تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819356603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد مطهري: در تبليغ دين بايد تعادل را حفظ كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محمد مطهري: در تبليغ دين بايد تعادل را حفظ كنيم
حجت الاسلام دكتر محمد مطهري"فرزند شهيد مطهري" گفت: در بحث تبليغ دين بايد تعادل را حفظ كنيم و نبايد در اين باره افراط و تفريط داشته باشيم.


مطهري كه در نشست علمي آموزشي "بررسي گفتار ديني در برنامه هاي راديويي" روزيكشنبه سخن مي گفت با تاكيد برتوجه به بحث هاي مبنايي و مصداقي گفتارديني برنامه هاي راديويي گفت: نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد اينست كه گفتار ديني امروز در دنيا جايگاه ويژه اي دارد.
وي افزود: در سال 1960 بعضي از جامعه شناسان دين وعده دادند كه در پايان قرن بيستم اثري از دين در دنيا باقي نمي ماند، اما بعد ديديم بنا به دلايلي كه يكي از آنها انقلاب اسلامي ايران بود اين اتفاق نيافتاد و خود آقاي "پيتر" كه آدم منصفي بود در سال 1996 در مصاحبه اي از پيش بيني نادرستي كه در آن زمان كرده بود عذر خواهي كرد.
مطهري گفت: بحث هايي كه در غرب در مورد دين و رسانه مطرح مي شود ممكن است نكات مثبتي نيز داشته باشد ، اما تقليد از الگوهاي غريي خطاي بزرگي است زيرا آنها تصورات خود از دين بر پايه و اساس تئوري قرار مي دهند.
وي افزود: صدا و سيما وابسته به يك نظام اسلامي است و رييس آن توسط مقام معظم رهبري تعيين و سياست هايش برمبناي نظام ديني تصويب شده است لذا بايد توجه داشته باشيم كه در همه برنامه ها حرمت افراد را نگه داريم.
وي گفت: بعضا مشاهد شده كه مصاحبه شونده راديو وقتي به جمله اي مي رسد و لحظه اي تأمل مي كند، مجري برنامه سريع ادامه صحبت او را تكميل مي كند و اين نوعي بي احترامي است كه ما جمله آنها را تكميل كنيم.
مطهري با تاكيد براينكه يكي از مشكلات جامعه ما شتابزدگي است اظهارداشت: وقتي كار و گفتار ديني در راديو مطرح مي شود بايد تلاش شود كه كار و گفتار ما در رساندن پيام هاي ديني با صبر وحوصله و مباني ومصداق هاي ديني باشد ، زيرا بعضي مواقع با يك جمله اشتباه ممكن است گوينده گفتار ديني فردي را از مسير دين دور كند.
نشست دو روزه علمي آموزشي "بررسي گفتار ديني در برنامه هاي راديويي" توسط سه معاونت صدا، مجلس و امور استان ها و مركز آموزش صدا و سيما، روز يكشنبه در ساختمان شهداي راديو برگزار شد.
1918

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن