تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814609590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح / سردار صفوي:حفظ بقاي نظام جمهوري اسلامي بزرگترين دستاورد 30 سال گذشته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشروح / سردار صفوي:حفظ بقاي نظام جمهوري اسلامي بزرگترين دستاورد 30 سال گذشته است
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: بزرگترين دستاورد سياسي و دفاعي كشور در طي سي سال گذشته حفظ بقاي نظام جمهوري اسلامي ، استمرار حيات، حفظ تماميت ارضي سرزمين و استقلال سياسي ايران است.

به گزارش خبرگزاري مهر، سردار سيد يحيي رحيم صفوي در نخستين همايش علمي - پژوهشي "درآمدي بر كارنامه نظام جمهوري اسلامي ايران" كه از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، در"تبيين مديريت هشت ساله دفاع مقدس در جنگ تحميلي ابرقدرت ها بر عليه ايران"، با بيان اينكه بزرگترين دستاورد سياسي دفاعي كشور در سي سال گذشته حفظ بقاي ملي نظام جمهوري اسلامي ، استمرار حيات آن و حفظ تماميت ارضي سرزميني و استقلال سياسي ايران است، به مشخصات منحصر به فرد جنگ عراق عليه ايران اشاره كرد و گفت: اين جنگ تنها جنگ دوران جهان دو قطبي بود كه هر دو ابرقدرت جهان يعني آمريكا و شوروي از عراق بر عليه ايران حمايت مي كردند ضمن اينكه در اين جنگ ائتلاف نانوشته بين المللي و منطقه اي و تفسيم كاري ميان كشورها صورت گرفته بود.

وي افزود: اين همكاري به اين صورت بود كه آمريكا رهبري سياسي و تبليغاتي جنگ عراق عليه ايران را بر عهده داشت، شوروي تسليحات عمده نظامي عراق را تامين مي كرد، اروپا تمام تجهيزات را در اختيار عراق مي گذاشت و كشورهاي عربي منطقه نيز منابع مالي جنگ عراق عليه ايران را تامين مي كردند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در ادامه افزود: طبق اسنادي كه به تازگي ارائه شده است، شوراي امنيت ملي آمريكا در 26 نوامبر سال 1983 يعني در زمان رياست جمهوري ريگان مصوبه اي براي حفاظت عراق در جنگ با ايران به تصويب رساند كه طبق آن آمريكا ملزم مي شد هر كاري كه براي حمايت از عراق در ايران لازم و مجاز بود را انجام دهد.

سرلشكر صفوي خاطرنشان كرد: آمريكايي ها در اين جنگ از طريق ارائه اطلاعات ماهواره اي توسط هواپيماهاي آواكس، واگذاري اعتبارات بانكي به عراق، حضور ناوگان هاي نظامي در منطقه و حمله به سكوهاي نفتي ايران و شوروي ها نيز با فروش ميلياردها دلار سلاح به عراق در جنگ با ايران به اين كشور كمك كردند.

وي با بيان اينكه جنگ عراق عليه ايران طولاني ترين جنگ اواخر قرن بيستم بود، غير قابل پيش بيني بودن نتايج جنگ را از ديگر مشخصه هاي منحصر به فرد اين جنگ عنوان كرد و افزود: طبق برآوردهاي دستگاههاي ذيربط غرب و آمريكا پيروزي عراق در اين جنگ امري قطعي پيش بيني مي شد اما الطاف الهي، مديريت راهبردي امام (ره) ، فداكاري مردم و شهيدان و هنر مسئولان سياسي و فرماندهان نظامي موجب پيروزي ايران در صحنه هاي نبرد شد.

اين مقام عالي رتبه نظامي كشور ساقط كردن نظام جمهوري، تجزيه مناطق ايران، لغو قرارداد 1975 الجزاير و بازگشت سياسي نظامي ايران به دامن آمريكا و فرسايش و كاهش ظرفيت اقتصادي سياسي و اجتماعي ايران و در نهايت جلوگيري از نفوذ انقلاب اسلامي ايران به ديگر كشورها را از جمله اهداف جنگ عراق عليه ايران عنوان كر و با اشاره به مديريت راهبردي جنگ توسط حضرت امام(ره) گفت: ايشان با مديريت و رهبري خود در سه سطح بين المللي، منطقه اي و ملي جنگ را مديريت استراتژيك كردند. به گونه اي كه ايشان در محيط بين المللي آمريكايي ها و شوروي ها را كه قدرت هاي عراق بودند بارها خطاب قرار دادند و عدم پشتيباني از عراق را بارها به آنها گوشزد كردند.

وي ادامه داد: مديريت كشورهاي منطقه خاورميانه، مديريت و رهبري كشور، قدرت انگيزش و حفظ روحيه مردم و مسئولان در تهاجم اوليه دشمن به ايران، قدرت مرجع بودن و توانايي بسيج، و اعزام نيروهاي صدها هزار نفري به جبهه هاي جنگ، قدرت كارآمدي و توانمندي دستگاههاي اجرايي كشور در پشتيباني جنگ، مديريت بحران هاي سياسي ناشي از ترورها و شهادت هاي مسئولان كشور ، همچون شهيد بهشتي، شهيد رجايي، شهيد باهنر، آيت الله قدوسي، شهيد مدني و ترور مقام معظم رهبري و قدرت تنبيه و توانايي برخورد با متخلفان كه نمونه بارز آن بركناري بني صدر از فرماندهي كل قوا بود را مي توان از جمله موارد مديريت راهبردي جنگ توسط امام (ره) دانست.

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري در ادامه به مديريت اقتصادي كشور در دوران جنگ اشاره كرد و با تقسيم مقطع تاريخي بين سالهاي 59-67 به سه دوره اقتصادي، اظهار داشت: سال 59 تا 60 به دليل كاهش صادرات نفت، بمباران نيروگاههاي برق و آسيب ديدن نقاط حساس دوره ركود اقتصادي، سال 61-64 دوران رونق اقتصادي و سال هاي 65-67 نيز دوران ركود مجدد اقتصادي بود.

سرلشكر صفوي افزود: سالهاي 61-64 يعني در زمان فتح خرمشهر تا فتح فاو به دليل بالا رفتن درآمدهاي نفتي ايران و همچنين مديريت مناسب دولت وقت دوران رونق اقتصادي كشور طي دوران جنگ بود اما در سال هاي 65-67 به دليل كاهش صادرات نفتي كه علت آن بمباران پايانه هاي نفتي كشور توسط آمريكا بود شاهد ركود اقتصادي در كشور بوديم.

وي خاطرنشان كرد: بيش از 90 درصد صادرات نفتي كشور از خارك صورت مي گرفت اما عراق با حمايت هواپيماها و سيستم هاي موشكي فرانسوي ها و هواپيماهاي آواكس آمريكايي پايانه هاي نفتي ما را نه تنها در خارك بلكه تا جزيره سري بمباران كرده و 44 نفتكش ايران را با موشك مورد هدف قرار دادند. بنابراين ما بدترين وضع را در سال 65 از نظر درآمدهاي ارزي داشتيم.

فرمانده سابق كل سپاه تاكيد كرد: اين ركود اقتصادي در سال هاي 65-67 يكي از دلايل اصلي پذيرش قطعنامه توسط حضرت امام(ره) بود.

سردار صفوي در ادامه سخنان خود به مديريت كارآمد و اثربخش فرماندهان جنگ در طول 8 سال دفاع مقدس از جمله مديريت برتر فكري در طراحي عمليات ها و راهبردي هوشمندانه توسعه سازمانهاي تخصصي مانند مهندسي رزمي پرداخت و تصريح كرد: بزرگترين دستاورد سياسي كشور در طول هشت سال جنگ تحميلي آن است كه رژيم عراق و حاميان منطقه اي و فرامنطقه اي اش نتوانسته اند به هيچ يك از اهداف خود در جنگ برسند. هدف حداكثري آنها در جنگ با ايران ساقط كردن نظام سياسي ايران بود كه نه تنها اين امر رخ نداد بلكه رژيم بعثي عراق در سال 2003 سقوط كرد.

وي افزود: از ديگر اهداف ترسيم شده براي جنگ عراق عليه ايران از بين بردن تماميت ارضي بود كه نه تنها اين امر رخ نداد؛ بلكه طبق نامه صدام در سال 69 به آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور وقت ايران، رژيم بعثي عراق تمام بندهاي قرارداد 1975 را قبول كرد.

سردار صفوي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي هيچ گاه از لحاظ سياسي تسليم فشارهاي آمريكا نشده است، گفت: با وجود تحميل خسارت هاي بزرگ انساني و اقتصادي به ايران به فضل الهي و با نثار خون شهدا هم اكنون نفوذ سياسي انقلاب در صحنه هاي منطقه همچون كشورهاي لبنان و فلسطين و همه جهان به وضوح ديده مي شود. به گونه اي كه بنا بر اعتراف دشمنان فرامنطقه اي ايران نفوذ سياسي ايران در خاورميانه بالا رفته و ايران قدرت اول منطقه است.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در پايان تاكيد كرد: هم اكنون ايران اسلامي با تقديم 200 هزار شهيد و 300 هزار جانباز، با رهبري و مديريت ولايت فقيه به كشوري قدرتمند ، با ثبات، امن و پيشرفته در خاورميانه تبديل شده است.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن