تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815678544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه هنري
تجليل از شاعران در سومين جشنواره
بين المللي شعر فجر

3 شاعر برگزيده كانون ادبي زمستان وابسته به مركز فرهنگي هنري نوجوانان تهران در سومين جشنواره بين المللي شعر فجر تجليل شدند.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران، مركز فرهنگي هنري نوجوانان تهران با هدف اينكه شعر مي تواند تاثير عميق و مناسبي براي بستر سازي فرهنگي و ادبي نوجوانان و جوانان فراهم كند، از 3 شاعر فعال كانون ادبي زمستان (سعيد بيابانكي، محمد سعيد ميرزايي و حسين جنتي) را كه در جشنواره بين المللي شعر فجر در بخش جوان با موضوعات (انقلاب، شعر كهن و سنتي و شعر امروز) حائز مقام شدند، از سوي مركز با اهداي لوح سپاس موردتقدير قرار خواهند گرفت.

انتشار ويژه نامه راهيان نور توسط
ستاد گردشگري جنگ

ستاد گردشگري جنگ سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جهت زائران مناطق عملياتي اقدام به انتشار ويژه نامه اي در تيراژ گسترده مي نمايد.
به گزارش آفرينش، با فرارسيدن ايام پاياني سال و اعزام كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي دوران هشت سال دفاع مقدس اين ستاد اقدام به انتشار ويژه نامه اي جهت زائران اين مناطق مي نمايد.
اين ويژه نامه كه در تيراژ گسترده منتشر مي شود در سطح استانهاي ميزبان، بصورت رايگان در اختيار زائران قرار مي گيرد.
براساس اين گزارش مطالبي همچون: مسيرهاي گردشگري در استان هاي درگير جنگ، قطعات ادبي، شعر، داستان، خاطره، مصاحبه، عكس، آشنايي با مراحل، چگونگي و نتايج ثبت ملي آثار دفاع مقدس بخشي از محتواي اين نشريه را تشكيل مي دهد.

نفت ايران صدساله شد

واحد هنري فرهنگسراي بهمن با فرارسيدن اسفندماه و يكصدسالگي صنعت نفت و با مشاركت شركت نفت ايران تولد صد ساله شدن نفت را جشن مي گيرد.
به گزارش آفرينش، در اين حركت ملي تعداد 100 قطعه عكس به همراه اسناد يكصدساله نفت از 10 اسفند در گالري شماره 1 و سالن نگارستان بهمن در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
اين نمايشگاه تا 27 اسفندماه همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت 9 الي 18 آماده پذيرش بازديدكنندگان مي باشد ضمنا بازديد براي عموم آزاد است.
علاقه مندان جهت بازديد از اين آثار مي توانند به نشاني: ميدان راه آهن، ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن مراجعه نمايند.

آموزش خوشنويسي

فرهنگسراي سلامت در راستاي برنامه هاي آموزشي خود اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي خط تحريري نموده است.
به گزارش آفرينش، در اين دوره ها كه براي دو گروه سني نوجوان و بزرگسال تدارك ديده شده است به هنرجويان ضمن آموزش صحيح نويسي حروف و كلمات، جمله نويسي را نيز همراه با تناسب و زيبايي فرا مي گيرند.
هم چنين دوره هاي پيشرفته آموزش نستعليق و شكسته نويسي نستعليق از عناوين دوره هاي آموزش ارايه شده در اين دوره ها مي باشد.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به واحد آموزش فرهنگ سراي سلامت مراجعه نمايند.

جشنواره بزرگ فرهنگي ورزشي
در فرهنگسراي طبيعت

فرهنگسراي طبيعت با هدف ارتقا سلامت در جامعه اقدام به برگزاري جشنواره فرهنگي ورزشي از تاريخ 9 لغايت 15 اسفندماه نموده است.
به گزارش آفرينش، اين نمايشگاه شامل غرفه هاي محصولات ورزشي، تقدير از ورزشكاران نمونه و مدال آور، سنجش رايگان بيماري ديابت برگزاري مسابقات ورزشي تنيس، فوتبال، طناب كشي و برنامه هاي شاد و متنوع ديگر مي باشد.
علاقه مندان جهت بازديد و شركت در اين جشنواره مي توانند در تاريخ ياد شده از ساعت 10 الي 20 به نشاني: فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي طبيعت مراجعه نمايند.

نشست كميته هاي سه گانه جشنواره
عدالت و اميد برگزار شد

نشست كميته هاي تجسمي، سرود و نمايش نخستين جشنواره هنري عدالت و اميد با حضور روساي سه كميته امروز يكشنبه در موزه هنرهاي معاصر برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه غلامعلي طاهري رئيس كميته هنرهاي تجسمي جشنواره با اشاره به برگزاري اين بخش از جشنواره در چهار رشته نقاشي، كاريكاتور، عكس و پوستر گفت: ما در مرحله نخست جشنواره عدالت و اميد ستاد اجرايي و هيئت علمي بخش هنرهاي تجسمي را تشكيل داديم و ابتدا هنرمندان جوان و مستعد را شناسايي و آموزش داده و سپس آثار توليد شده را در بخش رقابتي جشنواره قرار داديم.وي ادامه داد: 500 هنرمند در بخش هنرهاي تجسمي معرفي شدند كه 200 نفر از آن ها واجد شرايط حضور در كارگاه هاي آموزشي بودند. اين 200 نفر در قالب پنج گروه در استان هاي تهران، مشهد، اصفهان، همدان و تبريز زير نظر 17 استاد آموزش داده شدند. در مجموع 700 اثر هنري توليد و 500 اثر به تهران ارسال شد كه در نهايت 300 اثر به جشنواره راه پيدا كرد.
رئيس كميته هنرهاي تجسمي جشنواره عدالت و اميد درباره وضعيت نمايش آثار حاضر در جشنواره گفت: آثار حاضر از 12 تا 16 اسفند در برج آزادي به نمايش گذاشته مي شوند و سال 88 بعد از دوسالانه نگارگري در موزه هنرهاي معاصر نمايش داده خواهند شد. همچنين در اين جشنواره 120 اثر از 80 هنرمند پيشكسوت عرصه هنرهاي تجسمي نيز نمايش داده مي شوند.
در ادامه اين نشست بابك رضايي رييس كميته سرود جشنواره گفت: در تاريخ معاونت هنري اين اولين جشنواره اي است كه بخش هاي مختلف معاونت هنري وزارت ارشاد در كنار هم با يك هدف واحد قرار گرفته و كار مي كنند. اين جشنواره موجب همبستگي و استفاده از تجربيات مشترك است. سرود ژانري از موسيقي است كه در انتقال پيام هاي اعتقادي اجتماعي تاثيرگذارتر است و در پيروزي انقلاب اسلامي در تهييج و به صحنه آوردن مردم نقش بسزايي را داشته است.
وي افزود: متاسفانه در سال هاي اخير به اين بخش از موسيقي كمتر توجه شده و تنها در حيطه آموزش و پرورش و مدارس محدود شده است. صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران هم كه زماني آثار برگزيده را ضبط و پخش مي كرد، در سال هاي اخير سرود را مورد غفلت قرار داده است. از اين رو جشنواره عدالت و اميد كه ابلاغ پيامي جهان شمول را مد نظر دارد، ژانر سرود را در هنر موسيقي استفاده كرده است.رييس كميته سرود جشنواره عدالت و اميد در ادامه سخنان خود گفت: 150 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال و در نهايت 54 اثر انتخاب شد. بعد از بازبيني نيز 18 اثر به بخش رقابتي جشنواره راه يافتند و در كنار چهار اثر سفارشي به چهار گروه مختلف در سالن رودكي اجرا مي شوند. اين آثار از استان هاي گلستان، سمنان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، خراسان شمالي و رضوي، قم، تهران، اصفهان و استان مركزي در جشنواره حضور دارند.
سيدصادق موسوي رييس كميته نمايش نخستين جشنواره هنري عدالت و اميد با اشاره به تقويت نمايشنامه نويسي در مقوله عدالت به عنوان يكي از اهداف اساسي كميته نمايشي جشنواره گفت: اين جشنواره به مقوله عدالت و اميد از منظر تشيع مي پردازد كه نكته جالبي است و ما احساس كرديم در نمايشنامه نويسي از اين نظر با فقر روبرو هستيم. از اين رو تصميم گرفتيم به صورت تعامل از هنرمندان حرفه اي تئاتر و علاقمند به فعاليت در اين مقوله دعوت به حضور در جشنواره كنيم.
وي ادامه داد: از طريق فراخوان نيز 130 طرح و نمايشنامه به دست ما رسيد كه در نهايت 90 طرح به مرحله بازخواني راه يافتند و بعد از بازبيني 16 كار در بخش رقابتي و چهار اثر هم در بخش غيررقابتي جشنواره حضور دارند. هدف ما اين بود رقابت را در جشنواره پر رنگ تر كنيم و با اهدا تنها شش جايزه با ايجاد فضايي حرفه اي تمايل حضور هنرمندان را در دوره هاي بعدي جشنواره بيشتر كنيم.
وي با اشاره به حضور 26 مدرس در نقاط مختلف كشور براي آموزش علاقمندان هنرهاي نمايشي براي حضور در جشنواره گفت: هفت نمايشنامه از آثار راه يافته به جشنواره از هادي حوري، شهرام كرمي، حميد ابراهيمي، نصرالله قادري و ايوب آقاخاني در چهار مجلد چاپ و منتشر شده است.
نخستين جشنواره هنري عدالت و اميد دوشنبه 12 اسفندماه ساعت 19 در سالن اجتماعات موزه هنرهاي معاصر افتتاح مي شود و تا 16 اسفندماه ادامه دارد.
بررسي عناصر نمايشي داستان
حضرت يوسف (ع) در يك كتاب

كتاب «حكمت، هنر زيبايي و عناصر نمايشي قصه يوسف (ع) » اثري نظري است كه نشان دهنده اين است كه داستان حضرت يوسف (ع) داراي ظرفيت ها و ويژگي هاي دراماتيك است.
به گزارش آفرينش، دكتر محمد علي خبري مولف اين كتاب درباره اين اثر گفت: «براي نگارش اين كتاب حدود دو سال در كلاس هاي تفسير سوره يوسف (ع) آيت الله جوادي عاملي شركت كردم.»
خبري كه داراي مدرك دكتري پژوهش از دانشگاه تربيت مدرس است گفت: «اين كتاب تلخيصي از رساله دكتري ام است كه با راهنمايي دكتر حبيب الله آيت اللهي انجام گرفته است.
وي ادامه داد: در اين كتاب 6 عنصر نمايش ارسطويي را مبناي تحليل قرار دادم و انطباق نمودار روايي داستان حضرت يوسف (ع) را با نمودار نمايش اوجايگاهي يا دراماتيك را بررسي كرده ام.
وي همچنين توضيح داد: شخصيت پردازي در اين داستان هم با تكيه بر گفت و گو، رفتار و اعمال به دو روش مستقيم و غير مستقيم صورت گرفته كه در شخصيت پردازي مستقيم براي معرفي شخصيت ها و ابلاغ انديشه و پيام آنها از جملات خبري و توفيقي استفاده شده است اما در شخصيت پردازي غيرمستقيم وجوه مختلف شخصيت پردازي در گفت و گوها و اعمال معرفي مي شود.
كتاب «حكمت، هنر زيبايي و عناصر نمايشي قصه يوسف (ع)» توليد مركر هنرهاي نمايشي حوزه هنري است كه در 271 صفحه قطع رقعي و در تيراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قيمت 3 هزار و 500 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن