه است.


"محسن سليماني فاخر" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا درباره فيلم سينمايي "اخلاقتو خوب كن" ساخته سيدمسعود اطيابي افزود: اين اثر، يك فيلم بي ادعا و روتيني است كه نحوه اجرا و فرم آن متناسب با اينگونه آثار ايدئولوژيك نيست.

وي با بيان اينكه تجربه مرگ و بازگشت روح بارها دستمايه توليد آثار سينمايي قرار گرفته است، ادامه داد: "اخلاقتو خوب كن" نيز با وجود آنكه در موضوعات حاشيه اي با آثار ديگر تفاوت هايي دارد، اما در ذهن مخاطب همان اصل روح و چارچوب آن را به ياد مي آورد.

سليماني فاخر اين فيلم سينمايي را دارايي فضايي ايدئولوژيك و فرا زميني دانست و گفت: فيلم هايي كه از اين اساس پيروي مي كنند، نمي توانند مدعي ارايه اثري هنري باشند هر چند كه در نمونه هاي خارجي ردپاهايي از هنر اصيل سينما نيز ديده مي شود.

عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي توضيح داد:در اين فيلم فرشته اي وظيفه دارد كه آدم ها را به دنياي آخرت همراهي كند و روايت مردي است كه در يك تصادف و ايست قلبي متحول مي شود و در بازگشت خود به زندگي، با فرشته مرگ خود رو به رو مي شود و در شرايطي كه بين مرگ و زندگي به سر مي برد، سرنوشتش با زني گره مي خورد و عشق و عاشقي چاشني حكايت تلخي مي شود كه تمي معنوي دارد.

سليماني فاخر تاكيد كرد: ايده‌ آرزوي فرشته براي انسان شدن و تحقق اين آرزو كه از مفاهيم مذهبي برداشت شده، مضموني مناسب براي خلق يك كمدي موقعيت است و از اين رو مخاطب با مضمون فيلم "اخلاقتو خوب كن" كه همان فضايل اخلاقي است، ارتباط برقرار مي كند.

وي گفت: فيلم با نقايصي كه در شكل اجرا و نداشتن پيوستگي دارد، به نوعي در تلاش است تا معضلات اجتماعي و مشكلات رفتاري افراد را با چاشني طنز و آميختگي دين و مذهب مطرح كند و اين رويكرد فيلمساز ستودني است.

سليماني فاخر نقش "رضا عطاران" را در اين فيلم سينمايي، تكراري دانست و گفت: شخصيت اوليه‌ او (بشارت) شبيه انسان هاي زميني است و هيچ تفاوتي با ساير فيلمهايش ندارد و او در اين نقش تنها براي گيشه انتخاب خوبي است.

وي انتخاب "الهام حميدي" براي نقش "سايه" را مناسب ندانست و گفت: اين بازيگر به خاطر چهره مثبتي كه دارد، نتوانسته نقش زني كه مردان را با عشوه گري تيغ مي‌زند، به خوبي ايفا كند.

منتقد سينما و تلويزيون تاكيد كرد: اطيابي هر چند در اين فيلم بر محور تكرار موضوع روح و فرشته سخن گفته اما روايت آن به نوعي است كه شايد بسياري از خط قرمز‌ها را پشت سر گذاشته تا بتواند القاي پيام كند.

سليماني فاخر با بيان اينكه فيلمساز در برخي سكانس هاي اين فيلم درجا زده و در برخي موارد نيز به هدف مورد نظر خود نزديك شده است، گفت: فيلمساز با اصل قرار دادن مفهومي ارزشي، از تكرار قالب هاي هميشگي ساده و ابتدايي كمدي فاصله گرفته اما باز در تله "اتكا بر عشق هاي هميشگي و پايان خوش داستان" گير افتاده است.

عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي تاكيد كرد: اجرا، فرم و محتواي كليشه اي "اخلاقتو خوب كن" نه تنها براي اين فيلم مثبت نيست بلكه به افت كيفيت كمك كرده است.

وي برخي از نماهاي اين فيلم را براي مخاطب سهل الوصول دانست و گفت: براي نمونه صحنه تصادف غير منطقي به نمايش درآمده؛ چگونه است كه اتوبوس به شيوه اي مدرن از روي ابراهيم رد مي شود اما او با يك جراحي بهبود كامل پيدا مي كند.

منتقد سينما و تلويزيوت يادآور شد: اينكه رضويان از روي آزمايش هاي "سايه" پي ببرد كه او تومور دارد، با واقعيت همخواني ندارد زيرا اين بيماري تنها از روي عكس قابل تشخيص است.

سليماني فاخر "اخلاقتو خوب كن" را يك كمدي آبرومند دانست و گفت: فيلمساز در مسير توجه به محتوا و مفاهيم ارزشي گام برداشته و خود را از كمدي هاي سخيف رها كرده است.

وي افزود: خط اصلي قصه و مضمون ديني " توبه" كه در اين فيلم سينمايي مورد توجه قرار گرفته، دستمايه معتبري براي قرار گيري در ساختار اثر است.

فراهنگ **2025

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30747303

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن