تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814649164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه درسي ملي از سال 1390


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: برنامه درسي ملي از سال 1390
به گزارش واحد مركزي خبر ، علي ذوعلم افزود : اين برنامه درسي در 3مرحله اجرا مي شود كه مرحله نخست آن در سال هاي (88 تا91) در سطح ستادهاي آموزش و پرورش و از سال 91-90 تحصيلي در سطح مدارس درپايه اول دوره ابتدايي و پايه اول متوسط اجرا خواهد شد .

وي با اشاره به اينكه اين برنامه درسي در مدت 11 سال به طور كامل اجرا مي شود افزود : در سال تحصيلي 99-98 اجراي كامل اين برنامه درسي را در حوزه هاي ستادي و آموزشي مدارس خواهيم داشت .

مدير كل دفتر برنامه ريزي و تاليف كتاب هاي درسي گفت : براساس اين برنامه براي توليد هر كتاب درسي چارچوبهاي مشخصي در نظر گرفته شده است وكتاب‌هاي درسي از نظر محتوا با اهداف و برنامه‌هاي آموزش و پرورش منطبق خواهد شد.

ذوعلم افزود : در اين برنامه همچنين نقاط ضعف و قوت روش هاي تدريس كتاب هاي درسي پس از گذشت چند سال از اجرا مشخص و در كميسيون‌هاي آموزش و پرورش بازنگري و اصلاح شده است .

به گفته وي تاكنون نظارت و تغييرات شوراي عالي آموزش و پرورش در كتاب‌هاي درسي در حد اصلاح بوده است اما در آينده اين تغييرات بنيادي خواهد بود.

وي اضافه كرد : دراين برنامه درسي به موضوع سلامت و تربيت بدني ، يادگيري زبان هاي خارجي ، مهارت هاي زندگي ، خلاقيت و نوآوري دانش آموزان و افزايش اختيارات مديران و معلمان و تمركززدايي در اداره مدرسه توجه ويژه اي شده است .

ذوعلم برنامه محوري به جاي كتاب محوري را از سياست هاي اين برنامه خواند و تصريح كرد : براساس اين برنامه مقرر شده است تا تغييرات كتب درسي به صورتي هوشمندانه مديريت شود تا بيشترين اثر بخشي را به دست آوريم.

وي با تاكيد بر اينكه براي تدوين اين برنامه درسي ، برنامه درسي ملي 14 كشور جهان را بررسي كرديم گفت : با اين حال آنچه امروزتدوين شده كاملا بومي و با كمك كارشناسان و پژوهشگران ايراني بوده و از برنامه هاي درسي ساير كشورها نسخه برداري نشده است .

مدير كل دفتر برنامه ريزي و تاليف كتاب هاي درسي با بيان اينكه 7 كميته تخصصي توليد بخش‌هاي مختلف برنامه درسي ملي را عهده ‌دار بودند گفت : اين 7 كميته شامل مباني و اصول حاكم بر رويكرد برنامه درسي ملي، محتواي آموزشي و پرورشي، ساختار و مقاطع تحصيلي، اختيارات و ميزان تمركز مديريت مدارس ، ارزشيابي و پيشرفت‌هاي تحصيلي، مواد و رسانه‌هاي آموزشي و ارزشيابي برنامه درسي ملي و لوازم اجرايي آن است.

وي ادامه داد: برنامه درسي ملي سندي است كه نقشه كلان برنامه درسي و چارچوب نظام برنامه‌ريزي درسي كشور را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش نظام جمهوري اسلامي ايران تعيين و تبيين مي‌كند.

مشاور وزير آموزش و پرورش تصريح كرد : برنامه درسي ملي تحولي اساسي است و چارچوب فعلي نظام برنامه‌ريزي كشور را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

وي به اهداف تدوين سند برنامه درسي ملي اشاره كرد و گفت: تعيين رويكرد و اهداف برنامه درسي در سطح نظام آموزشي، تعيين منطق، جهت گيري‌ها و ابعاد هر يك از حوزه‌هاي يادگيري، تعيين اصول و فرآيند اجراي برنامه درسي و تبيين نظام برنامه‌ريزي درسي كشور از اهداف اين برنامه است.

ذوعلم با بيان اينكه كميته توليد برنامه درسي ملي از 9 نفر از صاحبنظران، متخصصان و انديشمندان تعليم و تربيت، برنامه‌ريزي درسي، روانشناسي و جامعه‌شناسي تشكيل شده است، گفت: تلاش ما بر اين است كه برنامه درسي ملي يك سند كاربردي و قابل عمل باشد.

نشست 3 روزه هم انديشي نگاشت برنامه درسي ملي با حضور كارشناسان و متخصصان آموزشي از فردا در مركز تربيت معلم نصيبه آغار بكار مي كند.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن