تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

330 هزار اصله نهال رايگان در خراسان جنوبي توزيع مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 330 هزار اصله نهال رايگان در خراسان جنوبي توزيع مي شود
بيرجند - خبرگزاري مهر: مديركل منابع طبيعي خراسان جنوبي از توزيع 330 هزار اصله نهال رايگان به مناسبت هفته منابع طبيعي در خراسان جنوبي خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بيرجند، حبيب الله شريفي ظهر امروز در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به اينكه حدود 95 درصد از كل مساحت استان معادل نه ميليون و 400 هزار هكتار را عرصه ‌هاي منابع طبيعي در بر مي گيرد، خاطرنشان كرد: از اين رقم 5/23 درصد را عرصه ‌هاي بياباني، 62 درصد را مراتع بياباني، 4/7 درصد را مراتع و 8/6 درصد را عرصه ‌هاي جنگلي تشكيل مي دهد.

وي با بيان اينكه شش ميليون و 200 هكتار ازعرصه هاي منابع طبيعي استان مرتع است افزود: پنج ميليون و 500 هزار هكتار از اين مراتع فقير و خيلي فقير، 625 هكتار مراتع متوسط و شش هزار هكتار آن مراتع خوب مي باشد.

به گفته وي يك ميليون و 900 هزار هكتار از مساحت اين استان تحت تاثير فرسايش بادي است كه از اين سطح 880 هزار هكتار آن جز كانونهاي بحراني فرسايش بادي است.

وي از وجود 22 كانون بحراني در اين استان خبر داد و افزود: شهرستان قاين با 242 هزار هكتار داراي بيشترين سطح و شهرستان سرايان با 27 هزار هكتار داراي كمترين سطح كانونهاي بحراني فرسايش بادي استان خراسان جنوبي هستند.

مديركل منابع طبيعي خراسان جنوبي در خصوص مميزي اراضي اين استان گفت: امسال براي 330 هزار سند به نام دولت جمهوري اسلامي ايران در استان دريافت شده است.

شريفي با بيان اينكه در 10 ماهه امسال يك هزار و 106 پرونده در خصوص تصرف عرصه هاي منابع طبيعي در استان تشكيل شده است، تصريح كرد: از اين تعداد 579 پرونده به نفع منابع طبيعي استان راي صادر شده كه 80 درصد آراء پرونده هاي تشكيل شده مي باشد.

به گفته وي گونه هاي قابل توزيع در استان به مناسبت هفته منابع طبيعي را كاج، سرو، زبان گنجشك، ارغوان،زيتون تلخ و بادام عنوان نمود.

شريفي افتتاح 30 پروژه منابع طبيعي، گردهمايي قضات،افتتاح اولين پاسگاه حفاظت از منابع طبيعي،قرس نهال در مدارس استان، غبار روبي مزار شهدا و افتتاح نمايشگاه منابع طبيعي به روايت تصوير در بيرجند را از جمله برنامه هاي هفته منابع طبيعي در خراسان جنوبي برشمرد.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن