تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819942234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس فدراسيون فوتبال: ايران آماده ميزباني مسابقات آسيايي زنان است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس فدراسيون فوتبال: ايران آماده ميزباني مسابقات آسيايي زنان است
جام جم آنلاين: علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال گفت: آمادگي داريم ميزباني مسابقات آسيايي زنان را در ايران بپذيريم اگر اين اتفاق بيفتد ، در رشد و توسعه‌ فوتبال زنان گام موثري برداشته شده و انعكاس اخبار آن نيز در جهان به ما كمك بسياري خواهد كرد.


به گزارش ايسنا ، سمينار نواب رييس بانوان فوتبال صبح امروز در هتل آكادمي فوتبال با حضور كفاشيان ، تاج ، نبي ، رييس ، نايب رييس و دبير فدراسيون فوتبال ، فريده شجاعي رييس كميته‌ امور بانوان و فاطمه آليا نماينده‌ مجلس و عضو كميته‌ فوتبال بانوان فدراسيون فوتبال برگزار شد.

در ابتداي اين نشست علي كفاشيان گفت: پس از آنكه فدراسيون فوتبال كار خود را از سال گذشته آغاز كرد چند وظيفه‌ مهم را در اولويت كار قرار داد. ابتدا امور جاري فدراسيون را دنبال كرديم تا متوقف نشود. در گام بعد نيز به فكر تغيير فدراسيون براساس ساختاري كه در اساسنامه پيشنهاد شده بود، بوديم. فوتبال رشته‌اي است فراگير و مورد علاقه‌ قشر جوان. ما موظفيم براي آنها فضا ايجاد كنيم تا فعاليت كنند و نتايج خوب بگيرند.

وي افزود: در طول دوران كاري‌ام براي ورزش زنان تعاريف مختلفي براساس سليقه‌هاي مختلف انجام شده است كه هيچ كدام نظم و ساختاري منظم نداشته است. ما از خانم شجاعي تقاضا كرديم در كميته‌ بانوان نخبگان را كنار هم جمع كنند تا سياست‌گذاري، خط مشي و نحوه‌ي عملكرد بانوان مشخص شود.

رييس فدراسيون فوتبال اضافه كرد: بهتر است از جانب فدراسيون شكل كار مشخص شود تا تصميمات و نوشتن آيين‌نامه و مقررات سريع‌تر تدوين گردد. معتقدم اين كار كار بزرگي است كه اگر انجام شود مي‌تواند به همه‌ بخش‌هاي ورزش زنان سرايت كند. من از شما تقاضا مي‌كنم كه در مسايلي چون سياست گذاري با كميته‌ي بانوان به بحث و تبادل نظر بپردازيد. تنها به فكر كارهاي جاري و معمول نباشد. چرا نبايد رييس برخي از كميته‌هاي فدراسيون توسط زنان اداره شود. يكي از سياست‌هاي فدراسيون فوتبال در كميته‌هاي مختلف گنجاندن يك زن در كميته است. چرا كميته‌ها بايد فكر كنند كه تنها مردان مي‌توانند آنها را اداره كنند. زنان نيز بخشي از فدراسيون فوتبال هستند. ما بايد فضايي را براي تمرين، برگزاري مسابقات و دوره‌هاي آموزشي براي بانوان ايجاد كنيم تا آنها حرفي براي گفتن داشته باشند.

كفاشيان خاطرنشان كرد: در استان‌ها نيز زنان بايد در كميته‌هاي مختلف حضور داشته باشند تا بتوانند سياست ‌هاي لازم را تبيين كنند. ورزش كار فني و علمي است. چرا بايد در كلاس‌هاي آموزشي از اساتيد مرد براي زنان هم استفاده كرد. ما مطمئنيم و قصد داريم در فضاهاي اجرايي براي زنان راه باز كنيم. اگر در يك كميته زنان بهتر از مردان كار كنند، اين امكان وجود دارد كه رياست آن كميته را برعهده بگيرند. اين اعتقاد واقعا در فدراسيون فوتبال وجود دارد.

وي افزود: از سال جديد قصد داريم سفرهاي استاني را براي بررسي مشكلات و مسايل حاكم بر استان‌ها آغاز كنيم تا از نزديك مشكلات آنها را حل كنيم. امسال در فدراسيون فوتبال سال پركاري را داشتيم و نتايج بسيار خوبي را نيز رقم زديم. در ورزش زنان قدم‌هاي خوبي برداشتيم. يكي از امتيازات خوبي كه AFC به فدراسيون فوتبال ايران داد، مربوط به بخش زنان مي‌شد. ما بايد در اين بخش برنامه‌هاي برون مرزي بيشتري در نظر بگيريم. چون زنان كشورهاي مسلمان ديگر نيز به اقدامات ما نياز دارند.

رييس فدراسيون فوتبال اظهار كرد: هم اكنون آمادگي داريم ميزباني مسابقات آسيايي زنان را در ايران بپذيريم اگر اين اتفاق بيفتد، در رشد و توسعه‌ي فوتبال زنان گام موثري برداشته شده و انعكاس اخبار آن نيز در جهان به ما كمك بسياري خواهد كرد.

وي خطاب به نواب رييس بانوان هيات‌هاي فوتبال استان‌ها متذكر شد: اگر فعاليت شما در استان‌ها و ما در فدراسيون فوتبال روند خوبي براساس ضوابط داشته باشد قطعا مي‌توان راه پيشرفت را سريع‌تر پيمود. ما مي‌توانيم به ساير كشورها نيز راهكار ارايه كنيم. خوشبختانه امروز حضور زنان در رشته‌هاي مختلف و در صحنه‌هاي بين‌المللي پر رنگ شده است. فدراسيون فوتبال آمادگي دارد در هر بخشي كه زنان دانش كافي را داشته باشند، آنها را به فيفا و AFC معرفي كند.

كفاشيان با اشاره به اينكه در بيشتر استان‌ها با كمبود داور، ناظر و مربي مواجه هستيم، تاكيد كرد: ما بايد نقاط ضعف خود را برطرف كنيم. چرا بايد به طور مثال در گزارشات كميته‌ آموزش فدراسيون فوتبال يك بخش اندك به زنان اختصاص داشته باشد؟ شما بايد فعاليت خود را بيشتر كنيد. «تاج» در كميته‌ تيم‌هاي ملي و «نبي» در كارهاي اداري فدراسيون آمادگي كامل براي همكاري با شما را دارند.

وي درخصوص بودجه تخصيصي به بخش بانوان نيز يادآور شد: در هيچ فدراسيوني 30 درصد كل بودجه به بخش زنان اختصاص پيدا نمي‌كند ولي فدراسيون فوتبال اين آمادگي را دارد تا براساس برنامه‌هاي بانوان اين مبلغ را به آنها اختصاص دهد. در بخش اماكن ورزشي نيز خوشبختانه اين امكان وجود دارد تا سالن‌هايي در استان‌ها به فوتبال و فوتسال زنان اختصاص پيدا كند.

18 ميليارد تومان بودجه‌ سال 88 فوتبال

مهدي تاج در سمينار نواب رييس بانوان هيات‌هاي فوتبال استان‌ها گفت: وجود بانوان در بخش‌هاي مختلف فدراسيون فوتبال يعني تصميم‌گيري آنها براي فوتبال و فوتسال زنان.

رييس كميته تيم‌هاي ملي فوتبال اظهار كرد: برگزاري اين سمينار نويدبخش برنامه‌هاي فدراسيون فوتبال براي زنان است. 18 ميليارد تومان براي برنامه‌هاي مختلف فدراسيون فوتبال در سال 88 پيش‌بيني شده است و هر برنامه‌اي كه مورد نظر بخش بانوان و بخش‌هاي ديگر است بايد در برنامه‌ فدراسيون فوتبال گنجانده شود چرا كه براساس اين برنامه‌ها بودجه فدراسيون تعريف مي‌شود.

وي اضافه كرد: در دو يا سه سال آينده بايد به اهدافي كه براي زنان تعريف كرديم، برسيم. از اين 18 ميليارد تومان 15 ميليارد تومان به كميته‌ تيم‌هاي ملي و سه ميليارد به بخش‌هاي ديگر فدراسيون اختصاص خواهد يافت كه در نظر گرفتن اين مبلغ ميزان توجه فدراسيون فوتبال به تيم‌هاي ملي در رده‌هاي مختلف را مي‌رساند.

رييس كميته تيم‌هاي ملي فوتبال افزود: حضور شجاعي در راس كميته‌ بانوان و عضويت وي در كميته‌ تيم‌هاي ملي يكي از نقاط قوت زنان در فدراسيون فوتبال است. يكي از گرفتاري‌هاي فدراسيون فوتبال به بخش داوري اختصاص دارد. ليگ آخرين روزهاي خود را سپري مي‌كند، با اين حال يكي از اعضاي كميته‌ داوران «صغري سهرابيان» است و اين اقدام بيانگر اين است كه فدراسيون فوتبال در بخش‌هاي مختلف از حضور زنان استفاده مي‌كند بنابراين زنان با ورود در بخش‌هاي مختلف فدراسيون فوتبال مي‌توانند تصميم گيرنده باشند.

تاج با اشاره به اينكه بخش زنان با حساسيت‌هاي خاصي مواجه است، متذكر شد: فدراسيون فوتبال قصد دارد در رده‌هاي مختلف بانوان با حفظ شرايط خاص و ارزش‌هاي جامعه در مناسبات مختلف حضور داشته باشد. مسابقات باشگاه‌هاي كشورهاي اسلامي كه مهر ماه سال جاري به ميزباني ايران برگزار شد، حساسيتي در پي نداشت و با حفظ كامل ارزش‌ها انجام شد. ما علاقه‌مند هستيم باز هم در اين زمينه فعاليت داشته باشيم.

وي افزود: در بازي ايران مقابل اسپانيا ورود بانوان را به سالن آزادي داشتيم. خوشبختانه هيچ اتفاقي نيفتاد و ما به دنبال اين هستيم كه اين امكان را فراهم كنيم. ما از جانب AFC براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها الزامي نداريم بلكه آنها به ما توصيه مي‌كنند. وقتي تمام مناسبات در ورزشگاه‌هاي ما رعايت شود، اين توصيه را نيز مي‌پذيريم ولي فعلا رعايت نمي‌شود چرا كه امكاناتي مهيا نيست.

رييس كميته تيم‌هاي ملي فوتبال اضافه كرد: از آنجايي كه بيش از نيمي از جمعيت كشور را زنان تشكيل مي دهند و نمي‌توان از اين بخش عظيم چشم‌پوشي كرد، تلاش مي‌كنيم فوتبال زنان را در آسيا به جايگاه اصلي خود برسانيم. بخش عظيمي از توجه رسانه‌ها، مطبوعات و... به ورزش فوتبال است و بسياري از برنامه‌هاي تلويزيوني به وسيله‌ فوتبال پر مي‌شوند. فوتبال با هيچ پديده‌ اجتماعي ديگر قابل مقايسه نيست و قابليت اين را دارد كه بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي را در برخي موارد لاينحل از بين ببرد.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن