تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817270324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب سخنان شمقدري در رسانه هاي گروهي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بازتاب سخنان شمقدري در رسانه هاي گروهي جهان
اظهارات جواد شمقدري مشاور هنري رئيس جمهور در خصوص عذر خواهي هاليوود از ايران، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت.


به گزارش سرويس هنري برنا، جواد شمقدري مشاور هنري رئيس جمهور در ديدار با اعضاي آكادمي اسكار خواستار عذر خواهي هاليوود از ملت ايران شد كه اين اظهارات بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت.

بر اساس اين گزارش رسانه هاي گروهي جهان از جمله بي بي سي، خبرگزاري فرانسه، آسوشيتدپرس، رويترز، گاردين، تلگراف و چندين خبرگزاري روسيه از جمله لنتارو اين خبر را در صدر مهم ترين اخبار هنري خود قرار دادند.

اين رسانه ها با درج كامل مطالب اظهار شده توسط شمقدري در تحليل خود آورده اند: «دو سال قبل دولت محمود احمدي نژاد هاليوود را در ارتباط با تصويري كه از ايران باستان در فيلم 300 ارائه شده بود متهم به "جنگ رواني" كرد، در حالي كه فيلم 300 به نبرد يونان و ايران به سال 480 قبل از ميلاد مربوط مي شود.»

نماينده ايران در يونسكو نيز با تسليم شكايتي در آن زمان فيلم 300 را به تمايلات نژادي متهم كرد و يكي از مشاوران رئيس جمهور ايران تا آنجا پيش رفت كه هاليوود را طلايه دار حركت آمريكا براي سلطه جويي توصيف كرد.

اخيراً صحنه اي در فيلم "كشتي گير" (The Wrestler) نيز باعث حساسيت رسانه هاي دولتي ايران شد. در اين صحنه رندي رابينسون شخصيت اصلي فيلم (با بازيگري ميكي رورك) در جريان نبردي با يكي از رقبا، تيركي كه پرچم ايران بر آن نصب است را با خشم دو نيم مي كند.

اين در حاليست كه چندي پيش سرويس هنري برنا موضوع فيلم «كشتي‌گير » را مورد تجزيه و تحليل قرار داد كه اين گزارش برنا نيز بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت.

براساس اين گزارش همزمان با بازديد هياتي بلندپايه از اعضاي آكادمي علوم و هنرهاي تصاوير متحرك آمريكا از ايران، جواد شمقدري، مشاور هنري رئيس جمهور در گفت‌وگويي با اين اعضا گفت: مسوولان سينمايي تنها موقعي حق دارند با اعضاي آكادمي اسكار و سينماگران هاليوود جلسه رسمي داشته باشند كه آنها به خاطر توهين‌ها و افتراهايي كه به ملت ايران در طي سي سال گذشته روا داشته اند، عذرخواهي كنند.

وي افزود: مسوولان هاليوود و آكادمي اسكار چون به ايران آمده‌اند، ميهمان ما هستند و قطعاً از ميهمان‌نوازي ايرانيان نيز برخوردار خواهند شد و اين ميهمان‌نوازي جلوه‌اي كوچك از شكوه و عظمت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي است، اما روحيه ميهمان نوازي ما مانع از اين نيست كه خواستار عذرخواهي آنان از مردم، تمدن و فرهنگ ايراني شويم.

شمقدري در ادامه اظهار داشت: معتقدم مسوولان سينمايي كشور قبل از اين عذرخواهي رسمي نبايد با مسوولان هاليوود و آكادمي اسكار هيچ ديداري داشته باشند.

مشاور هنري رئيس جمهور تصريح كرد: ملت و انقلاب ايران بارها از سوي فيلم‌هاي هاليوودي به ناحق مورد هجمه قرار گرفته است و ليست بلند بالاي اين فيلم‌ها بيانگر خشم و نفرت پشت صحنه گردانان هاليوود از ملت بزرگ ايران است.
فيلم «بدون دخترم هرگز» و فيلم «300» دو نمونه فاحش و سراسر دروغ پردازي است و هم چنين فيلم «كشتي‏گير» يكي از آخرين آنها است. اگر چه مي‌دانيم همين الان نيز در حال ساختن فيلم‌هاي ديگري هستند كه هدف آن توهين و تهمت به ملت بزرگ ايران و فرهنگ غني اين سرزمين است.

وي افزود: چه طور مي توانيم در يك نشست صميمي با فيلم سازان آمريكايي بنشينيم، در حالي كه آنها هم چنان درصدد تحقير و توهين به مردم ايران و انقلاب بزرگ اين ملت هستند.

شمقدري گفت: ما چيز زيادي درخواست نكرديم، گفتيم عذرخواهي كنند. همان گونه كه قبلاً در ديدار با گروه صلح مردمي آمريكا بيان كردم، ما موقعي سياست تغيير اوباما را باور مي‌كنيم كه اين تغيير در هاليوود نيز ديده شود و اگر هاليوود به دنبال اصلاح رفتار خود با ملت ايران و فرهنگ و تمدن اسلامي ايران ماست، بايد اين عذرخواهي را رسماً اعلام كنند.

وي در ادامه تاكيد كرد: در غير اين صورت، مسوولان ايراني كه با آنها جلسات داشته باشند، قطعاً در پيشگاه وجدان بيدار ملت ايران و همه آزاديخواهان پاسخي نخواهند داشت و تاريخ از آنها به خوبي ياد نخواهد كرد.

گفتني است اين هيات هاليوودي شامل «سيد گانيس» رئيس آكادمي علوم و هنرهاي تصاوير متحرك، «فرانك پيرسون» رئيس سابق آكادمي، «انت بنينگ» و «آلفره وودارد» هنرپيشه و «ويليام هوربرگ» توليد كننده است كه روز جمعه وارد تهران شده و شنبه با اعضاي هيات مديره خانه سينما و شماري از هنرمندان سينماي ايران ديدار كردند كه ناصر تقوايي، داريوش مهرجويي، مجيد مجيدي، رخشان بني اعتماد، فاطمه معتمد آريا و سيد محمد بهشتي از جمله افراد حاضر در اين جلسه بودند.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن