تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813089331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوازندگي پيانو با چهاردست و دو توپ پينگ پنگ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نوازندگي پيانو با چهاردست و دو توپ پينگ پنگ
دوئت پيانو با چهار دست روي يك پيانو همراه با 2 توپ پينيگ پنگ توسط دو نوازنده آلماني با عنوان "كنسرت شبهاي طلايي" از امشب به مدت سه شب ساعت 21 در تالار وحدت برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگارمهر، مدير برنامه شبهاي طلايي با اعلام اين خبر در نشست خبري كه صبح امروز با حضور نوازندگان آلماني (مارسل و استيفان) و ميلاد عمرانلو سرپرست گروه موسيقي كرآوازي تهران در تالار وحدت برگزار شد گفت : مجموع اين كنسرتها در سه شب و دو قسمت برگزار مي شود به اين ترتيب كه در بخش نخست گروههاي ايراني اجراي برنامه دارند وبخش دوم به اجراي نوازندگان آلماني اختصاص دارد.

وي در ادامه افزود : دوئت پيانو بهاره كمائي و صفا شهيدي نخستين اجراي گروههاي ايراني در قسمت اول است كه امشب برگزار مي شود و در قسمت دوم نيز دوئت پيانو گروه آلماني اجرا مي شود، گروه كر آوازي تهران به سرپرستي ميلاد عمرانلو دومين گروه ايراني است كه در دومين شب كنسرت مي دهند و درشب آخر هم كنسرت دوئت پيانوبه همراه ويولن به نوازندگي محمدرضا ظريف و علي جعفري پويان برگزار مي شود.

ظريف در ادامه با معرفي نوازندگان آلماني گفت : دعوت ازاين دو هنرمند آلماني از يك سال پيش با مشاركت بنياد رودكي آغاز شد و طبق صحبت هاي انجام شده قرار شد پس از شناسايي هنرمندان صاحب سبك خارجي هريك از آنها را براي اجرا به ايران دعوت كنيم و اين صحبت با خريد دو پيانو خوب به لحاظ كيفي توسط بيناد جدي تر شد چراكه در حال حاضر اين امكان را داريم كه با دو پيانو درجه اول در دنيا اجراي برنامه داشته باشيم برهمين اساس طي تحقيق فراوان دو نوازنده برجسته پيانو استفان و مارسل آلماني را كه جز بزرگترين نوازاندگان پيانو هستند و در سال 2008 مقام اول در حوزه دوئت نوازي را كسب كردند دعوت كرديم تا براي اجراي به ايران بيايند.

پس از پايان صحبت هاي مدير برگزاري كنسرت شبهاي طلايي ،مارسل يكي از نوزانده هاي پيانو آلماني به سبك اجراي اين دوئت اشاره كرد وگفت : هفت قطعه از آثار بزرگان موسيقي كلاسيك را روي يك پيانو با چهاردست به سبك موسيقي پاپ و جاز با وسايلي چون توپ پينگ پنگ و سيم پيانو وهمچنين جلوه هاي ويژه نمايشي روي پرده اجرا مي كنيم و در ادامه يك قطعه اي را براي هديه به ايرانيان آماده كرديم كه براي اولين بار در ايران اجرا مي كنيم.

وي در ادامه افزود : سابقه فعاليت من و استيفان به سيزده سال پيش برمي گردد كه در گروهي به نام چهاردستي كار مي كرديم و به تدريج اين كار را گسترش داديم و شيوه هاي نمايشي با جلوه هاي ويژه را به آن اضافه كرديم.

بهاره كمائي سرپرست دوئت پيانو پس از پايان صحبت هاي اين نوازنده آلماني به چگونگي اجراي اين دوئت اشاره كرد و گفت : من و آقاي شهيدي از 6 سال پيش فعاليت خود را آغاز كرديم و اجراي امشب پنجمين اجراي دوئت نوازي پيانو است در اين اجرا ابتدا يك قطعه در سه بخش از آنتوان ارسكي و در ادامه يك قطعه از رولنداوتيك آهنگساز معاصر اتريشي كه تلفيقي از موسيقي جاز و كلاسيك است را اجرا مي كنيم و پس از آن دو قطعه سلو از مندلسون و دورژاك اجرا مي كنيم و در پايان هم يك قطعه از حشمت سنجري كه براي دو پيانو نوشته شده است را روي صحنه مي بريم .

ميلادعمرانلو رهبر گروه كر آوازي تهران در ادامه به كم و كيف اجراي اين گروه موسيقي اشاره كرد و گفت : مجموع قطعات اين گروه در 13 قطعه سه دقيقه اي خلاصه مي شود كه قطعات پرواز زنبور عسل، رقص شمشير،قطعه سويل از روسيني و چند قطعه ديگر از باخ و لوريس چكناواريان از جمله قطعات اين اجرا است.

وي در پايان به تفاوت هاي اين گروه كر با ساير گروه فعال كر در ايران اشاره كرد و گفت : هريك از اعضاي گروه كر آوازي تهران نقش يك ساز را بازي مي كنند و آثاري كه ارائه مي شود براي يك ساز خاص نوشته نشده بلكه براي يك اركسترسمفونيك نوشته شده كه به صورت كر اجرا مي شود.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن