تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806747220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

23 فيلم اكران نشده در سومين جشنواره فيلم شهر به نمايش درمي آيد آغاز جشنواره فيلم شهر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: 23 فيلم اكران نشده در سومين جشنواره فيلم شهر به نمايش درمي آيد آغاز جشنواره فيلم شهر
مرور فيلم هاي ايراني كه قرار است در سومين جشنواره فيلم شهر به نمايش درآيد نشان مي دهد اين فهرست تركيبي از آثار به نمايش درنيامده، برگزيدگان جشنواره فيلم فجر و چند فيلم تاريخ گذشته است.
به گزارش آفرينش، سومين دوره جشنواره فيلم شهر دوشنبه دوازدهم اسفند 87 در حالي آغاز به كار مي كند كه مانند بسياري از جشنواره هاي موضوعي همچنان تعريف اوليه آثار شركت كننده جاي سئوال دارد.
اين جشنواره با يدك كشيدن عنوان شهر به نوعي تعريف اوليه اي در اختيار آثار شركت كننده قرار داده تا با لحاظ كردن آن در حاشيه يا متن، امكان شركت در اين رويداد سينمايي را پيدا كنند. طبيعتا شهر، مولفه هاي شهري، مسائل، مشكلات و معضلات شهري و ... آن قدر گستردگي دارند كه نتوان در چند تعريف اوليه و چارچوب قانونمند آنها را محدود كرد.
هر چند اين نكته برآمده از ويژگي هاي محور انتخابي جشنواره است، اما اين اتفاق را هم به دنبال دارد كه بسياري از فيلم هاي سينمايي با تاسي به اين محور گسترده و گاه لحاظ كردن چند مولفه عام (بدون آنكه نگاهي خاص داشته باشند) در اين مجموعه جاي بگيرند.
مشكلي كه به نوعي گريبان جشنواره پليس، پروين و ... را هم گرفته و به نوعي همه فيلم هايي كه حتي در لانگ شات آنها نيروي انتظامي، يك شخصيت زن و ... ديده شود، قابليت حضور در اين جشنواره ها را پيدا مي كنند. در حاليكه گاه اين بهانه هاي اجباري با تم فيلم و ديدگاه پشت شكل گيري آن فاصله اي عميق دارند.
امسال طبق اعلام رسمي ستاد خبري سومين جشنواره شهر قرار است 23 فيلم سينمايي اكران نشده و 12 فيلم به نمايش درآمده در دو بخش رقابتي، دو فيلم در بخش خارج از مسابقه و سه فيلم نيز در بخش كودك و نوجوان به نمايش دربيايند. فيلم هايي كه نگاهي به فهرست آنها به تركيبي خاص از فيلم هايي كه روي اكران را نديده اند، آثار اكران نشده، جشنواره اي و چند فيلم تاريخ گذشته منجر مي شود.
- مهمترين فيلم هاي اين فهرست آثاري هستند كه تاكنون هيچ نمايشي نداشته و در گير و دار حاشيه هاي خود سرنوشتي مبهم داشته اند. به نوعي اكران اين فيلم ها مي تواند حرف هايي را كه درباره غير قابل نمايش بودن آنها مطرح بود تحت تاثير خود قرار داده و داغ ترين نمايش هاي جشنواره امسال را رقم بزند.
"برخورد خيلي نزديك" اسماعيل ميهن دوست، "نسل جادويي" ايرج كريمي، "كارناوال مرگ" حبيب الله كاسه ساز، "مقلد شيطان" افشين صادقي، "ماه وش" محمد درمنش و "طلا و مس" همايون اسعديان از آثاري هستند كه تا به حال به نمايش درنيامده و حضور آنها مي تواند يك اتفاق مهم در اين جشنواره محسوب شود، بخصوص با توجه به سابقه فيلم كريمي كه چند سالي است سرنوشتي مبهم دارد و به نظر مي آمد مضمون آن قابليت نمايش نداشته باشد.
فيلم ميهن دوست نيز هر چند قرار بود در بخش مسابقه نگاه نو جشنواره بيست و هفتم فجر حضور داشته باشد، درگير و دار مشكلات فني و ... از عرصه رقابت بازماند.
فيلم كاسه ساز و صادقي نيز سرنوشتي مشابه داشتند. "كارناوال ..." به كارگرداني رضا اعظميان نيمه تمام ماند و بالاخره كاسه ساز پرونده فيلم را با فيلمبرداري بخش هاي باقيمانده بست. "مقلد ..." نيز با مشكلاتي كه بر سر داشتن و نداشتن پروانه ساخت آن مطرح بود، از گزينه هايي محسوب مي شود كه اميدي به نمايشش نمي رفت.
"ماه وش" هر چند براي داوران دوازدهمين جشن خانه سينما به نمايش درآمد، اما به نظر نمي آمد موارد اشكال برانگيز فيلم كه به زندگي يك خواننده زن مي پردازد، امكان نمايش پيدا كند. در اين ميان "طلا و مس" مراحل عادي توليد را طي كرده و خود را براي رساندن به رقابت در اين جشنواره آماده مي كند.
- از فيلم هاي به نمايش درآمده در جشنواره بيست و هفتم فجر كه بازار جشنواره شهر امسال را گرم مي كنند مي توان به آثاري شاخص اشاره كرد. "به كبودي ياس" جواد اردكاني، "بيست" عبدالرضا كاهاني، "چهره به چهره" علي ژكان، "حيران" شاليزه عارف پور، "دلخون" محمدرضا رحماني، "دوزخ، برزخ، بهشت" بيژن ميرباقري و "زادبوم" ابوالحسن داودي از اين جمله هستند.
"صداها" فرزاد موتمن، "صندلي خالي" سامان استركي، "وقتي همه خوابيم" بهرام بيضايي، "درباره الي" اصغر فرهادي، "زماني براي دوست داشتن" ابراهيم فروزش و "يك وجب از آسمان" علي وزيريان نيز از فيلم هاي به نمايش درآمده در جشنواره فجر هستند كه البته برخي در بخش مسابقه و تعدادي هم در بخش هاي خارج از مسابقه و كودك و نوجوان حضور دارند.
بازتاب جشنواره اي اين آثار بخصوص با جوايزي كه به همراه داشته و همچنين ميزان استقبالي كه از آنها در جشنواره فجر شد، مي تواند برخي از اين فيلم ها همچون "درباره الي"، "بيست"، "وقتي همه خوابيم" و ... را بيشتر مورد توجه مخاطبان اين جشنواره قرار دهد.
- از فيلم هايي كه سال گذشته به اكران عمومي درآمده نيز چند فيلم به جشنواره راه يافته اند كه "حقيقت گمشده" محمد احمدي، "خواب زمستاني" سيامك شايقي، "دايره زنگي" پريسا بخت آور، "دعوت" ابراهيم حاتمي كيا، "ريسمان باز" مهرشاد كارخاني، "زن دوم" سيروس الوند، "سه زن" منيژه حكمت، "كنعان" ماني حقيقي، "مخمصه" محمدعلي سجادي و "آواز گنجشك ها" مجيد مجيدي از آن جمله هستند.
- اما از فيلم هاي جشنواره فجر سال هاي گذشته كه هنوز به اكران عمومي درنيامده اند نيز آثاري به جشنواره شهر راه يافته اند. "تنها دو بار زندگي مي كنيم" بهنام بهزادي، "روايت هاي ناتمام" پوريا آذربايجاني و "سبز كوچك" غلامرضا رمضاني از جمله اين آثار هستند.
- در پايان تعدادي از فيلم ها هستند كه بيش از يك سال از اكران عمومي آنها مي گذرد و با تكيه بر وجوهي كه اشاره شد امكان شركت در جشنواره شهر امسال را پيدا كرده اند. "بچه هاي ابدي" پوران درخشنده و "پاداش سكوت" مازيار ميري با توجه به وجوه در جشنواره به نمايش درمي آيند. "ارتفاع 6/45" سيامك شايقي نيز در جشنواره پليس به نمايش درآمده و با اين پيشينه به عرصه رقابت مي آيد.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن