تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815567318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمانپرست: منتظر تاريخ و محل پيشنهادي مذاكرات هسته‌اي هستيم نوسانات بازار ارز ربطي به تحريم بانك مركزي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: مهمانپرست: منتظر تاريخ و محل پيشنهادي مذاكرات هسته‌اي هستيم نوسانات بازار ارز ربطي به تحريم بانك مركزي ندارد
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درباره درخواست مذاكره مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با ايران، گفت: در حال حاضر منتظريم تا تاريخ و محل پيشنهادي توسط وي ارائه شود و وقتي مشخص شد با تماس هاي دوطرف توافق نهايي حاصل مي شود.


به گزارش خبرگزاري خانه ملت، به نقل از سايت وزارت امور خارجه، رامين مهمان پرست پيش از ظهر امروز- سه شنبه - در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درخصوص تحريم بانك مركزي از سوي آمريكا گفت: اقدامات مقامات آمريكا با هدف اعمال فشار در جمهوري اسلامي ايران پيگيري مي شود و نمي تواند تأثيري بر اراده ملت بزرگ ايران داشته باشد.

** فشارهاي آمريكا سياسي و تبليغاتي است

وي ادامه داد: هر چند ما معادلات بانكي و تبادلات تجاري خاصي با آمريكا نداشته ايم، ولي اين فشارها در قالب فشاري سياسي و تبليغاتي است و كشورهايي تحت فشار آمريكا هستند نيز منافع خود را در اين مسير از دست مي دهند و اين گونه اقدامات خصمانه از ذهن ملت ما پاك نخواهد شد و به عنوان فرصتي براي رشد خود استفاده خواد كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري درخصوص دستگيري ۳ مرزبان ايراني از سوي مقامات پاكستان گفت: جزئيات دقيقي از اين حادثه دريافت نكرده ايم بين مرزهاي كشورهاي همسايه ممكن است چنين اتفاقاتي بيافتد كه با پيگيري مسئولان مربوطه مسائل حل خواهد شد.

** مهندسين ربوده شده در سوريه در سلامت كامل هستند

مهمان پرست در پاسخ به سوالي درخصوص آخرين وضعيت ۳ مهندس ايراني ربوده شده در سوريه نيز گفت: مهندسين ما در يك پروژه در شهر حمص فعاليت مي كردند و مشغول پيگيري كارهايشان بودند و حادثه ربوده شدن آنها اتفاق خوبي نبود و نشان دهنده اين است كه عده اي به دنبال فشار بر سوريه و جلوگيري از پيشرفت هاي اين كشور هستند و ما با تمام امكانات خود به دنبال آزادي اتباع كشورمان هستيم.

دستيار ارشد وزير امور خارجه با بيان اينكه براساس اطلاعات و اخبار آنها در سلامت كامل هستند گفت: تمام تلاش خود را براي آزادي آنها به كار خواهيم بست.

مهمان پرست در پاسخ به سوال ديگري درخصوص اظهار تمايل اشتون براي مذاكره با ايران گفت: پاسخ خانم اشتون قبلا داده شده است و در حال حاضر منتظريم تا تاريخ پيشنهادي و محل پيشنهادي مذاكره توسط وي داده شود و وقتي مشخص شد آقاي جليلي و تيم مذاكره كننده هسته اي نقطه نظرات خود را خواهند داد و با تماس هايي كه انجام مي شود به توافق نهايي خواهند رسيد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري درخصوص سفر رييس جمهور به امريكاي لاتين نيز گفت: رييس جمهور به دنبال روابط خوبي كه بين كشور ما و كشورهاي آمريكاي لاتين وجود دارد و در پاسخ به سفر مقامات اين كشورها سفري به آمريكاي لاتين خواهد داشت كه به زودي آغاز مي شود.

وي ادامه داد: قطعاً سفري كه در سطح روساي جمهور باشد دستاوردهاي مهمي را براي ملت هاي دوطرف خواهد داشت و زمينه همكاري بين ما و اين كشورها فراهم است.

مهمان پرست درخصوص امضاي تفاهم نامه بين وزارت امور خارجه و معاونت توسعه و نيروي انساني رياست جمهوري و مركز فناوري رياست جمهوري گفت: اين تفاهم نامه به دنبال همكاري هاي خوبي كه در حال تداوم است امضاء شده است و اميدواريم با كمك وزارت امور خارجه و رياست جمهوري بتوانيم برنامه هاي خوبي را دنبال كنيم و سرعت همكاري ها افزايش پيدا كند.

رامين مهمانپرست در ادامه نشست خبري پيش از ظهر امروز در پاسخ به سوالي در خصوص اقدام تروريستي گروهي از اسلام گرايان تندرو در كليساي نيجريه گفت: همواره اعلام كرديم هر گونه اقدام تروريستي را محكوم مي كنيم و معتقديم در يك محيط آزاد است كه مردم مي توانند در اداره كشور مشاركت داشته باشند و هر گونه اعمال خشونت آميز و اقدامات تروريستي در جهت خلاف منافع ملي خواهد بود و اميدواريم اين مسئله در كشور نيجريه كنترل شود.

وي درمورد برخي سياست هاي ضد اسلامي دولت آذربايجان گفت: سياست اصولي ما توسعه همكاري ها و استفاده از ظرفيت ها با توجه به زمينه هاي مشترك دو كشور است و تاريخ و فرهنگ مشترك و مسائل اعتقادي مشترك حكم مي كند كه از اين ظرفيت ها حداكثر استفاده را ببريم. در اين ميان اگر ملاحظاتي در روابط دو كشور وجود داشته باشد منتقل خواهيم كرد.

**روابط با انگليس كاهش يافته، قطع نشده است

دستيار ارشد وزير امور خارجه در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين وضعيت روابط ايران و انگليس نيز گفت: به دنبال مصوبه قانوني مجلس سطح روابط ايران و انگليس به سطح كاردار كاهش پيدا كرده و دولت انگليس در اقدامي نسنجيده اقدام به تعطيلي سفارت ما در اين كشور كرد ولي قطع رابطه صورت نگرفته است در عين حال فعاليت هاي سفارت هاي دو كشور به حالت تعطيلي درآمده است و البته بحث راه اندازي حافظ منافع انگليس شرايط خاص خود را دارد.

**قصد توسعه روابط با كشورها را داريم

مهمانپرست با بيان اينكه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بر مبناي توسعه روابط با همه كشورهاست، گفت: به استثناي آمريكا كه در رفتار خصمانه خود هيچ گونه تغييري ايجاد نكرده و رژيم صهيونيستي كه اصولا ما موجوديت آن را به رسميت نمي شناسيم و انگليس هم به خاطر خصومت ها سطح روابط به كاردار تنزل پيدا كرده با بقيه كشورها قصد توسعه روابط را داريم.

**نوسانات بازار ارز ربطي به تحريم بانك مركزي ندارد

وي در خصوص نوسان شديد در بازار ارز ايران پس از تحريم بانك مركزي با بيان اينكه ريشه اقتصادي اين مسايل را بايد مسئولين اقتصادي پاسخ دهند گفت: آنچه كه مسلم است اين است كه اين مساله هيچ ربطي با تحريم ندارد، چرا كه تحريم ها هنوز شكلي عملي به خود نگرفته است و ما هم با آمريكا و انگليس رابطه تجاري نداشتيم و بايد ريشه هاي اقتصادي اين مساله بررسي شود.

مهمانپرست در پاسخ به سوال ديگري در خصوص نوسان نرخ ارز در بازار داخلي گفت: مسائل مختلفي ممكن است دخالت داشته باشد كه يكي از موضوعات مسئله مديريت نقدينگي در داخل كشور است. دولت جمهوري اسلامي ايران براي كنترل نرخ تورم و جلوگيري از افزايش نرخ ارز تدابير موثري داشته است و نوسانات اخير با كار كارشناسي پيگيري مي شود و قطعاً تاثيري در ثبات اقتصادي كشور نخواهد داشت.

وي ادامه داد: در شرايطي كه اقتصاد اكثريت كشورها با بحران روبرو بود اقتصاد ايران روند صعودي داشته است و در همان زمان توانستيم طرح بزرگ هدفمندكردن يارانه ها را اجرايي كنيم و وقتي اين طرح به صورت كامل به اجرا دربيايد مي توانيم صد ميليارد دلار را حذف كنيم و حالا اين شرايط را با شرايط اقتصادي كشورهاي غربي مقايسه كنيم كه تلاش مي كنند اقتصاد خود را نجات دهند.

** سفربازرسان آژانس در آينده نزديك به تهران

مهمانپرست در مورد بازديد بازرسان آژانس انرژي اتمي از كشور ما و مذاكراتي كه در اين ارتباط صورت گرفته است، گفت: جمهوري اسلامي ايران از هياتي از مقامات آژانس به سرپرستي معاون دبير كل آژانس براي سفر به ايران دعوت بعمل آورده كه در چارچوب همكاري هاي مستمر ايران و آژانس است اين دعوت ابتدا به ساكن از طرف ايران بوده و نشان دهنده حسن نيت و شفافيت عملكرد ماست كه به زودي شاهد اين بازديد خواهيم بود.

**اولين ضرر كننده تحريم نفتي ايران غرب است

سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص برخي موضع گيري ها مبني بر اينكه اگر تحريم نفتي ايران اجرايي شود ايران اقدام به بستن تنگه هرمز خواهد كرد گفت: درمسئله تحريم ها اول از همه كشورهاي تحريم كننده در فشار قرار خواهند گرفت و وضعيت انرژي در جهان به گونه اي نيست كه بتوان از كشوري همچون ايران كه دومين ذخاير گاز دنياست و چهارمين ذخاير نفت دنيا را در اختيار دارد چشم پوشي كرد.

وي با بيان اينكه اولين كسي كه از تحريم نفت ضرر مي كند كشورهاي غربي هستند، گفت: آنچه كه در رابطه با تنگه هرمز صورت مي گيرد نشان دهنده عزم جدي كشور ما با تمام توان است كه قادر است امنيت به اين منطقه حساس را به بهترين شكل حس كند و معتقديم حضور نيروهاي خارجي در خليج فارس مغاير با امنيت منطقه است.

**قيلتر سايت‌ها در حوزه كاري ما نيست

مهمانپرست در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوالي در خصوص فيلتر شدن سايت سفارت انگليس، گفت: اين كه بعضي از سايت ها فيلتر مي شوند يا خير در حوزه كاري ما نيست، مسئولين بخش هاي مختلف با توجه به اقداماتي كه در جهت خصومت با منافع ملت ماست تصميم مي گيرند و اميدوارم سفارتخانه هاي مختلف از سايت خود در جهت توسعه روابط كشورشان با ما استفاده كنند.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص موج جديد تهديدها عليه كشورمان گفت: صحبت از تهديدات جنگي بخشي از سناريوي تبليغاتي غرب است، مقامات آمريكا بعد از موج بيداري در منطقه و بحران اقتصادي كه گريبان آنها را گرفته است بدنبال بازگرداندان آبروي از دست رفته خود هستند و در اين راستا دست اقداماتي چون جاسوسي مي زنند تا موضوعات جديدي را مطرح كنند.

**تناقض دررفتار آمريكا مسبوق به سابقه است

دستيار ارشد وزير امور خارجه در خصوص راه اندازي دفتر طالبان در قطر و اينكه آمريكا گفته است ديگر طالبان را دشمن خود نمي داند، گفت: اين مسئله تازگي ندارد و وجود تناقض در رفتار مقامات آمريكايي مسبوق به سابقه است و همين مقامات زماني اعلام كردند كه طالبان گروه هاي افراطي هستند و براي از بين بردن آنها به افغانستان لشكر كشي كردند و امروز به اين فكر افتاده اند با همين گروه ها ارتباط داشته باشند و آنچه كه براي آمريكا اهميتي ندارد بحث مبارزه با تروريسم است.

وي ادامه داد: آمريكا براي تامين منافع خود و امنيت رژيم صهيونيستي حاضر به هر كاري مي باشد و مهم اين است كه مردم منطقه آگاه هستند و حسابي براي سياست هاي آمريكا باز نمي كنند. تا زمانيكه مقامات آمريكا در منطقه هستند هر بار يك گروه را تقويت مي كنند و ايجاد ناامني خواهند كرد كه اين مسئله خشم مردم منطقه را به دنبال خواهد داشت و بهتر است آمريكايي ها به كشور خود بازگردند و به مشكلات داخلي خود بپردازند.

**موضع ايران درباره روابط با كره شمالي

مهمانپرست در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه با توجه به روابط ايران با كره شمالي آيا پس از مرگ رهبر اين كشور تغييري در مناسبات دو جانبه ايران وكره شمالي به وجود خواهد آمد، گفت: با جابجايي كه در داخل كره شمالي صورت گرفته ظاهراً تغييري در سياست هاي اين كشور صورت نگرفته است. روابط جمهوري اسلامي ايران با همه كشورها دوستانه است و فكر نمي كنم تغيير خاصي در اين ارتباط ايجاد شده باشد و ما به نظر و آراي مردم كره شمالي احترام مي گذاريم و اين رفتار غلطي است كه برخي كشورها فكر مي كنند بايد نظر خود را به مردم ديگر كشورها تحميل كنند.

**آمريكايي ها دلشان به حال مردم ما نسوخته است

سخنگوي وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به اظهارات معاون خزانه داري آمريكا كه مدعي شده است دولت ايران تعمداً قيمت دلار را بالا نگه مي دارد تا بتواند كسري بودجه خود را دنبال كند، گفت: مقامات آمريكا كه از وضعيت داخل كشور ما مطلع نيستند و دلشان هم به حال مردم ما نسوخته است و طبيعي است كه از اتفاقات داخلي ما براي ايجاد اختلاف در كشور استفاده مي كنند و ملت ما تاكنون ياد گرفتند اظهارات مقام آمريكا را گوش دهند و برعكس آن را باور كنند.

** مقامات آژانس از فرصت استفاده كنند

وي در پاسخ به اين سوال كه مقامات آژانس كه اعلام كردند كه در صورتي به ايران مي آيند كه ايران حاضر به پاسخ دهي در مورد همه ابهامات باشد گفت: تمام اقدامات ايران با اطلاع آژانس بوده است و حتي قبل از اتفاقات اخير آژانس ما از هيات اين سازمان دعوت كرديم كه به ايران بيايد كه نشان دهنده صلح آميز بودن فعاليت هاست و اين كه ما مجددا از آنها دعوت كرديم كه به ايران بيايند مقامات آژانس بايد از اين فرصت استفاده كنند.

**هرگونه دخالت خارجي در سوريه محكوم است

مهمانپرست در خصوص طرح كشورهاي غربي براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه، گفت: معتقديم در رابطه با سوريه هرگونه دخالت نيروهاي خارجي در كشورها كه از جمله سوريه محكوم است و نه مردم و نه دولت سوريه موافق اقدامات خارجي نيستند وهمه در اين كشور موافق اجراي اصلاحات سوريه هستند و اصلاحاتي كه دولت اين كشور انجام داده است مي تواند به وضعيت اين كشور كمك كند.

وي ادامه داد: برخي رژيم هاي نامشروع در منطقه وجود ثبات و امنيت را در سوريه برنمي تابند و تلاش مي كنند آنرا بهم بزنند. امروز شاهد حمايت مردم از نظام سوريه هستيم و توصيه اي كه ما داريم اين است كه كشورهاي ديگر از دخالت در امور سوريه خودداري كنند و اين مسير به وضعيت بهتري منجر خواهد شد.

**خط لوله صلح مورد حمايت جدي است

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص خط لوله صلح گفت: دسترسي بلند مدت و پايدار هر كشوري به منابع انرژي نقشي تعيين كننده در برنامه توسعه آن كشور بوده است خصوصاً كه منابع انرژي در حال كاهش است و وجود ذخاير عظيم نفت و گاز در ايران براي خيلي از كشورهاي بزرگ كه برنامه هاي اقتصادي دارند انگيزه ايجاد مي كنند و خط لوله صلح مورد حمايت جدي اين كشورها است و كشورهاي مختلفي ابراز علاقه كردند كه از اين خط لوله بهره مند شوند كه به آنها مذاكرات فني صورت مي گيرد كه در صورت توافق پيگيري شود.

**آرزوهاي پايان رسيدن مقاومت در دل صهيونيست ها مي ماند

مهمانپرست در پاسخ به سوال ديگري در خصوص سخنان نخست وزير قطر مبني بر اينكه عمر حماس به پايان رسيده است گفت: اگر مقاومت در منطقه به نقطه پايان رسيده باشد اسرائيلي ها بايد از همه خوشحال تر باشند ولي ما آثار خوشحالي را در چهره مقامات اين رژيم نمي بينيم.

وي ادامه داد: مقاومت در بين مردم منطقه جايگاه دارد و دليل اصلي فشارها در سوريه نيز به دليل مقاومت است و فكر مي كنم آرزوي به پايان رسيدن مقاومت در دل صهيونيست ها و حاميان آنها باقي خواهد ماند.

**مقابله جدي با پديده تروريسم

دستيار ارشد وزير امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص حمله به مقر اشرف و وضعيت اخير گروهك تروريستي منافقين گفت: معتقديم هر جرياني كه وارد اقدامات تروريستي باشد نقطه پايان كارش اين است كه جايي براي آن نخواهد بود و هيچ كشوري حاضر به پذيرش آن نيست .

وي با بيان اينكه كشورهاي مدعي حقوق بشر بايد به صورت جدي با پديده تروريسم مقابله كنند، گفت: اقدامات تروريستي منافقين بر غرب پوشيده نيست و حمايت آنها از منافقين قابل توجيه نيست غرب در مقابل با تروريسم صادقانه عمل نمي كند و ما تاكيد داريم كه بايد هر چه سريعتر تكليف اين گروهك مشخص شود.

**آخرين وضعيت امام موسي صدر

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه آيا خانواده امام موسي صدر به ليبي سفر كردند و آخرين پيگيري ها از وضعيت وي چيست، گفت: در رابطه با كسب اطلاع از وضعيت امام موسي صدر تلاش زيادي شده است هم خانواده ايشان وهم هيات هاي لبناني و هم در سفر آقاي صالحي به ليبي اين مسئله پيگيري شده است، اما متاسفانه تاكنون نشانه اي از وجود سند دقيق ومشخص از وضعيت امام موسي صدر و همراهان ايشان به دست نيامده است البته دولت موقت ليبي قول تشكيل كميته اي را داده است تا اين مسئله را پيگيري كند اميدواريم بتوانيم اطلاع دقيقي در اين ارتباط پيدا كنيم.

مهمانپرست در پاسخ به اين سوال كه برخي شهروندان ايراني پيش از بسته شدن سفارت انگليس در تهران مدارك و مبالغي را به اين سفارت تحويل داده بودند و پس از وقايع اخير اصل مدارك خود را از سفارت آلمان گرفتند ولي پول آنها وصول نشده است اقدام وزارت امور خارجه در اين ارتباط چيست، گفت: در معاونت كنسولي كميته ويژه مسائل كنسولي ايران و انگليس تشكيل شده است كه در اين كميته خدمات كنسولي ارايه داده مي شود اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته و هر فردي كه كار كنسولي دارد مي تواند با اين ستاد تماس بگيرد.

**اجازه بي حرمتي به قدس داده نشود

وي در واكنش به اينكه قدس قرار است پايتخت يهوديان شود، گفت: اين اظهار نظر مجلس رژيم صهيونيستي به منزله يك جنايت جديد است و حتماً كشورهاي اسلامي بايد عكس العمل مناسبي را در اين ارتباط از خود نشان دهند و سازمان همكاري هاي اسلامي نيز به همين منظور ايجاد شده است و انتظار اين است كه اين سازمان برخورد مناسبي با اين مسئله داشته باشد و اجازه ندهد رژيم صهيونيستي نسبت به مسئله قدس بي حرمتي كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص سفر اسماعيل هنيه به تهران نيز گفت: مسئولين جنبش حماس، جهاد اسلامي و سران مقاومت در منطقه از پايگاه هاي مردمي خوبي برخوردارند و اين رفت و آمدها با مقامات كشور ما هم در گذشته بوده و در آينده هم خواهد بود و مهم اين است كه بايد از حقوق مردم فلسطين دفاع كنيم و گروه هاي فلسطيني بايد از خاك سرزمين دفاع كنند و نتيجه اين مقاومت پيروزي نهايي خواهد بود./

پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن